ontzettend lage bloeddruk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door onelove, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hmm dat valt nog mee mijn bloeddruk was op zn laagst 110/45 (gaat dus om de onderdruk he) en mn vk zei doodleuk dat het niet erg was:$:( waren ook rare vogels uiteindelijk weggegaan daar.
    Maar wat ik deed was gewoon veel zout eten na een tijdje ging het wel over 2e trimester geloof ik.:)

2. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Ook al heb je een lage bloeddruk: te veel zout is niet goed.
    Het is handig altijd iets zouts bij de hand te hebben mocht je je accuut duizelig o.i.d. voelen, maar verder moet je het oplossen met veel water drinken en rustig aan doen.

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik mocht wel gewoon veel zout hoor. Mijn ha zei dat dat echt geen kwaad kon. Heb dit altijd al gehad, nu niet meer want ben wat zwaarder en heb nu een tensie van 115/70 dus gewoon heel gezond.
    Tuurlijk je moet het niet overdrijven maar je mag gewoon zout op je aardappels blijven doen, je kan lekker zoute drop blijven eten en chips hoef je ook niet met mate te eten.

4. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Aaliyah jij hebt het over normaal zoutgebruik. Ik doel op te veel zout. Dat is namelijk voor niemand goed. Daarom moet je er ook zo veel bij drinken. Je nieren moeten wel al het zout zien te verwerken.

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Overal waar te voor staat is niet goed;)
    Maar ik snap wat jij bedoelt alleen als je bloeddruk laag is of altijd is geweest dan weet je denk ik wel hoeveel zout je wel of niet kan/mag nemen tijdens je zwangerschap

6. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Ik heb altijd al een wat lagere bloedruk gehad meeestal 100/60.
    vanmiddag was hij bij de vk 80/45 zo laag nooit gehad,rustig aan doen en regelmatig wat zout eten.

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

'hier heel wisselend, ook erg vervelend. soms prima 110-70 maar net als vanmiddag 90-55 en dan voel ik me ook beroerd, snel moe, heel duizelig.

het kan voor de baby geen kwaad dus in die zin is het ook niet erg, maar het is wel vervelend. wij eten normaal bijna zoutloos dus voor mij is het best moeilijkom genoeg zout binnen te krijgen. Met drop/boillion (maar ja dat gaat zo lastig als je ergens bent) wil het het beste en lakristal vind ik ook lekker dus dat zal ik ook halen.

en zal meer drinken

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    vriendinnetje van me heeft bij al dr zwangerschappen een te lage bloeddruk gehad, zij moest vaker gaan sexen hahahah

9. Pepje

Pepje Lid

4 dec 2009
    88
    0
    0
    fulltime moeder
    Groningen
    Ik heb ook de hele zwangerschap al last van een lage bloeddruk en bij mij heb ik de hele zwangerschap al last van flauwvallen, duizeligheid en misselijkheid.

Drink heel veel bouillon en dropjes en zout eten maar nog blijf ik een lage bloeddruk houden.
    Toevallig gisteren nog bijna flauwgevallen!

Ze kunnen inderdaad er weinig aan doen dan alleen maar zeggen dat je zout moet gaan eten.
    Een te lage bloeddruk is inderdaad beter als een te hoge bloeddruk.
    Maar wel erg vervelend.

Ik voel me 39 weken lang al moe, energieloos en alles bij elkaar.
    Tja, en sta er dan ook nog alleen voor, moet mijn eigen huishouden en alles wat daar nog een x bij komt allemaal alleen doen met een 39 weken buikje:(

Deel Deze Pagina