Wanneer beginnen met anti conceptie na bevalling.

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door priscilla1982, 25 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben bijna drie weken geleden bevallen van mijn dochter. Ik geef flesvoeding dus zou weer anti conceptie mogen gebruiken. Mijn vraag is wanneer begin je daarmee. Moet je wachten tot je eerste ongesteldheid of kun je gewoon beginnen met het slikken van de pil.

2. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ik ben gewoon 21 dagen na m'n bevalling begonnen met de pil, dit ging prima, in m'n stopweek ook gelijk gewoon ongesteld geworden.
    Ik ben toen begonnen op aanraden van de verloskundige en kraamhulp.

3. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik ben na 3 weken weer met de pil begonnen. Ik heb mijn eigen menstruatie niet afgewacht maar werd wel gewoon ongesteld in de stopweek.

4. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik wacht nog steeds op m'n eerste menstruatie want wou dan beginnen(op aanraden van de vk) maar m'n dochter is morgen 10 weken en nog geen menstruatie dus denk dat ik niet langer wacht.

5. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    En als je borstvoeding geeft mag het dan niet?

6. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Jawel, maar je mag maar 1 soort pil vanwege de hormonen.

7. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik heb 6 weken gewacht of mijn menstruatie weer zou komen.. Toen dit niet gebeurde ben ik na 6 weken blind met de pil begonnen. Vanaf dat moment ging het gelijk weer met alle regelmaat :)

8. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Zou wel wachten totdat je eigen lichaam ongesteld wordt en niet met de pil!
    Dan weet je dat alles weer werkt....
    Nu ga je aan de pil en wordt je niet echt ongesteld natuurlijk..

9. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Dat doe ik nu ook maar ben inmiddels al 10 weken verder! Nooit gedacht dat ik ook met smart zou zitten wachten op mijn menstruatie hihi!

10. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik ben niet meer aan de pil gegaan... Ik was het ding zat en zat echt niet te wachten op (nog meer) hormonen. Heb vanaf de bevalling tot nu condooms gebruikt en het bevalt me prima zo hormoonloos!

11. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier nog 1 die de pil zat is! Maar ik wil hem wel weer, omdat ik niet zit te wachten om weer heel snel zwanger te worden, en met een condoom is het risico dat het "fout" gaat groter. En daarbij, vind het vervelende dingen, seks is helemaal niet spontaan. Maar kan me wel voorstellen dat je condoom ipv pil gebruikt hoor!(hebben wij ook poosje gedaan toen ik ging ontpillen).
    Ik wil ook even een heel goed gesprek met mijn huisarts over een pil(geef ook borstvoeding, dus kan niet alles slikken), want om weer een wandelende hormoonbom te worden die om de haveklap hoofdpijn heeft en geen zin meer in seks, dank je feestelijk!;)

Deel Deze Pagina