kopen jullie nieuwe kleren na de bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door celia82, 2 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hallo meiden,
    Ik vroeg me eigenlijk iets af.
    Ik ben nu denk ik rond de 15 kilo aangekomen:$ hoort er allemaal bij weet ik ookwel.
    Alleen ben ik nu bang dat ik ook een tijdje niet in me normale kleren pas.
    Ik heb het namelijk over broeken.
    Hoe hebben jullie dat gedaan? hebben jullie nieuwe broeken gekocht ? of gewoon de broeken aangedaan die je tijdens je zwangerschap ook aan deed?

Groetjes

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    De eerste paar mnd na de bevalling nog in positiebroeken gelopen en toen ik weer aan het werk moest een paar nieuwe broeken gekocht (vrij goedkoop gedaan hoor) en daar was ik toen vrij snel weer uitgegroeid gelukkig en kon ik mn oude broeken weer aan.

Het is per persoon verschillend hoe snel je je oude broeken weer aan kunt, dus ja je moet wat.

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi, ik paste na 2 weken weer in mijn broeken. Ik had voor de eerste tijd erna toevallig ook nog broeken van toen ik wat zwaarder was, maar die waren dus amper nodig. Ik zou als ik jou was nog even niks kopen, je kunt eerst je positiebroeken dragen (buikband even omslaan bijv.) en dan kun je altijd na een paar weekjes een broek kopen in een goedkopere winkel (C EN A) en wat bovenkleding betreft, tuniekjes, leggings e.d zijn het nu helemaal, dus ideaal lijkt me! Hooguit koop je wel een lekekre relaxbroek, voor in huis.

Succes!

4. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Heb eerste paar weken na bevalling zwangerschapsbroeken aangehad. Maar die was ik zooo beu na 4 weken, dat ik toch maar 2 nieuwe broeken (goedkopere) gekocht heb...en ben er heel blij mee al hoop ik dat ik er snel uit groei in positieve zin dan hé!

5. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Eerste 2 weken alleen nog joggingbroek aangehad. Toen uit pure noodzaak mijn zwangerschapsbroeken. Maar daar was ik na een aantal weken zo klaar mee dat ik een andere broek heb gekocht.

Nu heb ik in de tussen tijd er nog 3 broeken bij gekocht. Gaat bij mijn nog wel even duren voordat die laatste 14kg eraf zijn ivm bekkenklachten:( Oh ja en ik heb ook een rokje met legging gekocht, wil er ook wel een beetje "sexy" uitzien;)

6. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Eerste paar weken positiebroeken, maar had er snel genoeg van en toen nieuwe gekocht. Inmiddels wéér nieuwe moeten kopen. Pas nog niet in m'n oude broeken. Nog 8 kg.

7. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hier de eerste weken ook zwangerschapsbroeken. Na zes weken kon ik weer in mijn "gewone"broeken. Op de echte strakke na dan. Dat ging een paar weken later ook wel weer. Ik heb toen niets nieuws gekocht, was gelukkig niet nodig.

8. Ik draag mn positiebroeken nog steeds, ze zitten zó lekker :)
    Ik pas m'n oude broeken ook wel weer, maar dit vind ik veel fijner!
    M'n buikbanden draag ik nu als rokjes! :D

Ik koop op marktplaats zelfs nog wel eens nieuwe positiebroeken..
    Krijg je een mailtje 'Veel plezier ermee en geniet van je zwangerschap'.. :p

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb nieuwe kleren gekocht.. Die van voor de zwangerschap passen niet meer en die van de zwangerschap zijn zomerkleren..

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik had in het begin van mijn zwangerschap broeken gekocht die 1 maat groter waren. Na mijn bevalling heb ik 9 weken in joggingbroek gelopen, iets anders kon ik niet verdragen. Momenteel heb ik weer mijn grotere broeken aan. Gisteren heb ik mijn oude broeken weer gepast. Ik pas ze wel, maar het zit anders. Vooral meer buik. Ik wacht nog even tot er meer kilo's vanaf zijn.

11. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    sorry, maar ik moet er niet aan denken om nog in mijn positiekleren rond te lopen.

ik had al mijn kleding van voor de zwangerschap weggegooid want, zo vond ik: na al die maanden vind ik ze toch niet meer mooi.

3 weken na de bevalling ging ik heerlijk ALLEEN de stad in en kwam met 3 tassen vol terug. Gewoon nog steeds maatje 36.
    Alleen heb ik 5 broeken in maatje 38 gekocht i.p.v. 36 omdat de laatste wel dicht gaat maar nog niet heel fijn zit.
    Ik heb ook veel leuke winterjurkjes gekocht, leuk met legging en maillot..
    Nu alleen nog een paar UGG's halen en ik ben ready steady :)
    (alhoewel...ik ben nooit uitgeshopt)

Niks voelt zo lekker als shoppen na de bevalling!
    Ik was serieus in 1x van mijn kraamdepressie af whaha..

12. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Omdat het bloedheet was toen Sem is geboren liep ik in rokjes en moet zeggen dat ik alweer snel in mijn eigen broeken paste...nu is het zelf zo dat ik broeken pas die ik voor mijn zwangerschap niet meer aankon maar ze nooit heb weggedaan omdat ik er nog geen afstand van kon doen...lang leve de borstvoeding :D

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik had wel nieuwe broeken gekocht!
    Ik was minstens 34 kilo aangekomen. 1 week na de bevalling 17 kilo kwijt, dus mijn positiebroeken waren te groot, maar mijn eigen broeken paste ik nog niet!
    Nu heel langzaam ga ik weer naar mijn oude maat. Nou ja het is wel even persen in die broeken!

Ik had veel rokjes/jurkjes gekocht. Dan viel het niet zo op als je afviel, want met broeken gaat dat kruis over het algemeen wat hangen of bij je kont. Dat vind ik niet zo mooi!

Ik heb overigens die enkele maat 44 rok (veeeeel te groot nu) en die spijkerbroek die ik vlak na de bevalling had gekocht weggegooid. No way dat ik ooit weer zo aan de maat raak!

Nog 6 kilo en ik zit weer op het start gewicht! Duurt al met al even, maar dan heb je ook wat! ;)

14. Angelina

Angelina Niet meer actief

Zo deed ik dat dus ook :D, en zo ga ik dat van de zomer ook doen. Ik heb mijn kleding van afgelopen zomer weg gedaan, en ga na mijn bevalling nieuwe kopen :)

15. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48

dan verdien je ook nieuwe kleren!!:D
    en het voelt gewoon zoooo refreshing...ff een nieuwe garderobe aanschaffen! weer lekker mee met de mode i.p.v. die saaie positiekleding :)

ik shop nog steeds, al is het nu vaker online. Wehkamp is nu mijn favoriet, dan heb je het de volgende dag al binnen :p

16. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ja ik moest wel want 2 maanden na de zwangerschap was ik 10 kilo lichter dan voordat ik zwanger was dus allemaal mijn kleren waren echt veel en veel te groot!

17. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Door jullie topic heb ik helemaal zin gekregen om te shoppen!

Nou ja het plan hier: bevallen begin november, als ik eind december nog niet in mijn gewone kleding pas, ga ik in januari lekker tijdens de uitverkoop shoppen, voordat ik weer aan het werk moet.

Ik heb super veel en mooie kleding, dus alles wegdoen is heel erg zonde, en ik hoop ook dat ik er wel weer in kan, maar als het te lang gaat duren, dan ga ik toch lekker één keer flink shoppen!

18. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Dat is misschien wel een optie ja.
    Gewoon in januarie shoppen ik beval 9 dec een maandje bijkomen en shoppen maar ookal ben ik dik hahaha..

:p

19. Jeetje1aug

19 jan 2009
    46
    0
    0
    Leuk topic! Ik was tijdens mijn zwangerschap 15 kg aangekomen en was na 2 weken 10 kg daarvan kwijt. Ben nu na 6 weken nog steeds 5 kg boven mijn oude gewicht en pas mijn gewone kleren dus echt nog niet. Draag mijn positiebroeken maar begin die zat te worden en eigenlijk past alleen de spijkerbroek nog maar. Heb zaterdag een heel goedkope broek erbij gekocht die een maat groter is dan ik normaal had. Hopelijk blijft dat de enige, want ik wil zo snel mogelijk weer in mijn gewone kleren passen. Heb geen zin om een compleet nieuwe garderobe aan te schaffen. Over 6 weken moet ik weer gaan werken dus dat is mijn streefdatum om weer in mijn gewone broeken te passen. Dat wordt nog spannend...

20. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    nou ik zit weer al een tijd op mijn startgewicht van voor de zwangerschap, maar mijn oude broeken zitten nog niet fijn, hoor..
    en een buik heb ik ook niet dus blijkbaar verandert je figuur toch wel. misschien staan mijn bekken nog wijder dan eerst ofzo.

Deel Deze Pagina