Hoi dames, De titel zegt t al. Begin dit jaar is er een afwijkende uitslag van uitstrijkje uitgekomen. Pap3a, heb toen een colposcopie gehad en een biopt. De slechte cellen waren gelukkig niet kwaadaardig, maar de gyn wilde wel een lisexcisie verrichten. Een paar dagen voor de behandeling kwam ik erachter dat ik zwanger was. De gyn gaf aan dat t geen kwaad kon, want biopt was goed maar over 3 weken dan ben ik 30 weken zwanger en krijg ik dus weer een colposcopie. Hij hoop dat mijn lichaam de cellen zelf opgeruimd heeft, en anders moet ik na mijn zwangerschap een lis excisie ondergaan. Ik google me suf maar kan zo weinig terug vinden over colposcopie tijdens de zwangerschap en ben benieuwd of er dames zijn met dezelfde ervaring. Ben erg bezorgd! Groetjss Fofoes
Dit is ook niet iets om op te zoeken op google, overleg het met je gynaecoloog. Die weet heus dat je zwanger bent en zou zo'n onderzoek niet plannen als het niet kon.
Dat snap ik Mich, ik heb ook volledig vertrouwen in zijn oordeel. Maar ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen van andere dames, en of het invloed heeft gehad op hun verdere zwa gerschap. En dan met name vroeg geboort.e
Ik zit zo ongeveer in het zelfde schuitje. Eind vorig jaar slecht uitstrijkje. Pap3b. 16dec lis-exicie gehad. 1 juni had ik m'n 1e controle. Ik twijfelde of ik wel zou gaan voor het uitstrijkje. Want is was toen net 7wk zwanger. Ben toen na overleg met gyno en verloskundige toch gegaan. Uitstrijkje was pap2. Wel gedaald. Maar nog steeds te hoog. Nu heb ik 14 juli ook een afspraak voor een colposcopie. Vind het doodeng. Ben bang om het te verliezen. Maar zowel gyno als verloskundige zegt dat t geen kwaad kan. Dus vooruit dan maar. Maar ben er niet happy mee. Mocht de uitslag van de colposcopie slecht zijn kunnen ze m'n rug op. Pas na m'n bevalling geef ik groen licht voor nog een lis-exicie. Eerder niet.