Onze zoon is nu ruim 14 weken en ik heb na de bevalling erg last van m'n onderrug. Ik heb er zoveel last van, dat ik in bed niet langer dan 3 uurtjes kan slapen. Ik word elke nacht wakker van de pijn! Ik slaap hierdoor al ruim 14 weken op de bank (vaak 'verhuis' ik halverwege de nacht) dat gaat een stuk beter. Heb dan nog steeds wel pijn, maar niet zoveel als in bed. Het kan aan het matras liggen, maar tijdens m'n zwangerschap had ik hier geen last van. Ook op het logeerbed (ander matras) heb ik pijn. Is dit nog steeds de nasleep vd bevalling? Ik word er niet vrolijk van. Slaap onrustig en slecht/kort door deze klacht! Oh en ik heb een ruggeprik gehad bij m'n bevalling. Kleine is geboren met spoedkeizersnede. Ruggeprik is echter al eerder gezet ivm de pijn. Geen idee of dat met elkaar te maken heeft. Wie o wie herkent dit...
Misschien een vreemde vraag. Heb je toevallig lattenbodems die je kunt verstellen? In kr zwangerschap ben je natuurlijk zwaarder en moeten de latten anders staan dan erna. Van welk materiaal is je matras? Kan heel goed zijn sat je drukverlagend matras nodig hebt. Dit matras heb ik. In mijn zwangerschap was dit gek genoeg heel vervelend maar nu ligt het weer goed. Anders even naar de fysio of osteopaat toe.
Herkenbaar, ik heb het vlak na de bevalling gehad (ook ruggenprik en keizersnede). Kan met de ruggenprik te maken hebben.
Thnx voor de reacties. Ik heb inderdaad een verstelbare lattenbodem! Ik ga het vannacht meteen proberen. Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb zeg
Ga anders eens langs bij een bekkenfysiotherapeut of manueel therapeut Het kan zijn dat er wel een werveltje is verschoven. Ook kan zijn dat je wat verkeerde bewegingen maakt. Waardoor er veel druk op je onderrug komt te staan. En dan moet je al denken bijv, aan je kindje uit het ledikantje tillen. Eerst buikspieren aanspannen en dan pas buigen. Ook het verschonen zou je kunnen kijken hoe je dit doet. Heb je je kindje voor je liggen, met de benen naar je toe. Of zijwaarts. Voor je eigen houding is het het beste om je kindje voor je te hebben liggen, zodat je rug niet raar hoeft te draaien. Deze tips heb ik tenminste gekregen, ik heb er veel aan gehad. Je bekkenbodem is nu nog erg week, ook al is er geen kind doorheen gegaan. Je banden ed zijn best uitgerekt. De rug zit 'vast' aan het bekken, stuitje is het begin volgens mij. Dus als er ergens in het bekken een kink in de kabel zit, heeft dat zijn uitwerking op de rug.