Nu niemand meer om mijn buik heen kan, komen de cliché opmerkingen volop langs. Vooral op mijn werk, wanneer ik met veel verschillende mensen in contact kom. Niet vervelend, ik zie het als een teken van betrokkenheid en een lekker luchtig gespreksonderwerp (weer eens wat anders dan het weer), dus ik kan er wel om lachen. Nu ben ik benieuwd of andere zwangere dames ook met clichés om hun oren worden geslagen, en of het dezelfde zijn. De zin die ik de afgelopen week toch echt het meest heb gehoord: "Maak je maar geen zorgen over de bevalling. Er is er nog nooit een blijven zitten." Kom maar op met jullie cliché-opmerkingen!
Rust nu nog maar even uit want straks kan het niet meer! Toen dodelijk irritant, nu snap ik die opmerking maar al te goed
''Je leven is straks voorbij'' Grrr vreselijke opmerking ''Je krijgt vast een zoon want je draagt alles naar voren'' Klopt
Wat een grote buik zitten er geen 2 in! Neeeee! Je draagt zo anders dan bij nr 1 het is nu vast een meisje Ben je het nog niet zat?
"Weet je zeker dat het er geen 2 zijn?" Ja dat weet ik zeker... kan er weinig aan doen dat ik zon grote buik heb!
Maar wel zooooo de waarheid Hier bij zoontje en nu ook: weet je zeker dat het er geen twee zijn...achja..
Geniet nu nog maar even van de rust...... weet je zeker dat het er geen 2 zijn. Je loopt ook echt als een zwangere vrouw pffff heel lief bedoeld allemaal, maar je hoort het echt heel vaak!!
Goed eten want je eet voor twee ( ow ja? moet ik ook voor vriend mee eten dan?) Weet je zeker dat het er maar een is? ( de laatste keer dat we de echo hadden wel, maar wie weet heeft ie zich kunnen klonen.) Eet straks maar genoeg ananas dan is ie er eerder (ja tuurlijk joh doen we effe).
Fijn "genieten" van je zwangerschap. Niet fijn om te horen als je een het vervelende zwangerschap met toestanden hebt....
Bij ieder foutje wat ik maak of ding wat ik eindeloos loop te zoeken wat vlak voor me ligt: "och ja, verstooid, zwanger he". Alsof mijn familie en collega's opeens niet meer weten dat ik mijn hele leven al ADHD heb en ver voor mijn zwangerschap al spullen liep te zoeken en foutjes maakte hahaha
Bij de eerste: "Was het een ongelukje?" (we waren nog jong) Bij de tweede: "Nu hoop je zeker op een meid!" (eerste is een zoon) Bij de derde: "Was het een ongelukje?" of "Een derde?!?!" (alsof een derde niet een bewuste keuze kan zijn) En natuurlijk: "Zijn het er twee??" Maar gelukkig wordt ook vaak gevraagd hoe ik me voel en of ik hulp nodig heb
Zijn het er geen 2? Toen we het geslacht nog niet wisten: je wilt zeker nu wel een meisje! Pardon? Val je niet voorover? Zo jij bent dik! Jep, dat gebeurt wel eens als je zwanger bent, wat is jou excuus? Zou je dat wel eten? Ohja en of t wel gepland is. Zucht Mensen worden steeds brutaler lijkt wel. En dan nog de mensen die denken dat je buik openbaar bezit zijn geworden en dan voel je in eens 2 handen op je buik Dan leg ik altijd ook even mijn handen op die persoon zijn/haar buik. Best leuk die geschrokken gezichten dan
"Zijn het er twee" Nee, ik ben gewoon erg dik van mezelf. "Je moet goed eten, je eet voor twee!" Ik zal eraan denken babyvoeding mee te nemen.. Mag dat als tussendoortje? "Kan en mag je wel zwanger zijn" Nee, ik heb een ballon in mijn buik opgeblazen (de laatste snap ik opzich, ik heb een aangeboren heupafwijking. Maar het is wel vervelend. Alsof die mensen niet door hebben dat ik eerst verschillende artsen heb bezocht!) En dat waren de opmerkingen van deze week
OW ja idd, weet je zeker dat t er geen twee zijn? Hihihi ik ben klein dus tja die buik kan maar 1 kant op! En vanaf 36 wist iedereen dat de baby vast eerder kwam want ik hield giga veel vocht vast..... Helaas bleef dl zitten tot 41 weken dus k had t ook helemaal gehad inmiddels. Had ik maar niet naar die voorspellende gaven geluisterd...
Waarom een derde jullie hebben toch al een jongen en een meisje. Was het wel gepland? Ook zo'n irritante vraag. Zeker als je er vier jaar op gewacht heb. Als ik dan zeg nee als het aan ons had gelegen had ie al kunnen lopen en praten. Zie je ze denken.
Ow vreselijk ja.... degene die al genoemd zijn die ik al gehoord heb: - er is er nog nooit één blijven zitten - zijn het er geen twee, dat je nu al zo'n grote buik hebt (deze zwangerschap) - je draagt naar voren, dus een jongen (nou, twee x naar voren dragen en toch 2 x een meid hoor!) En wat ik verder nog vreselijk vind om te horen: - wat is het toch een wonder (nou nee... de wereld is namelijk overbevolkt!) En die ik wel leuk vind, heb ik bij beide zwangerschappen mogen horen: - wat heb je toch een mooie buik / reclame buik!