Hallo iedereen, Een aantal dagen geleden heb ik hier ook een topic geplaatst over een te late eisprong. Ik begin steeds meer aparte symptomen te krijgen wat ik niet kan plaatsen. Het maakt me erg zenuwachtig. Hopelijk weten jullie wat dit betekend. De hele maand heb ik mijn temperatuur bijgehouden. Vandaag weer getempt en de temperatuur is 37.8. Ik heb nog nooit zo hoog gehad. Zat altijd rond de 37.2/37.3 verder heb ik sinds vandaag behoorlijk veel energie en wil ik alles in mijn huis aanpakken. Ik heb in een keer de drang om mijn muren te sausen en allerlei dingen te klussen in huis. Nog steeds heb ik menstruatieklachten en witte afscheiding. Verder heb ik allemaal blauwe aders rond mijn borst en boven mijn borsten. Nog geen zere borsten oid. Verder totaal geen symptomen dat er menstruatie aan zit te komen terwijl ik normaal altijd rond deze tijd oud bloed verloor. Test is nog negatief. Mijn eisprong had 1 oktober plaats moeten vinden maar had ik pas 6 oktober, dus dan kan ik eigenlijk pas donderdag echt testen toch? Ook ben ik deze week 1.5 kilo aangekomen terwijl ik normaal altijd heel veel moeite moet doen om aan te komen. Houdt mijn lichaam mij zo voor de gek? Bij mijn eerste had ik alleen maar last van misselijkheid en daardoor wist ik dat ik zwanger was. Kan iemand mij iets vertellen over de temperatuur? Hoort dat voor de menstruatie? Dit is de eerste maand dat ik mijn temperatuur bij hou.
Ik vind deze kaartjes heel lastig af te lezen. Maar weet je hoe het principe van temperaturen werkt? Want er moet een duidelijk verschil zijn tussen je temperatuur voor en na de eisprong. Je temperatuur moet na de eisprong tenminste 0,2 graad omhoog gaan. Als je al de hele maand op 37.2 of 3 zat en sinds vandaag een verhoging ziet dan zou het dus kunnen zijn dat je gister je eisprong hebt gehad. Je weet dat pas zeker al je temperatuur de komende dagen ook hoog blijft. Je zegt zelf dat je eisprong op 6 oktober was. Blijkt dat ook uit je temperatuur?
Nee mijn temperatuur was niet veel anders op 6 oktober . ( ik meet in de ochtend) wel voelde ik mij smiddags in een keer heel anders . In de avond had ik een ovulatietwst gedaan en die was hartstikke positief. Heb vandaag ook een ovulatietest gedaan en daar kwam een licht streepje... ik snap er niks meer van
Maar je baseert je eisprong dus op een positieve ovulatietest? Als dat op 6-10 was kan je eisprong nooit dezelfde dag zijn. De test geeft namelijk je lh-piek weer en 24-48 uur daarna springt je ei meestal. Kan ook zijn dat het ei niet springt. En ik heb de indruk dat dat bij jou zo is. Nu een test doen heeft geen zin want als je ei gister is gesprongen dan is de lh-piek ook al geweest. Als je temperatuur de komende dagen hoog blijft dan was je eisprong gister. Temperatuur je wel elke dag zelfde tijdstip voor het opstaan en rectaal?