Ontzwangeren..

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Rebelleflower, 13 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Los van het feit dat er bij mij een PND is vast gesteld (is nu onder controle) heb ik toch een last van ontzwangeren!! Pfff
    De hele zwangerschap heb ik mij niet zo raar gevoeld als nu! :p
    Ik vergeet alles, afspraken tot wat ik moest doen! Heb al 4x de fysio moeten bellen voor een nieuwe afspraak omdat ik de vorige vergeten was! Ik weet soms echt niet wat ik moet doen of aan het doen ben, wist overal en altijd oplossingen voor en nu ben ik echt een zeef!
    M'n emotisch schieten alle kanten op binnen een paar minuten kan ik van super vrolijk naar boos of verdrietig gaan en een potje staan huilen maar tegelijk keihard lachen... laat staan als er reclame komt over kinderen en baby's!!
    Herken mezelf niet meer!!
    Lichamelijk ook niet helemaal in orde..
    Slapen lukt niet goed, elke nacht heb ik nachtmerries.
    Heb de gehele dag veel urineverlies wat mij ook super onzeker weer maakt!

9 maanden op en 9 maanden af zeggen ze...
    Ik mag hopen dat ik er bijna vanaf ben dan :p
    Meer mensen ervaringen die ook zoveel last hadden van ontzwangeren?
    Hoef niet specifiek tips hoor (altijd welkom) maar ben benieuwd of meerdere vrouwen zich er een beetje erin herkennen.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja! En dat 'rare gevoel' ging bij mij niet na 9 maanden al weg. Ik bleef toch wel ruim anderhalf jaar na de bevallingen vergeetachtig, heel erg emotioneel en emoties die alle kanten opschieten.
    Nu ben ik zwanger en heb ik het weer ;), ongeveer 1 jaartje rust gehad.

Over dat urineverlies: dat is wel iets medisch denk ik. Ik zou het even checken bij de huisarts.

3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.827
    18.545
    113
    Vrouw
    Ja herkenbaar.. sommige momenten voel ik me weer als voor de zwangerschap + bevalling en andere momenten herken ik mezelf totaal niet. Er zijn dagen dat het goed gaat en ik blij en gelukkig ben en er zijn dagen dat de kleinste dingen me al kunnen irriteren. Daarbij heb ik het gevoel dat m'n relatie in een dip zit na de bevalling (en L. is nog niet eens 4 weken) 😔 ik hoop zo dat dit snel weer beter gaat en niet 9 maanden gaat duren....

4. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Herken ook veel hoor. Alleen de nachtmerries niet. Ja had ze wel, maar dat had met ptss te maken en niet zozeer met ontzwangeren. Misschien is het bij jou een combi van? (Pnd en ontzwangeren). Na tien maanden had ik het gevoel mijn lichaam weer terug te hebben. Dat emotionele heb ik nog steeds en ik kan minder naar spannende dingen op tv kijken. Al zal dit laatste ook met ptss te maken hebben, omdat ik mog steeds moeite heb om veel prikkels te verwerken.

Deel Deze Pagina