Hoi allemaal, Ineens heb ik vandaag enorme pijn aan de bovenkant van mijn buik (baarmoeder?), het is ter hoogte van mijn maag maar dan rechts (voor de kijker links), ik heb het heel erg als ik sta of iets doe, als ik zit en iets vorover buig is het weer weg. Zouden jullie de vk hiervoor bellen???? Het doet echt heel erg pijn, voelt als spierpijn. Op mijn kaart staat dat ik het noodnummer alleen mag bellen bij bevallingen dus ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen..... Iemand enig idee?
Ik zou het niet goed weten. Kan het niet je maag zijn? Maar hoezo mag je alleen bellen bij bevallingen dan? Belachelijk!
jazeker kun je ook aan de bovenkant last hebben.. Maar als jij het niet vertrouwt moet je even bellen...
Je maag zit toch precies tussen je ribben in? Het is echt onder mijn rechterborst.......? En dan iets meer naar de zijkant zeg maar...
Bandenpijn Bandenpijn is een vervelend zeurderige of soms juist stekende pijn aan een of beide zijde van je onderbuik te hoogte van de liezen. Het wordt veroorzaakt door de groei van de baarmoeder. De baarmoeder wordt op zijn plaats gehouden door banden die lopen van het lieskanaal tot aan de bovenkant van de baarmoeder. De rek die ontstaat door de groei veroorzaakt deze pijn, die ook flink kan uitstralen naar de rug. Het is onschadelijk en verdwijnt vaak in de loop van de zwangerschap. Wanneer je buik gaat groeien en je veel last hiervan hebt, kun je overwegen om je buik te ondersteunen door het dragen van een ondersteunend broekje. Dat voorkomt dat je buik in je banden "hangt". Warmte helpt vaak goed tegen bandenpijn. Een warme kruik op de zere plek doet wonderen. heb ik net gevonden...
als je het niet vertrouwd gewoon bellen en t vragen! Daar zijn ze ook voor hoor.. ze zetten het er vaak alleen neer dat mensen niet voor "gewone" vragen gaan bellen. maar als je echt pijn hebt is dat niet "gewoon" Je kunt zeker spierpijn hebben aan de bovenkant. Ik had dit de laatste paar weken ook bij m`n oudste.. pff wat kan dat zeer doen.. Gaat het niet over / word het niet minder als je een lekkere warme douche of bad neemt? Succes! Dani
Je kindje kan ook even zo ongunstig voor jou liggen dat het daar het een en ander in de verdrukking gooit. Kan echt heel pijnlijk zijn maar ja vertel dat maar aan je kindje!
Ik heb moeite af en toe met ademen als ik zit, komt omdat de kleine dan beetje klem komt te liggen en inderdaad bandenpijn, wist het ook niet dat ze ook boven zaten haha maar hoorde het van de vk de laatste keer.
ik heb af en toe een hoge bloeddruk... en word ook gevraagd of je pijn hebt boven aan je buik of rechts.. het moet voelen of er een band omheen word aangetrokken.. succes..
Ik heb af en toe erge last net onder mijn ribben... ook echt de bovenkant dus van mijn buik. Heb dit aan de VK gevraagd vorige week, en zij zegt dat je baarmoeder nu natuurlijk hoog zit, en af en toe een zenuw kan afknellen.. dit is wat je voelt. Ik weet niet of het bij jou hetzelfde is, maar het kan wel zo zijn!
Ik zou toch ff bellen om je bloeddruk te laten controleren. Pijn bovenin je buik, en dan vooral rechts onder je borst, zou kunnen duiden op een te hoge bloeddruk. Als je nog steeds de VK niet wil bellen, kun je hiervoo ook altijd gewoon even binnenlopen op het spreekuur van de huisarts, de assistente neemt dan je bloeddruk op. Sterkte ermee en ik hoop vor je dat de pijn al weer is afgenomen!
Nou, de pijn is weer wat beter te doen, heb uiteindelijk de vk wel gebeld die vertelde dat het eigenlijk van alles kan zijn maar dat het niet zorgwekkend klonk (gelukkig maar). Gelukkig voelt het niet als een band om mijn lijf heen.... Het is nu nog wel gevoelig maar het is al enorm afgenomen na een warme douche en een goede nachtrust..... Bedankt allemaal!