ontzettende hartkloppingen voor menstruatie

Discussie in 'De lounge' gestart door Emama, 3 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    hoi

ik heb echt ontzettend last van hartkloppingen het valt me op dat het telkens voor mijn menstruatie begint maar t wordt steeds erger heb hier vroeger nooit last van gehad wil weten of andere hier ook last van hebben

ben al paar keer bij de dokter geweest maar die hoort niks verontrustends

2. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    Ja!!! Dacht dat ik de enige was. Ik heb het nu al maanden en maanden en schrik me elke keer rot. Maar ben het op gaan schrijven en kom erachter dat het vaak een paar dagen voor menstruatie begint en dus tijdens de menstruatie. Vaak als ik overdag rustig zit of 's avonds in bed lig.
    Vroeg me ook al af of het door hormonen kan komen..

3. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Ik heb het ook heel erg gehad. Zodra ik ongesteld werd nam het af. Bij mij is het een stuk minder geworden sinds ik magnesium citraat gebruik. Ook allerlei andere vage klachten die ik had verdwenen. Waarschijnlijk had ik een tekort.

4. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    menstruatie versterkt het ind ook wat betreft het slapen. ik merkte vaak dat ik tussen mijn ovu en nod meer last had van dit soort klachten. overigens is het bij mij wel een teken dat ik teveel hooi op mijn vork heb en het rustiger aan moet gaan doen soort signaal van mijn lichaam kan dit bij jou ook zo zijn?

5. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Hier idem en van de week met al die menstruatie gerelateerde toevallig bij de huisarts geweest.
    Ik weet niet hoe oud je bent maar ze zei dat het een veel voorkomend probleem is in deze leeftijdscategorie. (tussen de 30 en 40).
    Ik ben nu aan de minipil begonnen, in de hoop dat de klachten wat afnemen.
    Misschien is dat wat voor je?

6. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    owke ja had ookal artikelen over pms gelezen en daar komt het ook wel bij voor maar was gewoon benieuwd over andere er ook last van hadden dat het iets "normaals" is niet iets ernstig ben ook van plan een soort van dagboek erover bij te gaan houden

ben trouwens bijna 30

7. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Toevallig (of dus niet toevallig ;)) begon het bij mij ook rond de 30e. Ik heb trouwens ook PMS (PMDD). Naast de hartkloppingen, ook last van overgeven, misselijk, darmklachten en psychische klachten. Gynaecoloog gaf inderdaad ook aan dat dit erbij hoorde. Heb je ook nog andere klachten?

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Heb je last van een versnelde hartslag of heb je het gevoel dat je hart een slag mist waardoor je ineens een boink in je borstkas voelt?

9. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    Bij mij is het het laatste. Voelt alsof mn hart heel even stopt, een pauze. En daarna extra hard kadoeinkedoeink. Ben overigens nog geen 30.

10. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    ja heb wel rond me ovulatie hele erge steken in me linker borst tot in me rug maar echt alleen in de linker en pas geleden ook regelmatig dat eten in me keel bleef hangen maar twijfel of dat dat daar bij hoort vroeger voor de zwangerschap en bevalling had ik altijd 2 weken van tevoren al erge buikkrampen maar na de bevalling zijn me hormonen echt door de war merk ik nu begin me menstruatie net weer beetje regelmatig te worden de ene keer echt krampen andere keer voel ik niks last van me darmen ook verschillend en die hartkloppingen lijken nu iedere maand wel erger te worden baal er wel van omdat ik daar toch soms beetje angstig van wordt is nu bijna 2 jaar geleden de bevalling en hoopte dat het allemaal weer beetje normaal zou zijn maar merk aan heel veel dingen van niet me stofwisseling is een heel stuk trager heb nog steeds last van urine verlies tijden lachen, niezen en hoesten maar goed misschien moet ik het er maar eens met de dokter over hebben

en heb het gevoel dat me me hart overslaat extra klopt ofzo kan het ook niet zo goed omschrijven maar voel het ineens heel erg dat me hart heel hard klopt maar heel even maar soms wel paar keer achter elkaar

11. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Geen hartkloppingen wel ontzettende darmklachten. Zit af en toe echt te puffen van de pijn. Ik heb dit ook pas na mijn bevallingen gekregen... Of na m'n 30ste ja.... Allebei....

12. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Je hart mist niet een slag, maar soms valt een hartslag te vroeg. Er is dan even een pauze waardoor je hart bij de volgende slag wat harder moet werken dan voel je een soort boink. Zo is het mij uitgelegd. Hier kun je meer lezen. https://www.hartstichting.nl/hartziekten/hartritmestoornissen/hartoverslagen

Sinds mijn tweede mk afgelopen jaar heb ik er ook last van Er zijn medicijnen voor, maar ivm kinderwens wilde ha dat ik toch even naar de cardioloog ging. Ik heb een dag een kastje omgehad (en juist toen had ik er minder last van), bloedonderzoek, fietstest en een echo. De 'overslagen' werden wel geregistreerd, maar dit was dus onschuldig.
    Er zijn oorzaken waardoor er 'overslagen' onstaan, zoals vermoeidheid, stress, magnesiumtekort. Bij mij is er niets uitgekomen. Ik probeer het te negeren. Ik neem soms extra magnesium (in water oplosbaar sachet van lucovital) en volgens mij helpt dat wel, ondanks dat er uit bloedonderzoek niet blijkt dat ik een tekort heb. Ik denk dat het bij mij ook vermoeidheid is.

Verder geef je aan dat je stofwisseling van slag is of bedoel je je spijsvertering? Je kunt aan de ha vragen om een schildklierafwijking uit te sluiten middels bloedonderzoek wanneer het je stofwisseling is.

Urineverlies bij niezen en lachen wordt ook wel stressincontinentie genoemd. Een bekkentherapeut kan je hier verder bij helpen. Zoek eentje die ook inwendig kan behandelen om de spierspanning van je bekkenbodemspier te meten. Bij mij is het opgeknapt iig.

Kortom bespreek je zorgen met je ha. Vraag bij onzekerheid of je verder onderzocht kan worden. Je kunt zonder doorverwijzing naar de bekkentherapeut, maar als je toch naar de ha gaat, zou ik het wel even melden.

O ja en mijn darmen zijn vaak ook van slag rond het begin van de menstruatie. Zucht..... die hormonen ook.
    Sterkte!

13. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43

Dank je wel voor de uitgebreide uitleg dat wist ik niet van het eerder kloppen van het hart dat dat zo gaat en van stressincontinentie had ik nog nooit gehoord ik heb best wel veel stress en slaap idd soms niet genoeg en goed zou goed kunnen dat het daar van komt

heb pas geleden uitgebreid bloed laten prikken op vitamine nieren en volgens mij ook sxhildklier en alles was normaal gelukkig maar ga misschien binnenkort weer langs ben denk ik wel van plan een soort van dagboek te maken voordat ik ga en maar weer naar de uitslag vragen om te kijken of ze ook op schildklier hebben getest

14. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Graag gedaan. Stressincontinetie heeft niets met de gebruikelijke stress te maken, maar wordt zo genoemd omdat er door bijv. niezen of lachen extra druk (stress) op de blaas komt en er door verzwakte bekkenbodemspieren urine lekt. Google maar eens.
    Je kunt je bekkenbodemspier trainen. Een bekkentherapeut kan je hier zeker bij helpen.

Hoeveel koffie drink je? Bij veel koffie kan je ook 'hartoverslagen' krijgen, werd mij verteld door de cardio.
    Goed dat je een dagboekje bij wil houden. Misschien kun je ook een soort vergelijking gaan doen, door bijv. een periode vroeger op bed te gaan, minder koffie of gewone thee (zit ook cafeine in). Maar als je het niet vertrouwd, dan moet je echt naar de ha en een doorverwijzing vragen. Ik typ hier alleen mijn ervaringen. ;)

15. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    owke ja dat klinkt ook wel logisch van de stress zal het eens googlen

ik drink eigenlijk de laatste tijd bijna alleen maar water echt heel soms cola kamille thee en groene thee omdat ik wil afvallen dat had ik ook gelezen dat cafeïne meer hartkloppingen kan veroorzaken net als suiker en zout en krijg soms wel iets te veel zout binnen maar let de laatste dagen er ook meer op dat ik minder binnen krijg ivm de hartkloppingen heb het vanavond genoteerd van de laatste dagen de hartkloppingen had trouwens vannacht ook echt hele erge pijn aan me endeldarm denk dat het ook met pms ofzo te maken heeft want dat ia volgens mij ook iedere keer voor de menstruatie vind het wel apart vroeger had ik altijd hele erge krampen voor de menstruatie soms wel 2 weken van tevoren maar voor de rest eigenlijk geen klachten en echt na de zwangerschap en bevalling is het echt allemaal anders ook het vloeien zeg maar en slijm verlies tijdens ovulatie en dit keer ook heel erg voor de menstruatie had eigenlijk al ongesteld moeten zijn maar omdat alles zo door de war is denk ik ook niet 1 2 3 aan een zwangerschap maar in me omgeving beginnen ze het nu wel een beetje te denken maar ik zelf begin idd echt te denken aan pms ook kwa me emotie ben ook best snel.emotioneel nu maar wil er dan wel wat hopelijk aan kunnen doen want wil niet heel veel jaren zulke hartkloppingen hebben vind het een beetje een rot gevoel

Deel Deze Pagina