Helaas zit m'n verlof er over een week op en ga ik drie dagen per week werken, waarvan Sven 1 dag in de week naar de kinderopvang gaat. Thuis krijgt hij Kruidvat Standaard voeding, aangevuld met een schepje johannesbroodpitmeel. Hier doet hij het goed op. We voeden met een Dr. Brown fles met speen nummer 1. Bij de kinderopvang geven ze of Nutrilon of Hero, de keuze is aan de ouder welke van de twee ze gaan geven. Ook is er uiteraard de optie om eigen voeding mee te nemen, wat in ieder geval het johannesbroodpitmeel zal zijn. Vanochtend op het consultatiebureau vroeg ik of het uitmaakt dat Sven dan 1 keer in de week andere voeding krijgt dan thuis. Dit is geen probleem, mits hij natuurlijk anders reageert op de voeding. Hier kunnen we alleen achter komen door het te proberen. We moeten wat spullen meebrengen naar het kinderdagverblijf, waaronder natuurlijk een fles. We hebben nog een ongebruikte Avent fles staan met zowel speen 1 en speen 2. In eerste instantie wilde ik nog een Dr. Brown aanschaffen, maar ik vroeg me af of het uitmaakt dat hij die dag drinkt uit een andere fles, met dus een andere speen. Uiteraard kunnen we thuis gewoon proberen of hij net zo goed drinkt uit de andere fles en niet opeens meer gaat spugen bijvoorbeeld. Ik vraag het me meer af of het zorgt voor verwarring. Ook dat zal een kwestie zijn van uitproberen, maar ben benieuwd wie er ervaring mee heeft.
Hoi, Ik zou er zelf voor kiezen om de voeding te geven die hij gewend is. Waarom zou je het uit willen proberen? Straks reageert hij er erg slecht op. Ook zou ik de dr. Brown blijven geven. Avent is een totaal andere speen. Die zal veel te snel gaan! Ik heb eerst de Avent geprobeerd, maar mijn zoontje ging er ontzettend van boeren/spugen, omdat hij hem veel te snel leegdronk. Hoe lang doet hij nu over zijn flesje? Nr 1 van dr. Brown gaat nl wel heeeeeeel langzaam, waardoor het misschien teveel inspanning kost. Drinkt hij nog netjes zijn flesjes in 20 minuutjes leeg? Anders zou ik voor fase 2 gaan.
Geef gewoon je eigen voeding mee in zo'n voedingstorentje? Ik zou nooit toelaten dat andere voeding gegeven wordt op een andere plek.
Hier krijgt zoon bv, maar de afgekolfde melk ook in een Dr. Browns. Heb voor de GO (straks kdv) een fles en voor de dag dat hij bij mijn zus is ook. Tja, is even investeren, maar daar doet hij het goed op dus dat ga ik niet veranderen. En ook hij drinkt nog met level 1 hoor. Bij level 2 gaat hij veel te snel. Ik zou wel eigen voeding meegeven. Als hij niet tegen de andere voeding kan, zit je er ook maar mee. En op gaat het wel. Anders niet een extra pak halen, maar zijn eigen voedingstorentje meegeven.
Ik geef mijn zoontje ook gewoon zijn eigen fles en zijn eigen voeding mee naar de gastouder en oma. Ik vind het niet nodig dat hij 1 a 2 dagen in de week andere voeding krijgt, terwijl dit nu goed gaat. Ik stop gewoon de avond van tevoren zijn eigen fles in z'n tas en ook een poedertorentje vol met voeding, genoeg voor 3 voedingen. Toen hij nog 3 flessen op meer kreeg bij de opvang deed ik gewoon wat voeding in een bakje, ik vind het altijd fijn als hij ook een extra voeding bij zich heeft, voor mocht hij een keer extra honger hebben of zijn fles wordt per ongeluk omgegooid ofzo, ik vond het altijd prima werken. En als je alles 's morgens van tevoren al klaar maak, is het een kwestie van je tas pakken en vertrekken
Ons zoontje krijgt nutrilon omneo en op de opvang geven ze alleen standaard. Ik heb dus een extra pak gekocht die zij gebruiken. Daarnaast heb ik ook een extra dr Brown fles gekocht en daar laten staan. Ik denk dat het an sich niet kwaad kan hoor maar het kan zijn dat het niet lekker valt.
Mijn gevoel zegt ook dat we het niet anders moeten doen dan thuis. Dank in ieder geval voor de reacties!
Wij geven thuis ook kruidvat standaard en op het kdv geven ze nutrilon. De 2 dagen krijgt hij dat gewoon en heeft nooit voor problemen gezorgd. Wel heb ik een dr brownfles aangeschaft voor daar. Uit andere flessen drinkt m'n zoon niet. Maar de verschillende voeding gaat hier iig goed.
Niet doen dan, gewoon lekke z'n eigen voeding en fles meegeven. Wij hebben een gastouder dus moeten we dat sowieso zelf aanleveren.
Ander merk poeder is echt totaal geen probleem. Het is zelfs beter voor je kind om thuis ook af en toe van merk te wisselen. Voor 9 van de 10 kinderen geeft dat totaal geen probleem (en als je kind dat 1 van die overgebleven kinderen van de 10 is doe je het gewoon niet). Qua fles zou ik wel zorgen dat kind op alle plekken uit dezelfde drinkt, tenminste als je lang hebt moeten zoeken naar een geschikte fles. Er zijn ook zat kinderen die vrolijk probleemloos uit alle soorten flessen en spenen drinken. Ik zou me niet te druk maken en als kdv geen korting op de kosten geeft als je geen gebruik maakt van hun poeder gewoon het poeder van het kdv laten geven. En dan de ene week merk X en de andere week merk Y.