Hoi dames! Ik ben sinds eergister echt ontzettend verkouden, zo erg dat ik soms alleen maar door mijn mond kan ademen, ook al heb ik mn neus net gesnoten. Nu heb ik gelezen dat neuspray en neusdruppels liever niet geadviseerd worden. Maar zoutoplossing mag wel? (afgekoeld gekookt water met zout) Niet dat ik er iets aan heb ik krijg mn neus niet eens los. En stomen met special dampocapsules? Mag vast wel toch? Iemand verder nog tips wat mag tijdens zwangerschap? Ik wil graag wat beter slapen dan afgelopen nacht Thnx vast!
Otrivin neusspray mag gewoon maar niet langer dan 7 dagen! Zoutoplossing mag ook maar dat hielp bij mij niet..
Neusspray mag wel hoor, alleen max 7 dagen. Ik voel me ook niet prettig bij medicatiegebruik. Heb bij zeer verstopte neus wel gekozen voor de kinderdosering (0,5) en gebruik het maar 1x per dag, voor het slapen gaan dus. Mama moet ook uitrusten
Neusspray met zout mag altijd. Verder luur of vixs volgens mij ook gewoon. Ik ben meestal tegelijk met mn dochter verkouden en dan is zwitsal/etos stoombadje fijn in de douche! Is het geen hooikoorts? Hier wel nl, bij zowel DL als mij.
Ik heb met zwangerschappen tot nu toe steeds heel erg last gehad van verstopte neuzen door zwelling van het slijmvlies. Daar werkt een zoutoplossing niet voor, en stomen ook niet. Ik mag van de vk elke dag 1 keer otrivin gebruiken, voor ik ga slapen. Zij heeft dit ooit voor zichzelf overlegd met een farmaceut en die vertelde dat het gevaar vooral in de eerste weken zit, op het einde van de zwangerschap moet je gewoon net als ieder ander uitkijken dat je niet 'verslaafd' aan die neusspray raakt.
Bedankt! Wel fijn om te weten dat neusspray dan iig wel mag. Idd voor het slapen gaan zou wel fijn zijn. Hoop dat ik erg iig gauw weer vanaf ben. Tis echt verkouden ipv hooikoorts.dus ja hoop dat t virus gauw wegtrekt.
Ik gebruikte tijdens mijn zwangerschap de cinuforce neusspray van dr. Vogel. Die kan je gewoon gebruiken.
Ik ben bij mn eerste ook een week of 3 heel erg verkouden geweest, na een week zo vermoeid dat ik toch voor het slapen gaan even sprayde om de dag. Probeer het zoveel mogelijkte vermijden, masr je rust pakken is ook erg belangrijk. En als het niet meer nodig is niet meer gebruiken.
Otrivin heeft ook een peuter / kleuter dosering (is de helft van de volwassen dosering) dat scheelt sowieso al. Ik heb het met vlagen 's nachts nodig om goed door te kunnen ademen, aangezien alle spray's van de huisarts niet werken neem ik nu als ik niet anders kan otrivin en dan de kinder dosering xylometazoline, werkt ook prima. Goed slapen en uitergust zijn is erg belangrijk, zeker als je je al niet lekker voelt!