Heb hier regelmatig last van. Laatste keer was 3 maanden geleden en zo komt het regelmatig terug. Tussendoor dus pijnvrije momenten. Het begint als een lichte kloppende pijn in mijn kiezen wat steeds heftiger word. Na een paar dagen is de pijn werkelijk niet te harden, kan gewoon niet slapen van de pijn. Heel de kant van mijn gezicht doet dan pijn. Rondom kaakgewricht , mijn gehemelte. En die kies maar kloppen. Eten gaat ook niet aan die kant. Mocht ik toch per ongeluk bijten ga ik door de grond van de pijn. Na een paar heftige dagen neemt de pijn weer af en is het weer weg voor een tijdje. Tandarts heeft al verschillende keren foto’s gemaakt maar daar is gewoon niets op te zien. Ze had het over kaakklemmen maar dan zou ik toch constant last moeten hebben? Zit nu weer in de heftige pijnperiode, vreselijk. Wat zou dit kunnen zijn? Ik word er echt gek van!
Moet je geen wortelkanaalbehandeling? Ik heb vergelijkbaar gehad tijdens de zwangerschap van mijn dochter en weet ook dat t weg ging en terug kwam. Heb toen wortelkanaalbehandeling gehad en toen was t over. Maar zoiets zou de tandarts toch moeten zien denk ik...
Hier was 11 jaar geleden een grote ontsteking niet zichtbaar op de foto. Pas bij het uitvoeren van een wortelkanaalbehandeling zagen ze dat er toch echt een flinke ontsteking zat.
Is het steeds dezelfde kies? Dan zou ik ook denken aan wat hierboven word gezegd. Lijkt me alleen dat de tandarts daar zelf ook mee had moeten komen..