Kraamverband / maandverband

Discussion in 'Na de bevalling' started by Jebb, Mar 9, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Misschien hele stomme vraag..

Ik ben van de week bevallen. Ingeknipt en gehecht. Prima... nu vloei ik natuurlijk een beetje. Niet extreem veel
    Maar die lappen kraamverband vind ik eigenlijk niks. Kan ik niet gewoon maandverband in doen? Of is dat nog niet verstandig omdat het vloeien ook ineens heel extreem kan worden ofzo? Wat is jullie ervaring ermee? Wanneer ging je over op 'normaal maandverband'?

2. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

Jun 23, 2010
    604
    10
    18
    Als je van de week bevallen bent, waarom overleg je dan niet even met je kraamverzorgster? Ik heb 2x het kraamverband opgemaakt en ben toen overgegaan op maandverband.

3. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik zou nog niet op normaal maandverband overstappen. Die zwarte van kotex schijnen goed te zijn. Ik had gewoon van de coop ( OKE huismerk ) het verband, die was een prima formaatje :)

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,637
    5,664
    113
    Pas toen ik amper vloeide ging ik over op normaal verband.

5. lynole

lynole Fanatiek lid

Nov 22, 2014
    1,433
    587
    113
    Female
    Ik ben na 3 dagen al over gegaan naar de zwarte van kotex. Als bijv met de kleine ging wandelen dan deed ik nog een kraamverband in.

6. xjeannii

xjeannii Actief lid

Apr 15, 2016
    403
    2
    18
    Kotex! echt een aanrader!
    Je hebt kleine en grote en ze zitten echt superfijn en zacht.
    Bijna overal verkrijgbaar.

7. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Volgens mij heeft het te maken met het broeien omdat gewoon maandverband met plastic is.
    Ik ben toen het vloeien niet zo heftig meer was wel gewoon over gegaan op maandverband. Geen last van gehad.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Kotex nacht, de zwarte verpakking; veeeel zachter dan dat standaard kraamverband!

9. Jebb

Jebb Niet meer actief

Omdat de kraamverzorgster er niet meer was toen ik dit bedacht. Hahaha. Ga het morgen ook zeker vragen, maar was gewoon benieuwd.

10. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Onze kleine is bijna 2 weken oud en ondanks dat ik bijna niet meer vloei ben ik wel het kraamverband aan het opmaken. Ik kreeg van de kraam het advies gewoon maandverband nog even niet te gebruiken ivm vloeien. Ze gaf nog wel de tip om de euro profit van de kruidvat te nemen als kraamverband op is. Die is wat kleiner maar wel wat dikker en maar 55 cent.

11. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Je kan kotex voor de nacht nemen... die zijn wat groter

En heel belangrijk, die hebben geen plastic onderlaag... die is echt killing nl

12. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Zoals gezegd: het zwarte pak van Kotex! Echt top :)

13. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

Aug 6, 2015
    1,047
    34
    48
    Female
    Hier ook Kotex gebruikt (eerst de zwarte en daarna de witte) en ik heb de eerste pakken nu ook al ingeslagen. Het voordeel van Kotex t.o.v. ander maandverband is dat er geen 'plastic' laagje onder zit.

14. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

Nov 1, 2016
    2,082
    320
    83
    Female
    Geen plastic gebruiken. Als het echt weinig is kan je ook een stapeltje keukenrol gebruiken.

15. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    Ik ben de eerste week al always gaan gebruiken. Dat bovenste laagje van het kraamverband plakte elke keer aan de knip wat enorm veel pijn deed. Het irriteerde en zorgde er juist voor dat het heel slecht herstelde. Ik vloeide maar weinig.

Ik zie altijd iedereen reageren dat je geen normaal maandverband moet gebruiken maar bij mij werkte dat kraamverband dus totaal tegenovergesteld.

16. LMSB

LMSB Fanatiek lid

Feb 24, 2017
    3,994
    3,321
    113
    Ja die zwarte van Kotex is prima. Die gebruikte ik trouwens meteen na mijn bevalling ipv het zogenoemde "Kraamverband".

17. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
    Ik gebruikte vrijwel gelijk Kotex Night-Time. Dat is wat ik sowieso tijdens mijn menstruatie gebruik. Nooit over nagedacht eigenlijk dat ik kraamverband had moeten gebruiken :p

18. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Ze adviseren geen gewoon maandverband te gebruiken omdat het laagje plastic teveel kan gaan broeien. Je hebt een open wond in je baarmoeder dus goede hygiëne is erg belangrijk om ontstekingen te voorkomen.
    Het aller goedkoopste maandverband in de winkel heeft niet zo'n laagje en is daardoor prima geschikt. En het is lekker goedkoop. ik vond het ook wel lekker zacht zitten die eerste week :).

19. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Ik heb de dag na de bevalling al always night gebruikt. Geen commentaar ook gekregen van de kraamhulp...
    2 keer per dag douchen en goed spoelen na het plassen.

Bij de eerste 2 lang in het zkh gelegen en dat lag naast het kraamverband ook gewoon maandverband...

20. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik kreeg als tip van de kraamhulp om Kotex te gebruiken (die in de zwarte verpakking)

Share This Page