eerder inleiden ?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door patries38, 5 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik ben bijna 33 weken zwanger van de derde. Echter ik ervaar het nu als heel zwaar, dat was bij de vorige zwangerschappen niet.
    Maar nu is het kind al ingedaald, dat geeft veel druk van onderen, ook continue harde buiken, en pijn, soort gevoel van messteken in de onderbuik/vagina. Ik ben erg moe.Het kindje doet het prima, loopt behoorlijk voor op de groei. Ik heb dan ook een flinke buik, alsof ik bijna moet bevallen. Alles naar voren, maar ben nagenoeg niets aan kilo's aangekomen, is nog maar 1 kilo.

Aangezien ik nog een poosje moet zakt de moed mij in de schoenen, is het ook wel eens zo dat ze het eerder inleiden als de moeder het lichamelijk niet meer aankan? Voorop gesteld; alle controles prima, bloeddruk, geen anemie, alles prima. Je ziet het wel aan mij zelf, ik zie bleek en zie er moe uit, maar uiteraard is alles gecontroleerd.

ik hoor graag van jullie, groetjes Patricia

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi patricia,

Een derde zwangerschap is niet niets, er word veel gevraagd van je lichaam door de zwangerschap maar ook door de nog twee andere kids die rondrennen. Het is niet gek dat je deze zwangerschap als veel zwaarder ervaart
    In uiterste gevallen word er eerder ingeleid maar nooit voor de 38 weken. En het beleid is in elk ziekenhuis anders. Dus zou je dit willen zul je eerst moeten gaan praten met een gynacoloog.

Zorge dat je voldoende rust neemt ook overdag minstens 60 minuten helemaal niets! Je kan eventueel floradix nemen en vit B comples voor de harde buiken en het moe voelen.

Heel veel sterkte, Imke

3. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    hoi Immi,

bedankt voor je heldere antwoord. Gelukkig gaat mijn verlof volgende week in; ik werk namelijk nog.En inderdaad, weinig rust, dus ik ga proberen om het wat rustiger aan te doen.
    Ik hoop niet dat het een er groot kind gaat worden, ze moet er ook nog uit!
    Ik bespreek het met mijn verloskundige, toch maar even volhouden.

groetjes Patricia

Deel Deze Pagina