Bekkeninstabiliteit ná de zwangerschap

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Ago, 10 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Zo'n 10 maanden na de bevalling heb ik last gekregen van bekkeninstabiliteit. In de zwangersschap heb ik daar ook wel wat last van gehad, maar omdat ik toch bedrust moest nemen ivm harde buiken is daar toen verder niets aan gedaan.
    Maar nu heb ik toch zó veel zeer. Ik heb tot vorige week borstvoeding gegeven en dat speelt volgens huisarts en fysiotherapeut wel mee.
    Wat hielp bij jullie goed tegen de pijn? Ik ga nu wekelijks naar de fysio, doe dagelijks oefeningen en blijf bewegen. Maar wat kan ik nog meer doen? Want vooralsnog worden de klachten eerder erger dan minder...

Wie heeft een gouden tip?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ken je de oefeningen van Celia Rost? Daar had ik heel erg veel baat bij in de laatste weken van mijn zwangerschap. Fysio hielp bij mij niets maar met haar oefeningen kon ik na 1 dag tenminste weer lopen...Ik kon het boek bij de bibliotheek aanvragen.

Sterkte!

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Hoi Eylem,

Nee, ik ken dat boek niet. Weet je toevallig een titel, dan ga ik meteen zoeken! Bedankt voor de tip!

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ago: ook ik heb bijna 3 jaar na de bevalling van mijn zoontje met vlagen nog steeds bekkenklachten. Niet om je te ontmoedigen, hoor! Bij mij begonnen de klachten ook enkele maanden na de geboorte van mijn zoontje. Een pijn in mijn rechterlies wat soms uitstraalt naar m'n been.
    Ik weet wel dat de klachten bij mij minder werden toen ik met de borstvoeding gestopt was. Dat speelt toch mee. Nu heb ik het voornamelijk rondom mijn eisprong en rond de menstruatie een paar dagen. Duidelijk dus als er hormonaal weer wat 'gaande' is. Ik heb osteopathie en bekkenfysio gedaan. Het geeft een beetje verlichting, maar ik ben er nooit helemaal vanaf gekomen.
    Ik wens je veel sterkte en hoop uiteraard dat jij wel klachtenvrij mag worden.

5. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Dank je!

@Sneeuwmees: Ik weet idd dat het lang kan duren of dat je zelfs last kunt blijven houden. Echt balen! We willen ook graag een keer voor een 2e kindje gaan, dus voorlopig ben ik er denk ik toch niet vanaf. Ben nu sinds een paar dagen met de bv gestopt, ben benieuwd of dat gaat helpen!

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ago: ik denk dat je door het stoppen met bv zeker al verschil gaat merken. Ik heb, voordat wij voor een tweede gingen, ook eerst nog overleg gehad met mijn bekkenfysio en mijn osteopaat. Ze zeiden dat het onduidelijk was hoe de tweede zwangerschap zou verlopen. Sommige vrouwen met bekkenklachten tijdens de eerste zwangerschap, hadden een makkelijker zwangerschap, maar het kon ook erger worden. Mijn fysio vond het geen reden, om niet aan een tweede zwangerschap te beginnen. En mijn osteopaat beweerde zelfs dat het ook kon zijn dat het zw.hormoon, misschien in mijn geval wel eens goed uit kon pakken voor mijn bekkenklachten. Ik moet zeggen toen ik de tweede keer zwanger was (ook al was het maar kort) ik inderdaad in die periode minder bekkenklachten heb gehad.

Deel Deze Pagina