hoi hoi k heb geen idee of ik mn onderwerp goed plaats hier (zowel daarvoor mijn exuses) weet iemand of er een manier is om vocht vast houden tegen te houden? je weet wel erg dikke voeten bijv... groetjes!
het eten van peren schijnt vochtafdrijvend te zijn maar ik heb hier nog geen last van dus kan ik het ook niet testen ik denk dat er verder niet veel aan te doen is. ik weet het eigenlijk niet
met je benen omhoog zitten en ook tijdens het slapen omhoog gooien wilt nog wel eens helpen. Maar helaas is er verder niet veel aan te doen, het hoort er een beetje bij tijdens de zwangerschap en vooral ook nog als het warm is.
Bleekselderij eten schijnt goed te zijn, dat moeten mensen die door kanker hun lympheklieren kwijt zijn geraakt ook eten voor vochtafrijving. Dan zegt mijn yoga lerares dat je eigenlijk iedere avond even in de kaars moet staan, ev geholpen door de deur. Vooralsnog heb ik er geen last van dus het is horen van..
Ik houd ook vreselijk veel vocht vast en heb giga opgezette voeten en benen en zelfs handen. Ik drink dagelijks 1 of 2 koppen brandnetelthee en kook gemberwortel op water en drink dat op. Het verlicht wel enigzins maar mijn ervaring is dat op een gegeven moment alleen nog helpt inderdaad liggen en voeten hoger dan je hart.
Brandnetelthee werk goed, voetjes zoveel mogelijk omhoog houden, en 's avonds je partner je benen en voeten lekker laten masseren met verkoelende creme En probeer zo min mogelijk knellende sokken en/of schoenen te dragen..maar met dit weer kan je lekker op slippers lopen!