Hey. Ik ben nu 11,5wk zwanger. En morgenavond heb ik een uitje en gaan we bij Sumo eten. Kan dat kwaad? Ik eet uiteraard geen tonijn. En zalm ben ik toch ook niet zo gek op. Maar wat voor risico loop je als ze de rauwe vis en vlees op dezelfde plank snijden als het bereide eten op komt. En zijn er nog dingen waar ik op moet letten. Of gerechten die ik beter niet kan nemen?
Ik ben nu al een paar keer naar Shabu gegaan. Vaste stek en ben er kind aan huis. Ik eet alle niet rauwe dingen gewoon. Vooral de gefrituurde dingen (inktvis en garnalen) vind ik zalig. Denk niet dat je heel bang hoeft te zijn voor kruisbesmetting. Het gaat ook om kans op en niet dat je bij een rauw product meteen in grote problemen zit. Gebruik je hoofd bij wat je koest en vraag evt na of iets wel gegaard wordt of geef aan dat je zwanger bent. Vaak houden ze er wel rekening mee
Ik heb het niet gedaan. Ze konden mij niet garanderen bij mijn favoriete restaurant dat de boel netjes op de juiste snijplan gesneden is. Is ook een grote toko zoals sumo. Enige wat ik wel zou aandurven is de gebakken dingen maar de sushi echt niet!
Op de kaart van Sumo staat wat er geschikt is voor zwangeren! super handig! staat een zwangere vrouw voor of bij als plaatje bij wat je mag. Eet smakelijk!!
Nou. Ik heb alle tips die hier geschreven waren in m'n oren geknoopt. En ben gewoon gegaan. Thx voor het advies iedereen.