Dit vind ik een hele goeie! Zal ook een geheimpje verklappen, heb tijdens mijn zwangerschap een broodje filet american gegeten en een aantal x een biefstuk ( medium ) heeeeeeeeeeerlijk
Het klopt idd dat je lichaam en dan vooral het ongeboren kind zich beschermd tegen giftige stoffen als o.a. alcohol. Daarom smaakt het zo vies als je zwanger bent. Ik had het ook met sigaretten, daar werd ik ook erg misselijk van. Dus stoppen met een glaasje en een peuk was voor mij niet zo heel moeilijk om die reden. Voor ik wist dat ik zwanger was had ik een flesje wijn open gemaakt en ingeschonken dus ik neem een slokje en ik dacht dat de wijn bedorven was. Heb anderen laten proeven maar die vonden hem goed smaken.
Mamalieske overdrijven is ook een vak... de dingen die jij noemt zijn volgens mij niet écht een discussie punt. Ik vind het wel oke als mensen zeggen hoe ze over dingen denken. Maar probeer elkaar wel in de waarde te laten.
Toch bedankt voor het antwoord. Ik drink anders (niet-zwanger) ook bijna niks. Nu was er iemand jarig en daarom had ik een glaasje genomen. Niet dat ik mij moet verdedigen natuurlijk. Ik vind trouwens dat je rekening moet houden met je lichaam en baby'tje maar zoals mamalieska zegt vind ik ook niet dat je uw in een glazen kastje moet zetten. Je moet nog een leven hebben ook hé.
Tja 9 maanden zonder drank is ook geen leven he Ik denk liever aan het leven van mijn ongeboren kindje. 1 glas alcohol meer maakt echt niet meer "leven" hoor.
Ik drink ook nooit maar vind niet dat je zo tekeer moet gaan over 1 glaasje rose (lees 5 slokjes) n kop koffie/thee is misschien wel veel (of net zo) schadelijker. Maar ik vind al die overtrokken reacties wel heel erg op het forum. Ik zou zelf al gewoon dit soort topics niet beginnen omdat iedereen toch meent de topic starter te moeten bemoederen.
weet je wat het rare is ? ik drink normaal echt heeeeeeel zelden alcohol, maar ik heb nu toch al regelmatig gedacht "oh wat heb ik zin in een breezer" misschien dat het komt omdat ik zomer wil, lekker buiten zitten 's avonds... en dan een lekker drankje erbij met een sigaretje.. (ben dus ook gestopt met roken) maar als de breezer in de koeling zou liggen en ik niet zwanger ben is mijn ervaring dat ze over datum de kliko ingaan.... dus misschien wat niet mag...... lonkt?
Hmmm.. Loop jij op straat met een mondkapje dan? Wat denk je wat er allemaal voor vervuiling in de lucht hangt die jij vrolijk inademt? Als je gaat oordelen over een ander (en ik vind dat je dat doet) zou ik eerst eens bij je zelf nagaan hoe jij de dingen doet.....maar dan ook wel eerlijk he?
Ik denk dat het verkeerd gevallen is. (wees blij, dan zou je het niet zo snel de volgende keer doen) Ik was 7 weken en toen werd het net Nieuwjaar, heb ik ook een glaasje champagne genomen. Zijn zoveel slechte dingen. In het jaar 2053 mag je alleen maar foliumzuur slikken, binnen blijven en melk drinken.