Ontzettend Ongerust..Weet Iemand Iets?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jewel22, 10 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    Toen Dani zo ziek was heb ik hem bijna elk kwartier met een spuitje water gedaan (tussen de lipjes gedrukt en dan zachtjes naar binnen spuiten) en dan meestal voor het slapen gaan hield hij het wel binnen.
    Sterkte en Succes.

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    hoe gaat het nu?

3. Niet meer actief

hmm dit had ik ook met ayman en toen had hij oor en keel ontsteking ik kreeg een antibiotica maar ik heb wel een beetje geologen over dat hij 38.5 graden koorts had....dat heeft hij ook gehad maar dat was twee uur voor ik belde alweer gezakt maar ik herinnerde me dat je bij 38.5 moet langskomen dus ik heb dat maar gezegd anders kon ik ook niet langskomen

na de antibiotica was hij weer zo goed als de oude

4. Hoi hoi!

Mali heeft vandaag 2 keer overgegeven en wel telkens diarree.. Maar met haarzelf gaat het ontzettend goed..ze is heel druk en vrolijk en speelt veel. Dus dat stelt mij heel erg gerust.
    Verder probeer ik er zoveel mogelijk vocht in te krijgen maar dat gaat nog moeizaam.
    Mn moeder heeft nu precies hetzelfde..Mn man begint te griepen en ikzelf voel me ook niet helemaal fit en mn zusje(5 jaar) heeft haar vorige week denk ik aangestoken. Dus het is all in the family haha!
    In ieder geval bedankt voor alle tips! Echt superfijn!

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Je kunt voor de zekerheid ORS halen bij de drogist. Dit helpt om uitdroging te voorkomen tijdens hevige diarree en spugen.

Mijn vriendin d'r zoontje van 3 jaar heeft afgelopen week 3 dagen in het ziekenhuis gelegen met ernstige uitdroging. Hij had dezelfde klachten als jou kindje. Toen haar oudste in het ziekenhuis lag, begon haar jongste van 1 jaar en 1 maand ook met spugen en diarree. Het ziekenhuis gaf het advies om zoveel mogelijk vocht toe te dienen en een aantal keren per dag ORS oplossing..

En ja, er heerst een ontzettend heftig virus. Mijn vader was geveld, evenals 3 van mijn nichtjes, 1 neefje, 1 zwager, de vader van bovengenoemde kindjes en die 2 kindjes dus...

6. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoe gaat het nu met haar?
    Ik zou ook zo bezorgd zijn hoor!
    Beterschap!

7. Heej!

Het gaat een stuk beter met haar gelukkig!
    Vandaag 2 keer diarree gehad en niet meer gespuugd. Ze drinkt redelijk en eet nog slecht maar haar buikje is ook nog wel een beetje van slag dus ik begrijp het wel en laat het ook even!
    Maar gelukkig is ze aan het opknappen!

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@loetje: wat is dat voor virus?

hier gister ook compleet onder de pannen
    niet anne maar ik dus :)

idd veel diarree vooral :(
    en op een gegeven moment mezelf maar opgesloten op de wc omdat ik bang was dat ik 2 kanten tegelijk de klos zou zijn

vanochtend wel weer last van mn buik.. maar nog niet naar de wc gerend gelukkig ;)

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik heb geen idee hoe het virus heet. Maar toen mijn vader het had, heeft mijn moeder naar het ziekenhuis gebeld, omdat mijn vader medicijnen voor iets anders slikt en het heel erg belangrijk is dat die door zijn lichaam opgenomen worden. Het ziekenhuis vertelde dat er dus een erg heftig, kortdurend virus heerste, en dat het ontzettend besmettelijk is. Het duurt maar een paar dagen en dan ga je weer opknappen heen..Ik weet dat in Engeland het Rotavirus heerst, misschien is dat dit ook wel?

10. Saskia78

Hmm hier is het ergste alweer over geloof ik

ngo wel een rommelende maag... maar niet zo heftig als gisteravond gelukkig

dus dat zal dan misschien toch een verkeerd gevallen pizza zijn..
    (geen bedorven.. want job had nergens last van en we delen altijd de pizza in 2)

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Het klinkt als het Norovirus.. Gewoon een dure naam voor een flinke buikgriep. Het heerst op het moment verschrikkelijk in verpleeghuizen en ziekenhuizen. Bij mij op het werk heeft het ook gewoed.. Alle bewoners ziek, de een na de ander, en toen het personeel.. :) Hier een linkje...

http://www.rivm.nl/cib/infectieziekten/calicivirus/isi_norovirus.jsp

12. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Denk ook het NOROvirus. Werk ook in verleeghuis en ook daar is het prijs. Zelf gelukkig nog iet aangestoken en hoop dat het daar flink overwaait voordat ik weer moet werken. Erg hardnekkig en besmettelijk virus, vooral voor ouderen en jonge kindjes. Sterkte!

13. Saskia78

hmm klinkt alsof je niet blij bent als je ukje dat heeft

maarja.. buikgriep in een luier is nooit fijn :)

ukjes drogen veel te makkelijk uit wat dat betreft :(

14. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Een van mijn kinderen heeft dat toen ook zo jong gehad en zij is direkt opgenomen op de kinderafdeling met een infuus met vocht. Zo klein en dan zoveel diarree en overgeven = wachten op problemen.

15. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Hoe is het nu met je kleintje?

16. Helemaal beter! Alleen nog diarree!
    Gelukkig is het over.. Mn mannetje is nu ook beter en ik heb het gelukkig niet gekregen!

Deel Deze Pagina