opgeblazen gezicht na bevalling

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by petra34, Apr 7, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. petra34

petra34 Niet meer actief

Ik heb twee vragen die ik vergeten ben te vragen bij de eindcontrole bij de verloskundige.

Hoe komt het dat je gezicht zo opgeblazen is na een bevalling nu twee keer gehad de volgende dag.

Mijn dochtertje had een hele korte navelstreng waardoor ontstaat zoiets

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Petra34,

een opgeblazen gezicht komt vaak door het vocht dat je nog extra in je lijf hebt. Niet iedere bevallen vrouw heeft last van dit verschijnsel hoor, maar zeker na het slapen is je lijf even in rust geweest en is het vocht uit je vaten getreden. Zodra je je weer beweegt en je gezichtsspieren dus ook, verdeelt dit vocht zich weer door je lijf.
    En een korte navelstreng is toeval! Gemiddeld is deze ongeveer net zo lang als de lengte van het kindje, maar er zijn langere en korte varianten.

Groetjes Brigitte

3. petra34

petra34 Niet meer actief

Oke, ja was nieuwsgierig hoe dit kwam. Nog een vraag meestal duurt een tweede bevalling korter dan de eerste bij mij precies andersom de eerste 4 uur tweede 8 uur. Is toch vreemd? Bij de eerste en tweede braken de vliezen als eerste daarna pas weeën. Bij de eerste gelijk zware weeën om de 3 minuten en bij de tweede kwam het langzaam opgang. Wat overigens veel prettiger was.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Petra34,

reken jij in uren na het breken van de vliezen of de duur van de ontsluitingsweeén. De bevalling duurt vaak korter bij een tweede, maar dan bedoelen we de actieve ontsluiting.
    Wanneer weeën op gang komen na het breken van de vliezen kan inderdaad altijd verschillen.

Groetjes Brigitte

5. petra34

petra34 Niet meer actief

Echt totaal dus met breken van de vliezen erbij. Ze begonnen alletwee hetzelfde alleen was de eerste bevalling in 4 uur klaar en de tweede bevalling 8 uur

6. petra34

petra34 Niet meer actief

Echt totaal dus met breken van de vliezen erbij. Ze begonnen alletwee hetzelfde alleen was de eerste bevalling in 4 uur klaar en de tweede bevalling 8 uur

7. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Dan heeft de actieve bevalling dus niet langer geduurd de 2e keer, maar het 'aan het bevallen zijn' wel, omdat de weeën minder rap kwamen. Dit is gewoon normaal en kan gebeuren.

Groetjes Brigitte

Share This Page