Hoi lieve mede mama's/mama's to be! Ik ben momenteel bijna 21 weken zwanger van onze 2e dochter. Ons eerste prinsesje zal 3 jaar zijn wanneer ons tweede prinsesje geboren zal worden. Nu lijkt het me leuk om voor onze oudste dochter een speciaal "grote zus" cadeau te kopen. Alleen de vraag wat? Hebben jullie nog mooie, leuke suggesties??
Dit wilde ik ook zeggen. Dan kunnen jullie ssmen de baby's in bad doen enzo. Vaak voelen de oudere kinderen zich dan heel betrokken!
Ik heb ook een poppenbadje met toebehoren gekocht voor onze dochter. Ook van die kleine flesjes erbij zodat ze naast me op de bank haar pop ook een flesje kan geven
Mijn dochter was 3,5 toen de tweede geboren werd. En dat is absoluut geen poppenkind. Wij hadden allemaal kleine kadootjes, en dan mocht ze iedere kraamdag wat uitpakken. Stoepkrijt, bellenblaas, voorleesboekje, knutselspulletjes. Het viel iig erg in de smaak.
Wij hadden dit inderdaad ook (voor onze zoon van 5,5). Zo kon hij ook elke dag iets uitpakken, als wij iets voor de baby uit mochten pakken. Juist die aandacht, elke dag wat, dat het niet alleen maar om de baby draaide maar óók om hem, is heel goed geweest. Ik denk juist dat de nadruk niet zo op het 'grote zus worden' moet liggen, maar op het feit dat zij ook gewoon mama's meisje blijft, ongeacht hoeveel baby's er bij komen Neemt niet weg dat die pop geen goed idee is natuurlijk, want ook daarmee creëer je heel veel aandachtsmomentjes.
Wij hebben een dochter van 4 en bijna 2. Ze hebben de popan vtech gekregen die is zo leuk! Zingt praat en geeft aan of het fles of speen wil. Kan alleen niet in bad ofzo. Maar dat de pop hun mama noemt vinden ze helemaal geweldig.
Iedereen bedankt voor de leuke reacties! Mijn dochtertje is dus nu echt al een mama haha. Ze heeft inderdaad 2 poppen met alles wat erbij hoort. Badje, bedje, kleertjes etc. etc. We betrekken haar momenteel overal al zoveel mogelijk bij. Ze mag mijn buik insmeren, ze "voelt" graag of de baby doet duwen, mee naar zoveel mogelijk echo's en naar de (zoals zij het noemt) buikendokter. Cadeautjes voor de baby die pakken we samen uit.