Mijn dochter had van de week 1 dag koorts. Daarna heeft ze rode bultjes gekregen, vandaag dag 2. Ze zitten in het gezicht en de benen, romp niet. Ik denk aan de zesde ziekte maar twijfel ook omdat de bultjes erger worden (steeds roder) en ze niet op de romp zitten. Wat denken jullie huisarts of niet? nu we voor het weekend zitten. Eten gaat trouwens matig en drinken is een ramp (max 1 bekertje per dag) Ze is net 2 jaar
Voor de zesde ziekte hoef je niet perse naar de huisarts. Maar als ze zo slecht drinkt.. krijgt ze wel fruit en yoghurt etc naar binnen? Wat ik altijd doe is even bellen, overleggen met de assistente. Stelt mij vaak gerust (dan weten ze ervan) en dan hoef ik niet per se langs.
Ze drinkt bijna niets maar probeer wel extra vocht in het eten te doen oa soep, aardappelpuree, toetje maar er gaat heel weinig van op maar ze is al geen grote eter en drinken ook niet. Hoe warmer hoe minder drinken
Ik heb wel even gebeld met de assistente en zij wilde dat ik liever wel even langs kwam. Ook om "erger" te voorkomen. Jesse zat wel helemaal onder de rode vlekjes en had enorm koorts (39,4) Maar waarschijnlijk ook de zesde ziekte maar wel bepaalde dingen ook uitgesloten...
Mijn zoon heeft vorige week ook de zesde ziekte gehad. Hij had vijf dagen hoge koorts. Op dag 6 was de koorts weg en zat hij onder de rode vlekjes, meest op buik en rug en iets op zn gezicht. Hij at en dronk ook erg slecht. Succes bij de ha
Ik ben niet naar de huisarts gegaan. 3 dagen hoge koorts en vervolgens vlekjes op hoofd en romp. Duidelijk 6e ziekte. Uitzieken dus.. Wel dronk en at mijn dochter normaal, dat scheelt ook wel. Bij twijfel altijd gaan! En anders als de koorts na 3 dagen nog aanhoudt. Beterschap voor je kleintje!
klinkt niet helemaal als de 6de ziekte: aantal dagen hoge koorts, koorts weg en dan ineens bultjes/rode plekjes. Hier allebei de kinderen gehad, aantal dagen koorts rond de 40/41 graden en toen ineens weg en rode bultjes. Bij dochter wist ik niet wat er was totdat ze bultjes had toen wist ik wat er was. Waren toen op vakantie. Ze at en dronk toen ook heel slecht. kunnen het geen waterpokken zijn? Daar lijkt het beeld ook wel wat op, maar dan zou ze ook in haar haar en op haar romp moeten krijgen en moet je ook blaasjes zien. Qua drinken: max 1 bekertje per dag is echt weinig! Zou haar dan toch een beetje pushen om haar beker leeg te drinken voordat ze van tafel mag of drinkt ze nog extra doordat ze nog flessen krijgt? Lust ze graag ijsjes? Fruit? ook daar zit vocht in.
Hier van de week ook zesde ziekte gehad. Ik ben niet naar de dokter geweest want ik herkende het en er kan niks tegen gedaan worden. Maar, hij dronk wel gewoon (eten niet veel maar dat is niet zo erg) Bultjes zitten hier ook niet veel op de romp. Voornamelijk armpjes, beentjes, billetjes en rond z'n mond. Ik zou als ik jou was ook even de ha bellen.
Gister even assistente gebeld ik moest even langs komen...hey was de vijfde of zesde ziekte. Nu dus uitzieken. Wanneer waren bij jullie kindjes de pukkels verdwenen?
Jesse heeft dinsdag de uitbraak gehad en ze beginnen nu langzaamaan te verdwijnen. Verwacht dat ze morgen helemaal weg zijn...
Maandag had hij hele hoge koorts en dinsdag kwamen de bultjes. Hij zit nu nog helemaal onder maar de meeste bultjes gaan nu indrogen.