Ik ben bijna drie weken geleden bevallen van mijn dochter. Ik geef flesvoeding dus zou weer anti conceptie mogen gebruiken. Mijn vraag is wanneer begin je daarmee. Moet je wachten tot je eerste ongesteldheid of kun je gewoon beginnen met het slikken van de pil.
Ik ben gewoon 21 dagen na m'n bevalling begonnen met de pil, dit ging prima, in m'n stopweek ook gelijk gewoon ongesteld geworden. Ik ben toen begonnen op aanraden van de verloskundige en kraamhulp.
Ik ben na 3 weken weer met de pil begonnen. Ik heb mijn eigen menstruatie niet afgewacht maar werd wel gewoon ongesteld in de stopweek.
Ik wacht nog steeds op m'n eerste menstruatie want wou dan beginnen(op aanraden van de vk) maar m'n dochter is morgen 10 weken en nog geen menstruatie dus denk dat ik niet langer wacht.
Ik heb 6 weken gewacht of mijn menstruatie weer zou komen.. Toen dit niet gebeurde ben ik na 6 weken blind met de pil begonnen. Vanaf dat moment ging het gelijk weer met alle regelmaat
Zou wel wachten totdat je eigen lichaam ongesteld wordt en niet met de pil! Dan weet je dat alles weer werkt.... Nu ga je aan de pil en wordt je niet echt ongesteld natuurlijk..
Dat doe ik nu ook maar ben inmiddels al 10 weken verder! Nooit gedacht dat ik ook met smart zou zitten wachten op mijn menstruatie hihi!
Ik ben niet meer aan de pil gegaan... Ik was het ding zat en zat echt niet te wachten op (nog meer) hormonen. Heb vanaf de bevalling tot nu condooms gebruikt en het bevalt me prima zo hormoonloos!
Hier nog 1 die de pil zat is! Maar ik wil hem wel weer, omdat ik niet zit te wachten om weer heel snel zwanger te worden, en met een condoom is het risico dat het "fout" gaat groter. En daarbij, vind het vervelende dingen, seks is helemaal niet spontaan. Maar kan me wel voorstellen dat je condoom ipv pil gebruikt hoor!(hebben wij ook poosje gedaan toen ik ging ontpillen). Ik wil ook even een heel goed gesprek met mijn huisarts over een pil(geef ook borstvoeding, dus kan niet alles slikken), want om weer een wandelende hormoonbom te worden die om de haveklap hoofdpijn heeft en geen zin meer in seks, dank je feestelijk!