ontzettend slecht eten

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door 4days, 18 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Mijn zoontje is ziek geweest en kreeg tandjes, dus logisch dat hij een tijdje niet zoveel at. Maar sindsdien weigert hij om normaal te eten. (hij is al lang weer beter en de tandjes zijn door) Koekjes en andere lekkere dingen gaan er wel in, maar van zijn papje, boterham of avondeten werkt hij maar een paar hapjes naar binnen. Hij is al meer dan 200 gram afgevallen, en ik ben bang dat het daar niet bij blijft.

Kan ik iets doen om hem beter te laten eten? En is het maar een fase? Ik weet ook niet wanneer ik aan de bel moet trekken... Ik vroeg me ook af of ik hem nu maar een liga extra zal geven. Van de ene kant wil ik natuurlijk niet dat hij alle 'vieze' dingen laat staan omdat hij toch wel liga's krijgt, maar van de andere kant krijgt hij dan tenminste een beetje binnen... ;)

Alvast bedankt voor het antwoord!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Vaak is het een fase, en wordt hetr vanzelf weer beter door er niet al te veel nadruk op te leggen. Wanneer je kindje af blijft vallen kun je het beste voor de zekerheid ook even advies aan je consultatie bureau vragen.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina