Duizelig na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Partyrocker, 23 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hooi dames,
    Ik ben inmiddels 3 maanden geleden bevallen van een prachtig kereltje, maar heb nu al een paar weken last van hinderlijke duizeligheid..
    Heb heel vaak het idee alsof ik op een boot sta zo duizelig ben ik dan.
    Ben overigens niet misselijk dan ofzo (misschien van de zenuwen die ik daardoor krijg, maar niet dat ik moet overgeven) en Flauwvallen heb ik "tot nu toe" ook nog niet gedaan. De huisarts gooit het op hyperventilatie (heb ik trouwens ook wel ECHT last van), maar dit is gewoon vervelend, vooral omdat ik op zoon moment ook mn kerel niet durf op te tillen omdat ik bang ben dat ik val :(.
    Ben benieuwd of meerdere dames hier last van hadden na de bevalling...

Ik heb er overigens meer last van in bepaalde winkels of als het schemerig word buiten en als de lichten binnen aangaan.

2. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik heb er na mijn eerste menstruatie ook wat vaker last van, maar ik gooi het zelf dus op ijzertekort.. kan dat het niet zijn bij je?

3. Partyrocker

Nee h.b was 8.5 dus hartstikke netjes. Heb er wel idd last van rond mijn menstruatie, maar de HA zegt dat dat hormonale disbalans is na de bevalling.
    Was even bang voor wat ernstigere dingen, maar de HA zegt dat daar andere factoren bij meespelen en mijn longen klonken ook goed. Dus dat is dan wel prettig, maargoed. Duizelig met een kleine in huis is nooit zo fijn.

4. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    zout helpt mij

5. Megan82

Megan82 Actief lid

30 jun 2009
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook gehad en had ook wel een goed HB. Was echt het ontzwangeren bij mij zei de arts (had ook bloed laten prikken op van alles)

Gelukkig nu (bijna) nooit meer last van. Heel soms nog een keer, maar vooral als ik te snel opsta of moet eten. had ik voor mijn zwangerschap nooit last van.

Geef het dus even de tijd, het wordt echt minder.

6. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Ik ben blij (voor jullie niet natuurlijk ;)) om te horen dat er meer zijn die dit hebben! Dnze, jouw verhaal had de mijne kunnen zijn! Ik heb heel veel last als ik een poosje stilsta, in winkels sta idd, of als ik een poos zit. Dan beweeg ik even heen en weer en zakt het weer, heel raar! Zout helpt bij mij ook redelijk goed, maar toch blijf ik last houden. En vaak word ik al bang om naar iets toe te gaan, omdat ik bang ben weer last te krijgen, erg vervelend! Ik begrijp dus dat dit echt bij ontzwangeren hoort? Hebben jullie er ook oorsuizen bij? Dat heb ik wel, en ik krijg de duizeligheid voornamelijk ook heel erg als ik moe ben!

7. bumpie

bumpie Niet meer actief

Ik heb dit ook heel erg na de bevalling. Moet vrijdag mijn oor uit laten spuiten 1 zat helemaal verstopt dus hopelijk helpt dat.

8. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi Bumpie, heeft het oor uitspuiten nog geholpen bij je?
    Waarschijnlijk heb ik ook mijn ene oor helemaal verstopt, dus ben benieuwd of dit ook de oorzaak kan zijn.

9. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    misschien ben je ook wat oververmoeid? Ik wel namelijk en heb er dan ook last van. Als ik dan weer een nacht goed slaap is het veel minder. wel vervelend:(

10. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    zout nemen helpt (dus bijv cup a soup)

11. bumpie

bumpie Niet meer actief

Mijn oor uit spuiten heeft tot nu toe wel geholpen

12. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hier had ik precies hetzelfde. Had het best extreem. Huisarts zei ook hyperventilatie maar ik had ook een bloeddruk iets aan de lage kant. En vorig jaar juni flauwgevallen met shaken, ogen draaien, raar keelgeluid etc. Dus dat leek meer op een epileptische aanval. Daarna allemaal onderzoeken gehad in het ziekenhuis maar de arts daar zei ook hyperventilatie in combi met een op dat moment dalende bloeddruk. Daarnaast heb ik ook om de zoveel tijd ijzertekort.

Het is nu wel minder en heb het met vlagen maar ik vind het vreselijk beangstigend dat ik met het feit moet leven dat ik dus zo'n flauwvalaanval kan krijgen, en wat als dit gebeurt als ik alleen ben met mijn zoontje....bah. Maar ja, gelukkig niets ernstigs in mijn hersenen moet ik maar denken.

13. Partyrocker

Bumpie moet zeggen dat mijn oren suizen nu ik ook alwwer twee dagen last ervan heb. Maaaaar ben ook ongesteld geworden dus kan ook hand in h
    and daarmee gaan...

14. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ook ik ben blij te lezen dat meerdere hier last van hebben.
    Ik ben nu 8 weken geleden bevallen en ik heb sinds mijn bevalling al last van dat schommelende gevoel.
    Mijn bloeddruk was na de bevalling ineens hoog ( onderdruk 101)
    Dus eerst dacht ik het komt daardoor..
    Dokter gooit het op ontzwangeren.
    Bloeddruk houden ze in de gaten en was vorige week onderdruk 91..dus dat ging de goeie kant op.
    Gister werd ik ineens heel duizelig en het voelde alsof ik omviel.
    Vandaag de hele dag een heel erg schommelend gevoel.
    Heb zelf mijn bloeddruk gemeten ( mijn vader heeft een meter) en nu was hij 80 en bij tweede meting 79.
    Nu denk ik misschien dat ik nu vandaag zo extreem draaierig ben doordat mijn bloeddruk ineens zo gezakt is..
    Ik wordt er echt helemaal gek van, het wekt bij mij angst en paniek op.
    Ben ook echt bang, bah geef mij dan maar gewoon hoofdpijn,maar dit gevoel is echt heel naar.
    Als ik lees dat meerdere hier last van hebben stelt het mij iets gerust,maar als dit niet over is begin volgende week ga ik weeeer naar de huisarts.

15. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb 3 weken na mijn bevalling een epileptische aanval gehad midden in de prenatal. Ook nog nooit gehad voorheen. Moet in februari een neurologisch onderzoek laten doen maar de huisarts en de artsen op de eerste hulp wijten het aan de hormonen etc.

16. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Vind het wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met deze klachten.
    Ik ben zelf inmiddels al bijna anderhalve maand duizelig, waarvan ik de eerste twee weken op bed heb gelegen.
    Heb meerdere bloedonderzoeken gehad maar daar kwam weinig nuttigs uit.
    Ook ben ik er erg moe bij.
    Suiker, schildklier, hb etc waren allemaal goed.
    Wel bleek ik een extreem tekort aan vitamine D te hebben, dat verklaart de extreme moeheid, daar heb ik nu medicatie voor gekregen.
    Ik hoop dat dat de duizeligheid weg zal nemen, maar ergens betwijfel ik het...
    Ik kom verder de deur ook niet uit omdat ik bang ben tegen de vlakte te gaan, ik laat de hond uit aan de overkant van de straat en dan ben ik ook maar wat blij als ik weer binnen ben en dus niet flauw ben gevallen.
    Vind het best shit dat ik me zo voel, en het ergste dat niemand lijkt te begrijpen hoe vervelend het is voor me... :(

17. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Inderdaad weinig begrip van buitenaf..
    Maak je niet druk ja pfff...hoe doe je dat??
    Wij zitten er dus mooi wel mee.
    Ben vandaag ook bij de ha geweest, durf ook niet zo goed de deur meer uit.
    Heb gelijk bloed laten prikken en moet zoiezo volgende week bij haar terug komen.
    Had nu een vrouwelijke arts die er op woensdag zit, moet zeggen ze begrijpt wel dat dit heel vervelend is.
    Heb dus voor volgende week weer een afspraak bij haar.
    T zal mij benieuwen wat er uit het bloedonderzoek komt.

18. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Hoop voor je dat er iets nuttigs uit het bloedonderzoek komt.
    Ik wacht nog even af voordat ik weer de dokter ga bellen, ben nog maar pas met de vitamine D capsules begonnen en mag er maar 2x per week eentje nemen.
    Als de duizeligheid daar echt weg komt zal het wel ff duren voordat vitamine D is aangevuld denk ik.
    Kan wel zeggen dat ik er inmiddels moedeloos van word :(

19. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Mijn uitslagen zijn binnen..
    Een ernstig vit D tekort:$
    Ondergrens is 50 en die van mij is 25!!!
    Verder was alles oke, dus ga nu een 3 maanden een hoge dosering vit d slikken via de huisarts.
    Moet de eerste 6 weken 2x per dag en daarna nog 6 weken 2x per week..
    Ik hoop ook maar dat alles wat ik nu voel daarvan komt.
    Over een maand terug bij de huisarts om te kijken of dit mij beter laat voelen.

20. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Weet je ook wat jou waardes zijn??
    Ik krijg ook capsules maar moet veel meer slikken:$

Deel Deze Pagina