Hee dames! Vanaf wanneer begonnen jullie veel last te krijgen van jeukende/pijnlijke tepels en maagzuur?? Ik heb dat sinds een paar dagen echt heel erg. Van het weekend mijn eisprong gehad, dit weet ik door mijn ovulatietesten die ik gedaan had,, woensdag/donderdag was mijn piek. Deze ronde is het waarschijnlijk niet raak omdat ik mijn vriend de hele week niet had gezien en pas zaterdag weer zag en toen pas weer 'geklust' hebben. Mijn vraag is, kan het komen na de eisprong? Ik heb dit vaker gehad maar vaak pas net voor nod en mijn nod is pas rond 17 september, uitgaande van een gemiddelde lengte van 27 dagen. Advies en ervaringen zijn welkom!💋🌹
Kan door Progesteron komen welke je standaard aanmaakt na eisprong. Wanneer was je ovulatietest positief eigenlijk? Was dat woensdag? Je eitje springt namelijk binnen 48 uur na de eerst positieve ovulatietest. In jouw geval zou dat dus uiterlijk vrijdag zijn. Dan zou zaterdag klussen dus te laat zijn geweest. Je zit nog maar kort na je eisprong. En het kunnen dus nog geen zwangerschapssymptomen zijn. Daarvoor moet het hopelijk bevruchte eitje zich eerst nog innestelen. Pas dan wordt er HCG aangemaakt en kun je mogelijke symptomen krijgen. Alhoewel de meeste vrouwen pas vanaf week 6 van de zwangerschap symptomen krijgen. De meeste vrouwen hebben in de ronde dat ze zwanger bleken te zijn, nergens last van. Terwijl ze alle andere rondes van alles meenden te voelen wat dus niks met een zwangerschap van doen had. Je hoeft helemaal niks te voelen bij een prille zwangerschap.
Hier had ik bij mijn eerste zwangerschap (was ongepland) ook steeds jeukende tepels. Ik hield totaal geen rekening met een zwangerschap dus wist niet wat mij overkwam, de jeuk was verschrikkelijk. Maar dit was inderdaad pas toen ik al rond de 5 weken zwanger was. Dus zoals hierboven al aangegeven denk ik in jouw geval dat het Progesteron komt. Voor HCG (dus echte zwangerschapsklachten) is het nog wel erg vroeg. Ik dacht trouwens in een ander topic van jou te lezen dat jij en je vriend hadden besloten om het te laten voor wat het is en eerst samen te gaan wonen?
Klopt maar toch weer over gehad en hij zei dat hij het toch al heel graag wilt enz.. maar ik laat het nu nog even voor wat het is en als het komt is het welkom. Staan bij een nieuwbouw woning bovenaan dus hopelijk krijgen we die.
Ik herken beide enkel als zwangerschapskwaal die pas veel later kwamen (jeukende tepels met een week of 6 en maagzuur met een week of 14). Verder sluit ik mij aan bij bovenstaande (en wat ik al in meerdere topics voorbij heb zien komen); waarom niet nog even wachten tot je daadwerkelijk zekerheid hebt over de woning?