ontzettend slecht slapen & zo moe (21 maanden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door honeyy, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ja hoor, 't is weer zo ver! Paar maanden is 't goed gegaan en sinds een maand is 't weer bingo! Ze slaapt weer zo slecht! Om 7 uur valt ze Heerlijk in slaap en rond half 12 / 12 uur is ze wakker. Ze vraagt dan om Drinken. Ik Geef haar dan een flesje water / thee. En leg haar met fles terug in Bed. Zodra ik de deur dicht trek begint het. Ze begint te huilen en roepen om Drinken. Ze heeft dat dan net gehad dus dorst kan het niet zijn. Ze valt inslaap als ik op haar kamer zit. Maar Zodra ik op mijn eigen kamer ben begint het van voor af aan. ik heb haar al eens laten huilen. Dat werkt niet. Ze word alleen overStuur en gaat braken. Ik Weet 't niet meer. Als ik haar bij me pak op de bank valt ze zo in slaap maar ook Zodra ze haar bed raakt wakker. Ze valt dan 2 uur later pas in slaap en alleen als ik bij haar in Bed lig. Dan is Mevr om half 6 / 6 uur weer wakker en begint voor haar de dag. Dit Hou ik niet meer vol zo. Ze slaapt nog maar 1x op een dag en vertikt het om 2x te slapen. Vandaag was ze van half 4 tot 6 uur wakker. Sliep Daarna tot 8 uur. Viel om 11 uur als een blok in slaap tot 12 uur en Kreeg haar met geen mogelijkheid na bed. Ik zit met mn handen in 't haar! Ik ben doodop maar bij Esmée hangen de wallentjes ook goed onder haar Oogjes. Hebben jullie nog tips?? Bedankt!

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

geen tips helaas heb ook een zo 1 dus ik leesmee

3. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Een co sleeper of haar bed bij jullie op de kamer?

Ze heeft geen last van haar oortjes?

Heeft ze een nachtlampje op haar kamer? Misschien bang in het donker?

Ik kan me voorstellen dat je het zo niet langer trekt, ik probeer nog ff mee te denken

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik denk ook aan oortjes. Of wellicht hoektanden/kiezen?

5. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    M'n meisje is nog een stuk jonger, maar zij heeft soms ook periodes van weken dat ze heel slechts slaapt en wel 15x op een nacht wakker wordt. Ze slaapt dan ook alleen weer in als we haar (in bed) vasthouden en ze ons hoort en voelt en vaak wordt ze weer wakker als we weggaan. Tot nu toe bleken deze fases altijd samen te gaan met één of ander fysiek ongemak zoals tandjes, griepje, heel erg verkouden en weinig lucht kunnen krijgen, etc. Ik sluit me dus bij de andere dames aan. Hopelijk slaapt ze snel weer beter!

6. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    matras ernaast,en slapen maar
    (eerst even naar de ha na laten kijken)

7. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Bedankt voor de reacties! Ze heeft alle tanden al, dus die kunnen het niet zijn. Verder zit ze niet aan haar oortjes ofzo. Misschien toch maar even laten checken. Voor de zekerheid. Ik kan er wel bij liggen maar dan went ze daar Misschien weer aan en moeten we dat weer "afleren"

8. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Ik denk niet dat je het zo moet zien, wennen en afleren. Je kind heeft je nu blijkbaar nodig 's nachts (wat sowieso heel normaal is voor kleine kinderen). Het geeft haar een veilig gevoel en dat geeft zelfvertrouwen (ook op langere termijn) over een paar maanden is ze alweer een stuk groter en begrijpt ze alweer veel beter dat jij in jouw bed slaapt en zij in haar bed en dat je in de buurt bent, etc.

9. misa

misa Niet meer actief

Volgens mij kan het ook heel goed een sprong zijn. Die is volgens mij tussen 17 en 21 of 22 maanden.. Maar wat je moet doen..? Heeft ze dat overdag ook? Misschien is oren laten checken niet verkeerd.

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

het is en blijft een persoonlijke keuze maar ik ken het van mijn zoontje en ook wij waren UITGEPUT...ik heb em toen bij mij in bed genomen en dacht f*k it..ik zie wel wannneer je eraan toe bent om in je eigen bed te slapen. (ik was toen net uitklaar dus sliep alleen) nou 6 maanden bij mij in bed geslapen en nu gaat het prima. ok soms komt hij avonds nog met een smoes mijn bed induiken maar omdat ik dan te lui ben om hem weer naar zn eigen bed te brengen mag hij blijven slapen.
    hij gaat om 19.30 naar bed en slaapt tot een uur of 07.30-08.00

met mijn dochter van nu 1,5 doe ik het ook wel..nou jaaa zij slaapt overdag heel slecht. ze doet 1 dutje en sinds kort slaapt ze net een half uur en wordt dan boos wakker. als ik dan met haar ga liggen slaapt ze zo 2-2,5 uur. ik ga er geen strijd meer van maken, he dadt vroeger bij mijn zoontje gedaan en niemand werd er blij van. lekker bij mama slapen vind ik geen probleem.

11. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Wil je niet de motiveren maar af en aan gehad totdat mijn meisje 5 jaar oud was.

Twas iedere keer wat anders. Dan dorst dan honger dan bang.... De maat was vol toen ze hysterisch zat te huilen om een denkbeeldige "enge vogel " ze was vijf jaar oud en ik liep op mijn tandvlees. !!

Ben 1 keer ongelooflijk kwaad geworden, compleet uit me vel gesprongen midden in de nacht. Hihi. En toen was het Klaar. Nooit meer echt last van gehad.

12. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ach dat vind ik sneu......

13. Jansje85

Jansje85 Lid

25 apr 2012
    40
    3
    8
    NULL
    NULL
    Ik kan me wel voorstellen dat je na 5 jaar gebroken nachten iets minder begripvol bent...

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb ook een aantal nachten bij mijn dochter op de kamer gelegen, meestal ging ik weg als ze (bijna) sliep, tenzij ik zelf ook in slaap viel..

Ineens sliep ze weer door dus ik denk niet dat "afleren" nodig is..

15. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ow wat herkenbaar.. Ik ben nog niet uit mijn vel gesprongen maar zat er niet ver vanaf..

16. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Hier wil ze ook niet slapen:x
    Ze gaat altijd om 7 uur naar bed en is nu tot 21.00 een drama springen,gillen,huilen.
    om 7 uur weer wakker en dan s'middags niet slapen,ze is onwijs saggo door te weinig slapen:x
    Is volgens mij hier een sprong...

17. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    eeen hele grote sprong volgens mij de ergste die we hebben meegemaakt:)

18. babyproject

babyproject Niet meer actief

Oh oh. Komt er een sprong aan? Mijn dreumes is 3 weken jonger dan de jouwe... Ik bereid me vast voor... ;)

19. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    22 maanden is toch een sprong? die hebben wij al gehad gelukkig

20. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Ik Las op internet dat de sprong van 18 maanden tot 21 / 22 maanden kan duren! Ik ga zachtjes zeggen dat we er denk ik uit zijn? E. Heeft gister super goed gegeten, en vannacht weer eens door geslapen! Van half 8 tot half 7. Nou Hopen dat 't de Goede kant weer opgaat!

Deel Deze Pagina