Hallo allemaal, Ik ben nu ruim 8 weken zwanger en wil het volgende week aan mijn familie gaan vertellen. Wij krijgen dan namelijk de sleutel van ons eerste eigen huis, dus dat leek ons een leuk moment. Maar nu is het zo dat ik me helemaal niet verschrikkelijk zwanger voel. De symptomen komen en gaan weer, dan ben ik heel erg moe en heb ik pijnlijke borsten en dan weer niet. Ik ben dus nogal onzeker of het wel goed gaat. (Tussendoor: zou het met de stress van de verhuizing te maken kunnen hebben dat dit meer schommelt?) Nou had ik al een paar weken geleden bedacht dat ik anders een paar dagen van tevoren wel een extra test kon doen voor wat zekerheid (ik krijg mijn echo pas in de 11e week en de eerste afspraak met de verloskundige is een dag voor de onthulling). Dat had ik me dus zeg maar voorgenomen. Maar nu durf ik eigenlijk niet. Ik ben gewoon bang dat ik negatief test of dat het streepje vaag is en dat ik dan weer onzeker ben. Aan de andere kant ben ik ook bang dat we het vertellen en dat iedereen blij is en dat ik bij wijze van spreken de volgende dag een miskraam heb. Hoe zijn jullie daarmee omgegaan? Ik snap dat je het natuurlijk nooit zeker weet, zelfs niet als je het na 12 weken vertelt, maar toch... Liefs Lindangel
hoi lindangel! ik heb het mijn ouders en schoonouders verteld zodra ik een positieve test in mijn handen kreeg. tuurlijk kan het altijd fout gaan maar ik heb dan liever dat zij het weten en me kunnen steunen! de rest heb ik het na een goede echo ( 11 weken) verteld. je moet er niet te veel bij stil staan dat het misgaat! het gaat vaker goed! maar ik snap heel goed je onzekerheid hoor! en als het dan toch misgaat tja.... daar kun je nu eenmaal niets aan doen. ik zou dan blij zijn met de steun van iedereen. meid geniet lekker van je zwangerschap! en als je wilt testen dan doe je dat gewoon! ik heb zelf ook in de weken erna nog een test gedaan omdat ik het niet kon geloven! nou die was vet positief hoor! succes met je zwangerschap!
Als je eerder al positief getest heb, dan ben je zwanger, want een streep=streep. Ik heb ook maar 1x keer getest. Maar je kan alsnog testen hoor. En heb ook gelijk aan iedereen vertelt met 6 weken zonder een echo, dus je kan het zelf weten of je wilt wachten of niet. En trouwens gefeliciteerd.
Ik vertel het op moederdag, dan ben ik 7 weken. als ik een miskraam krijg vertel ik het ook, dan kan ik wel wat steun gebruiken. als je niet ongesteld bent geworden is er niks aan de hand, doe maar gewoon een testje
Het is waar, ik moet gewoon wat zekerder zijn. Die zwangerschapsverschijnselen zeggen ook niet zoveel. Ik ga het gewoon vertellen en vertel het mijn vriendinnen waarschijnlijk wat later. Wanneer weet ik nog niet, als het goed voelt. En inderdaad, als het misgaat, dan weten ze het ook maar mooi. Kunnen ze me steunen...
Hai meid, Dit gevoel had ik ook voordat ik mijn eerste echo kreeg. Vreselijk die onzekerheid...vooral als je weinig tot geen symptomen hebt. Ik zou het gewoon lekker vertellen aan je familie hoor...je moet proberen positief te blijven en dan zul je zien dat je straks een prachtig hartje ziet kloppen Succes meid!
Hey Lindangel, Ik heb in het begin wel 6 testen gedaan geloof ik voordat ik het uberhaupt geloofde. En ik had in het begin ook heel schommelende symptomen, dus ik begrijp je onzekerheid. Ik had toen nog een ovu testje liggen, na een paar weken, en die heb ik toen gedaan, maar die was knal positief toen...dus als het je gerust stelt, gewoon een testje doen en als je er onzekerder door wordt, dan gewoon vertrouwen op je lijf! Succes en geniet van je zwangerschap!
Hoi Lindangel de meeste dames hier hebben het al gezegt maar een steep is een streep , ik moet zeggen dat ik zelf ook na een week na de eerste positieve test nog een keer een test gedaan heb omdat ik het niet kon geloven. Ook ik heb dan wel weer een echt zwanger gevoel en dan is het weer weg . 1 mei krijg ik de eerste echo maar mijn ouders en mijn schoon moeder mijn zusjes en een aantal vriendinnen weten het al ook net zoals een aantal ooms en tantes omdat mijn schoonmoeder haar mond moeilijk kan houden. Nou ja eigenlijk wouden we het wat langer geheim houden maar mocht het mis gaan heb ik wel mensen die me kunnen steunen . Als ik jou was zou ik het dus gewoon vertellen op de dag die je in je hoofd had. Succes ermee en heel veel plezier en gezonheid in je zwangerschap.
Opnieuw testen heeft echt geen zin joh! Ik heb tijdens deze zwangerschap een week na de eerste testen ook nog eens getest, maar ik schrok me dood toen het streepje een stuk lichter bleek dan de week ervoor. Terwijl het wel ochtendurine was. Ik was er meteen van overtuigd dat het dus mis was. Maar dat was het helemaal niet, wees de echo een paar weken later uit! En mijn eerste zwangerschap is geëindigd in een missed abortion, kindje was al bij 7 weken gestopt, en kwam er pas bij 12 weken uit. Twee weken later testte ik nóg positief. De meeste zwangerschappen gaan goed, die eerste weken is het gewoon doorbijten totdat de eerste echo je uit de onzekerheid helpt.