2 jaar geleden, ik slik wel foliumzuur tablet per dag daarna zwanger geraakt. Maar ik weet t niet meer, wanneer mag ik foliumzuur tablet beginnen? Trouwens ik slik nog laatste week van de anticonceptie pil. Wat is het beste voor beginnen? Gestopt met pil dan slik foliumzuur tablet of nog niet gestopt met pil en mag foliumzuur tablet? Alvast bedankt!
Foliumzuur mag je gewoon mee beginnen. Ik ben het zelf gaan slikken toen ik met mn laatste pil strip begon.
Nu al starten! In principe vanaf t moment dat je ervoor kiest om aan kinderen te beginnen. Je mag t doorslikken tot de eerste tien weken van de zwangerschap.
Foliumzuur kan je altijd slikken, het beste is 4 week voordat je stopt met de pil. Maar gezien je nu laatste week vna de strip zit zou ik gelijk gaan beginnen want 4 week voor die tijd red je niet meer dus morgen gelijk slikken!
Als je een goede multivitamine slikt, dan krijg je onbewust foliumzuur binnen. Ik heb trouwens m'n hele zwangerschap Supradyn Extra Forte geslikt. Maar de doseringen zijn nu veranderd geloof ik. Ik zou trouwens ook gelijk beginnen met vis olie
Ik ben met deze vraag naar de apotheker gegaan, zij kon mij vertellen dat je minstens 4 weken van te voren ermee moet beginnen, maar het mag ook eerder, bijvoorbeeld 2-3 maanden van te voren. En dan tot inderdaad de 10e week zwangerschap.
Ik ben maandag 28 juli begonnen met Davitamon compleet mama. Dan slik ik het al zeker een maand voordat ik stop met de pil. Volgens mij moet je inderdaad 4 tot 6 weken van te voren starten met foliumzuur.
Ik ben gestart met foliumzuur toen ik met de pil gestopt ben, ik ben het dus beginnen nemen in plaats van de pil. Nu ben ik 12 weken zwanger en ik ben van de gynaecoloog moeten starten met zwangerschapsvitamines, maar ik zie dat hier ook foliumzuur in zit... Dus eigenlijk neem ik nu nog steeds foliumzuur.
Is het dan niet zo dat het aantal mg en het percentage wat je inneemt minder is als eerst? Ik ben zelf vandaag ook begonnen met foliumzuur, van Davitamon, gezien ik vanochtend een afspraak gemaakt heb over 2,5 week om mijn spiraal te verwijderen! Spannend, de eerste stap is nu toch echt gezet.
Ligt eraan ik gebruik vsm puur mama en daar zit ook 400 in. dus vaak blijft de samenstelling wel ongeveer hetzelfde