Hi meiden, ik was vanochtend bij de VK en alles was verder oke! Heb alleen wel een ontzettend lage bloeddruk namelijk 90/52 Volgens de VK is hier weinig aan te doen Wie heeft dit nog meer (gehad) en heeft nog wat advies? Ik voel mij verder best oke maar maak mij wel een beetje zorgen. Onze standaard controles lopen via het LUMC. Daar moet ik donderdag weer heen. Misschien dat zij wat anders zeggen. thanks!
die van mij is ook al de hele zwangerschap erg laag 100/50 het enige wat je kan doen is wat meer zout eten zoute dropjes, ook weer niet te veel hoor want dat is ook niet goed, en soms als ik er een beetje raar van word neem ik een kop bouillon. en verder is er idd niks aan te doen. succes regi
kan je niet helpen mijn bloeddruk was juist te hoog 140/95 en als dat maandag nog zo is dan moet ik onder de gyn lopen.. en mij advies is wel gegeven dat voor ik naar binnen ga even 10 minuutjes rustig blijf zitten ( dus ff eerder komen ) maar weet natuurlk niet of het t zelfde geld voor aa nlage bloeddruk, was dan ook wel gestressd en ik heb geen klachten dus de angst dat er niets zat was groot en dan zie je t wondertje en dan gaat je hart van boem boem boem .. en daarna pas bloeddruk gemeten dus ik had al zoiets van daar kan t ook door komen.. maar met een lage.. hm ik weet het niet ben laatst wel onwel geworden trouwens en lag bij de ehbo en kreeg gelijk chips toegediend want dat is erg zout!! dus dat helpt wel indd
Mijn bloeddruk is ook 100/50 en dat vond de verloskundige prima. Het kan in ieder geval geen kwaad voor je baby, en voor jezelf ook niet echt, behalve dat je wat duizelig/flauw kan zijn. Idd een kop bouillon of een dropje kan dan helpen zoals hierboven staat.
Mijne was ook steeds 90/50. Ik was af en toe wat slap en moe. Gewoon rustig aan doen. Lekker dropjes blijven eten en een bouillon als je wat duizelig bent. Lage bloeddruk is helemaal niet erg. Mijn bloeddruk is inmiddels 130/60. Succes ermee.
Ik heb ook standaard (ben niet eens zwanger) een lage bloeddruk (90/60). Ook weleens flauwgevallen, gelukkig niet heel regelmatig. De EHBO adviseerde mij altijd Lakrisal (salmiaksnoepjes) bij me te hebben voor het geval ik een flauwte aan voel komen. Dat schijnt goed te zijn om de bloeddruk snel wat omhoog te laten gaan. Bouillon werkt inderdaad ook goed.
Hier ook standaard super laag (al was de onderdruk de laatste 2x al 60, een nieuw record) Niks aan te doen. Iedere dag cup a soup en zoute drop dus.
hier ook een erg lage bloeddruk.. die van mij is telkens 90/45. ik word ook erg vaak heel naar, net alsof ik flauw ga vallen.. vooral met het warme weer heb ik er heel veel last van, dan gaan je bloedvaten wijder staan waardoor je bloeddruk nog lager kan worden.. de vk adviseerde mij ook dubbel zoute drop eten, chips, en opkikker soep of boillion.. en verder ook wat zouter eten, maar wij eten al heel erg zout dus nog zouter smaakt niet hihi.. als ik een flauwte krijg kan ik het beste plat gaan liggen met mijn benen omhoog dan is het het eerste over! owja en heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel drinken adviseerde de vk dat schijnt ook beter te zijn voor je lage bloeddruk..
Ook ik heb (altijd al) een lage bloeddruk. Ik ben er een paar weken geleden heel erg beroerd door geweest. Flauwvallen en misselijk, heeeeel erg misselijk. De verloskundige zei inderdaad dat het voor de baby geen kwaad kan, sterker nog je kunt beter een te lage bloeddruk hebben, want deze kan geen kwaad. Zoals iedereen weet is dat met een te hoge bloeddruk wel. Ik heb nu standaard Dextro energie in m tas zitten. Als ik zon "flauwte"voel aankomen neem ik er zo eentje. Zelfs toen ik vorige week in het ziekenhuis was omdat ik het kindje niet had gevoeld die dag, was mn bloeddruk 105/65 Normaal is deze bij mij 100/55....
Ik heb van nature een erg lage bloeddruk (rond 90/50-55). Ik had er altijd erg veel last van. Vooral met warm weer viel ik nogal eens flauw. Mijd drukke en benauwde ruimtes, ga niet te lang in de rij staan wachten, etc, want ook al is een lage bloeddruk op zich niet gevaarlijk; het flauwvallen kan wel risico's met zich meebrengen als je ongelukkig valt. Vergeet vooral niet om altijd een flesje water mee te nemen. Naast de voor de hand liggende producten als zout nemen, gaat het eigenlijk om meer vocht nemen. De zoute producten helpen je vocht vast te houden, maar als je te weinig drinkt, is dit ook al één van de oorzaken van een verlaging van de bloeddruk. Sinds ik zwanger ben is mijn bloeddruk wonderbaarlijk goed (100/65). Ben er erg blij mee en voel me super. Iedereen waarschuwde me altijd dat ik vanwege mijn lage bloeddruk ws meer last zou hebben bij een zwangerschap maar dat hoeft dus niet
ik ben morgen 35 week zwanger vandaag was mijn bloeddruk 95/55 nou ja verklaart in ieder geval waardoor ik zo gauw moe ben. hoef ik me daar ook niet druk om te maken
Ik heb ook bij deze zwangerschap weer een lage bloeddruk 90/55. Maar merk er ook weinig van. Af en toe moe en slapjes. Verloskundige zegt ook dat het geen kwaad kan (hoge bloeddruk wel!) en als ik voel dat ik flauw ga vallen, laag bij de grond blijven.... Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap 1 x gehad. Was lekker aan het douchen toen het ineens zwart voor m'n ogen werd. Snel op de koude badkamertegels gaan liggen en toen ging het wel weer. Maar zoals de andere dames ook zeggen is het weinig om je echt druk om te maken (gelukkig!)
Nou volgens mij span ik hier de kroon.... Ik heb een bloeddruk van 80/40!! Echt mega laag en verklaart ook mijn klachten. Eindelijk kon de verloskundige uitleggen waardoor ik me nog steeds zo rot voel. Ging al bijna twijfelen of het iets psychisch was, ze dat dat dat komt doorde bloeddruk. Niet gevaarlijk voor de baby maar wel vervelend voor ons. Ze zei dat ik minimaal 3 liter moet drinken maar daarbij veel moet eten anders neemt je lichaam het niet op. Minimaal iedere 2 uur eten, daarnaast inderdaad veel zout eten, bouillion, zoute drop enz. Zij gaf me hoop dat de meeste zich na de 20 weken beter gaan voelen, maar sommige heel de zwangerschap last houden. Ik hou me maar aan dat eerste vast hahaha meiden allemaal veel sterkte! X
Een lage bloeddruk is vervelend, maar niet gevaarlijk voor jou of je kindje. Je kunt idd wat zout of een dextro eten. Bij mijn vorige zwangerschap liep ik altijd met dextro op zak, ik viel om de haverklap flauw. Nu gelukkig nog geen last van!
ik heb 115/55 dat is toch een goede bloeddruk? ik heb een paar jaar geleden echt een veeel te lage bloedruk gehad, als ik te snel op wilde staan zakte ik zo door mn benen en werd het helemaal zwart voor mn ogen. echt heel vervelend is dat! groetjes
Bij mijn zwangerschap van beau kwam mijn bloeddruk ook niet boven de 100/60....voelde me hele dagen zo futloos en duizelig. Erg weinig aan te doen helaas, goed blijven drinken en idd wat bouillon of cup a soup tot je nemen....hier ook standaard zout drop op zak! Ben er bang voor dat ik deze zwangerschap weer met een lage bloeddruk zal rondlopen.
Toen ik een extreem lage bloeddruk had moest ik extra zoute drop eten.. niet te eten zo zout maar er zit ook een stofje in die je bloeddruk verhoogt. Ik heb al vanaf mn pubertijd last van een zeer lage bloeddruk die soms naar het extreme zakt.. dan wordt ik wit, ga zweten, val flauw en wordt heel erg misselijk. Ik heb altijd zoute drop bij me, ga de deur niet meer uit zonder..