Beste Verloskundige, Ik heb 3 kindjes (2003, 2005 en 2007) die allemaal met geplande keizersnee geboren zijn (in Italië waar we wonen), omdat ik te weinig bloedplaatjes in m'n bloed had. Alle bevalling met keizersnee zijn supervoorspoedig gegaan. Nergens last van gehad en meteen volgende dag na operatie fit en uit bed. Nu willen we heel erg graag nog een 4e kindje (laatste) en ik vraag me af of het een erg groot risico is om 4 keer een keizersnee te doen. Hoor verschillende verhalen over dunne braamoederwand, littekenweefsel etc. bij mij hebben ze steeds hetzelfde litteken gebruikt voor de operaties en dat is allemaal heel voorspoedig en mooi genezen. Kunnen jullie me een beetje advies geven en of er ernstige risico's aanzitten? Alvast hartelijk dank voor een antwoord. Quercia
Hoihoi, In nederland word het in verband met het littekenweefsel dat zwakker is, neit geadvisseerd meer dan 3 keizersnedes te laten verrichten.Indien je graag nog een kindje wilt, is het verstandig eerst eens te gaan praten met de gynaecoloog,hoe hij erover denkt wat de voors en tegens zijn. Imke