Na 4 weken heerlijk uitgerust te hebben tijdens mijn vakantie ben ik vorige week weer begonnen met werken. Ik werk in de zorg, dus lichamelijk niet het lichtste beroep. Eerste week nachtdienst gehad. Dit ging niet zo lekker als anders maar ik mocht niet klagen. Nu heb ik deze week voor het eerst weer late diensten gedraaid. 2 achter elkaar, de 1e dienst ging vrij goed maar de volgende ochtend had ik last van mijn rug en harde buiken. Ook tijdens mijn 2e dienst harde buiken. De volgende dag ook en rugpijn, onderin mijn rug. Nou heb ik volgende week voor het eerst vroege diensten en ook weer een late. 7-10 moet ik naar de verloskundige voor controle dus ik wou bijhouden wanneer ik klachten heb. Weet iemand of er nog iets is wat je tegen deze klachten kunt doen? Rustig aan doen natuurlijk, maar dat is tijdens het werk niet echt een optie. Als ik thuis ben doe ik al erg rustig. Maar tijdens het wandelen met de hond krijg ik dan ook pijn in mijn onderrug. Ik baal hier best wel van, weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet. Nou heeft mijn zus dezelfde klachten gehad tijdens haar zwangerschap alleen pas vanaf 28 weken. Mijn moeder heeft tijdens haar zwangerschap van mij al heel vroeg weeenremmers moeten slikken omdat ik anders veel te vroeg zou zijn geboren. Dus ook niet echt een leuk vooruitzicht als mij dit ook te wachten staat.
Zijn dat niet dat je last heb van je bekken meis dat kan namenlijk ook uitstralen naar je rug. Even bij de vk voorleggen. Want als het je bekken zijn heb je kans dat je verplicht thuis moe gaan zitten.
Ik werk op een afdeling waar je normaal gesproken veel moet tillen o.a. boxen met bloedproducten. Tijdens mijn eerste zwangerschap werkte ik nog fulltime in diensten, maar na 20 weken werd dit toch echt te zwaar voor mij. Ik heb contact opgenomen met de bedrijfsarts en een gesprek aangevraagd. Ik had last van mijn onderrug en ook wat van mijn bekken. Met hem heb ik afgesproken dat ik geen diensten hoefde te draaien waarbij er geen collega's aanwezig waren voor het zware werk van me over te nemen, dus geen nachtdiensten en weekenddiensten. Na een paar weken kreeg ik toch meer last en mocht ik 3 halve dagen gaan werken en dan alleen administratief werk. En vanaf 30 weken moest ik volledig in de ziektewet vanwege harde buiken. Nu werkte ik sinds mijn zoontje een vast rooster van 2 dagdiensten, maar toch werd dit na 14 weken al te zwaar voor mij. Eerst heb ik 2 uur ziektewet per dag gekregen, maar na een herbeoordeling hoef ik sinds afgelopen week nog halve dagen te werken. Mijn advies? Neem contact op met je bedrijfsarts en vraag een gesprek aan. Ik weet niet hoeveel je nu werkt? Misschien dat je minder dagen per week kan gaan werken of minder uren per dag of andere werkzaamheden.
Ik denk dat ik ook het beste dan maar met de bedrijfsarts kan gaan overleggen. Vandaag een vroege dienst gedraaid. De eerste paar uur ging goed, en daarna weer harde buiken. Ik werk nu 32 uur per week. Dus dat is ook nog wel wat. En omdat ik onregelmatig werkt heb ik niet altijd een rooster van 4 dgn werken en 3 dgn vrij. Deze week heb ik maar 1 dag vrij tussendoor. Dus weinig tijd om uit te rusten. Bedankt voor de tips.