Hallo allemaal, Ik ben ondertussen bijna 33 weken zwanger. En waar ik overal verhalen lees over drukke, zeer beweeglijke kinderen, blijft die van mij heel erg rustig. Ik mag blij zijn als ik haar in de ochtend voel bij het wakker worden en zo in de loop van de dag nog een keer. Op echo's zien ze de kleine dame goed bewegen en ook de hartfilmpjes zien er goed uit. Mijn placenta bevindt zich aan de rechtervoorkant van mijn buik, wat er waarschijnlijk voor zorgt dat ik de baby erg weinig voel.. Ik zou echt zo graag willen dat ik haar wat meer zou voelen, gewoon voor een gerust gevoel. Het is zo naar als ik haar weer een dag amper gevoeld heb en me weer zorgen maak om haar gezondheid.. Wilde gewoon even mijn baalmoment met jullie delen...
Ik kan me voorstellen dat het lastig is. Ik vind zelf de bewegingen in de buik het prettigste van de zwangerschap. Zeker omdat het elke zwangerschap weer spannend verloopt heb ik dat hard nodig. Het lastige is dat dit gedrag blijkbaar bij je kindje hoort. Zeer waarschijnlijk zal je het straks nog steeds herkennen. Dat betekent niet dat het perse een rustig kind zal zijn (weinig bewegen is iets heel anders dan rustig zijn), maar qua beweging zal ze waarschijnlijk wel herkenbaar blijven. Dat is het enige wat ik je kan meegeven, probeer haar te leren kennen. Dit gedrag is ook jouw kindje, dat maakt haar uniek. Misschien kun je daarmee wat gemakkelijker genieten van wanneer ze wel beweegt?
Ik geniet er ook zeker van als ik haar wel voel bewegen, maar de momenten zijn zo schaars. En iedere keer die zorgen als ik haar de hele dag gewoon NIET gevoeld heb.. hier is de zwangerschap ook niet bepaald zorgeloos geweest, na 10 weken lang dagelijks bloringen. Had zo gehoopt wat meer rust te krijgen als ik haar goed zou voelen bewegen.. Van mij mag de 40e week aanbreken, of in ieder geval ergens er omheen waarop ze mag komen
Ik snap je heel goed hoor. Iedereen om me heen zegt constant, dat gaat al weer snel zeg! Ik vind het maar super lang duren! Ik raad het niet snel aan, maar is een angelsound misschien iets voor je? Dan kun je wat makkelijker contact met haar maken?
Ik had met mijn eerste zwangerschap ook zo weinig schopjes. Het voelde ook meer alsof ik af en toe een duwtje kreeg. Mijn man voelde haar ook pas met 28 weken! Bij deze dame is dat helemaal anders. Ik voelde haar pas met 19 weken maar sindsdien heeft ze ook nooit een seconde stil gelegen. Het voelt nu heel bizar om zo een drukke baby te hebben. Ondanks dat bij beide zwangerschappen placenta aan de voorzijde zat/zit. Elk kindje is anders. Mijn dochter bewoog de eerste weekjes ook heeeel weinig. Maar dat heeft ze nu ruimschoots ingehaald haha
Herkenbaar. Mijn placenta ligt voor aan. Ik voel haar voor t slapen gaan en in de ochtend. Verder moet ik er echt even voor liggen of zitten.
Heel herkenbaar!! Op de echo's was ze steeds super beweeglijk (en nog steeds), maar ik voelde haar slecht. VK was altijd verbaasd: voel he dit dan niet?? Uhhhhh nee! Keren dat mijn man haar kon voelen waren op een hand te tellen en familie allemaal een keer. Erg jammer vond ik dat want wilde het ook graag delen met onze naasten maar er viel simpelweg niks te voelen! Ondertussen is ze alweer een jaar en hobbelt ze hier heerlijk rond!!
Hier ook placenta vooraan en ik heb haar niet veel gevoeld. Ja op het laatst, maar dan alleen 's nachts. Kon ik weer niet slapen Als ik dan met m'n buik tegen de rug van m'n man aan ging liggen werd ze rustig. Bleek wel een voorbode te zijn van dat drukke 's nachts want zo ging het ook toen ze geboren was. Overdag slapen en 's nachts wakker ;-( Ik maakte me niet zo veel zorgen. Kreeg ivm medische indicatie veel echo's en lag de laatste weken veel in het ziekenhuis en daar hoorde ik altijd haar hartje.
Toch altijd weer fijn om te lezen dat je niet de enige bent . Vind het inderdaad ook zo jammer voor mijn man, die voelt haar amper. Mijn moeder heeft haar bijvoorbeeld nog nooit gevoeld.. Mensen zeggen idd ook tegen mij "jeetje wat gaat dat hard!" Ik vind de tijd maar kruipen...
Hier heb ik hetzelfde, baal ook en beetje. Dochter voelde ik ook niet veel terwijl mijn placenta achter lag toen, was zogenaamd een rustige baby. Nu ligt mijn placenta aan de voorkant en voel hem ook weinig, had zelfs de vk gebeld en kreeg een echo en hartfilmpje, alles was goed, hij beweeg volop bij de echo en had zelfs de hik, maar k voelde hem toen ook niet echt. Ach ja nu probeer ik van elke beweging te genieten..
Herkenbaar ja, bij mijn zoontje moest ik echt ervoor gaan zitten en me helemaal concentreren. Het bezorgde mij best wat stress. Daardoor heb ik echt een stuk of 10 extra controles gehad. Mijn advies is ook wel dat je bij twijfel gewoon aan de bel moet trekken. Het is zo zonde als je steeds onzeker wordt.
Mijn eerste kindje voelde ik ook heel weinig. Ook ik werd daar erg onzeker van. Doordat ze in mijn buik altijd extreem rustig was, verwachte ik een erg rustig kindje te krijgen. Toen ze er eenmaal uit was, bleek het alleen alles behalve een rustig meisje te zijn. Rustig zijn in de buik zegt dus niet alles. Dit kindje voel ik gelukkig een stuk vaker, een hele geruststelling want dan weet je in elk geval dat alles goed is.