Misschien hele stomme vraag.. Ik ben van de week bevallen. Ingeknipt en gehecht. Prima... nu vloei ik natuurlijk een beetje. Niet extreem veel Maar die lappen kraamverband vind ik eigenlijk niks. Kan ik niet gewoon maandverband in doen? Of is dat nog niet verstandig omdat het vloeien ook ineens heel extreem kan worden ofzo? Wat is jullie ervaring ermee? Wanneer ging je over op 'normaal maandverband'?
Als je van de week bevallen bent, waarom overleg je dan niet even met je kraamverzorgster? Ik heb 2x het kraamverband opgemaakt en ben toen overgegaan op maandverband.
Ik zou nog niet op normaal maandverband overstappen. Die zwarte van kotex schijnen goed te zijn. Ik had gewoon van de coop ( OKE huismerk ) het verband, die was een prima formaatje
Ik ben na 3 dagen al over gegaan naar de zwarte van kotex. Als bijv met de kleine ging wandelen dan deed ik nog een kraamverband in.
Kotex! echt een aanrader! Je hebt kleine en grote en ze zitten echt superfijn en zacht. Bijna overal verkrijgbaar.
Volgens mij heeft het te maken met het broeien omdat gewoon maandverband met plastic is. Ik ben toen het vloeien niet zo heftig meer was wel gewoon over gegaan op maandverband. Geen last van gehad.
Omdat de kraamverzorgster er niet meer was toen ik dit bedacht. Hahaha. Ga het morgen ook zeker vragen, maar was gewoon benieuwd.
Onze kleine is bijna 2 weken oud en ondanks dat ik bijna niet meer vloei ben ik wel het kraamverband aan het opmaken. Ik kreeg van de kraam het advies gewoon maandverband nog even niet te gebruiken ivm vloeien. Ze gaf nog wel de tip om de euro profit van de kruidvat te nemen als kraamverband op is. Die is wat kleiner maar wel wat dikker en maar 55 cent.
Je kan kotex voor de nacht nemen... die zijn wat groter En heel belangrijk, die hebben geen plastic onderlaag... die is echt killing nl
Hier ook Kotex gebruikt (eerst de zwarte en daarna de witte) en ik heb de eerste pakken nu ook al ingeslagen. Het voordeel van Kotex t.o.v. ander maandverband is dat er geen 'plastic' laagje onder zit.
Ik ben de eerste week al always gaan gebruiken. Dat bovenste laagje van het kraamverband plakte elke keer aan de knip wat enorm veel pijn deed. Het irriteerde en zorgde er juist voor dat het heel slecht herstelde. Ik vloeide maar weinig. Ik zie altijd iedereen reageren dat je geen normaal maandverband moet gebruiken maar bij mij werkte dat kraamverband dus totaal tegenovergesteld.
Ja die zwarte van Kotex is prima. Die gebruikte ik trouwens meteen na mijn bevalling ipv het zogenoemde "Kraamverband".
Ik gebruikte vrijwel gelijk Kotex Night-Time. Dat is wat ik sowieso tijdens mijn menstruatie gebruik. Nooit over nagedacht eigenlijk dat ik kraamverband had moeten gebruiken
Ze adviseren geen gewoon maandverband te gebruiken omdat het laagje plastic teveel kan gaan broeien. Je hebt een open wond in je baarmoeder dus goede hygiëne is erg belangrijk om ontstekingen te voorkomen. Het aller goedkoopste maandverband in de winkel heeft niet zo'n laagje en is daardoor prima geschikt. En het is lekker goedkoop. ik vond het ook wel lekker zacht zitten die eerste week .
Ik heb de dag na de bevalling al always night gebruikt. Geen commentaar ook gekregen van de kraamhulp... 2 keer per dag douchen en goed spoelen na het plassen. Bij de eerste 2 lang in het zkh gelegen en dat lag naast het kraamverband ook gewoon maandverband...