ontzwangerklachten

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door pegster, 28 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pegster

pegster Lid

2 jul 2010
    26
    0
    0
    Ik ben 9 weken geleden bevallen van een dochter en heb nu veel last van ontzwangerklachten. De meeste komen echter tijdens de zwangerschap voor, maar zwanger ben ik gelukkig niet (is wel erg vroeg daarvoor). De vervelendste zijn: ijzersmaak, hartkloppingen, afwijkende bloedwaardes lever, buikpijn en natuurlijk die heerlijke vermoeidheid. Mijn goede conditie die ik voorheen had is nu heel ver te zoeken en ik vraag me af of ik dat weer terug krijg. Zijn er nog meer dames die deze rare klachten herkennen als ontzwangerklachten? De huisarts doet er trouwens niks mee (tot grote frustratie aan mijn kant)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Ja ik. En na 8 maanden kon ik me weer beter voelen. Bij de eerste ook na die tijd. Bij beide kids ook deze klachten gehad. Ik loop na 10 maanden alleen nog wel met bekkenklachten. Maar ook dat zal uiteindelijk wel beter worden.

Vermoeid, duizelig, vergeetachtig een algemeen gevoel van zwak voelen. Ik heb vaak bloedgeprikt maar geen rare dingen die er uit kwamen. Op ijzer laten prikken. ik dacht echt dat ik maar 6 zou hebben. Had ik dus 8.9.

Vage klachten dus.

Het wordt echt weer beter dus.

3. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    9 maand zwanger - 9 maand ontzwangeren.

Ik dacht altijd wat een lulkoek 9 maand lang..!!
    Maar achteraf gezien is het echt wel waar!!!

Ik had ook pas zo'n 9 a 10 maanden (jij hebt het over 9 weken!!) na de bevalling het gevoel weer helemaal mezelf te zijn. OK, op een groter 'buikje' na dan... niet dat ik voor de zwangerschap zo'n superstrakke buik had hoor.

Wil niet TE snel, het komt wel weer goed allemaal, geef jezelf de tijd! ;) Geef je lichaam de tijd om te herstellen, het is niet niks een kindje op de wereld zetten.

Proficiat trouwens nog met de geboorte van jullie dochter!

4. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    herken het helemaal.
    Nienke is inmiddels bijna 5 maanden en heb vanaf de bevalling allerlei vage klachten. Mijn haar valt uit, heb zwangerschapsmasker en ben erg moe, stemmingswisselingen etc. En nee, ben niet zwanger. Hoop dat het snel overgaat!

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oke, ik ben "nog maar" een maand geleden bevallen...maar ik zweet me helemaal kapot :cool: pfff.....niet normaal meer!
    Ben zo emotioneel als de pest (ga mee janken in een voorstukje van een programma waarin Tooske jankt :)) en word helemaal kierewiet van het vloeien ;)

Ach ja...het duurt inderdaad even en dan is alles weer "normaal",
    behalve dat emo-gedoe....dat gaat volgens mij nooit meer over.
    Bij de eerste is het begonnen en nu is het alleen maar erger geworden ;)

6. misa

misa Niet meer actief

Ik heb meer dst mijn hormonen een beetje op hol zijn (eerst ontpillen, toen zwanger, nu ontzwangeren..! Woow! ;)

Zoals gezegd wordt: zwanger zijn duurt 9 maand, maar ontzwangeren ook. Geduld hebben denk ik, tenzij je echt denkt dat er wat anders is.

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    wat herkenbaar!!

mijn kleintje is alweer bijna 5 maanden, ik begin me langzaam aan weer mezelf te voelen, maar oo wat heb ik gejankt!! en nog steeds af en toe
    duizelig.
    stemmingswisselingen
    vermoeid

en ik heb het gevoel dat de nesteldrang nog steeds niet helemaal weg is, maar kan dat wel? ik heb daar nog nooit iemand over gehoord.

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dat heb ik ook!!!Vooral met de was....irriteer me dood als ik weet dat er iets in de wasmand ligt!

9. Alita

Alita Niet meer actief

pff ben nu nog niet klaar volgens mij! He kan idd best lang duren hoor.

Ik had het erg lang warm duizelig misselijk en moe....

10. Alita

Alita Niet meer actief

oh ja nesteldrang......ik moet ook alles schoon hebben en opgeruimd...maar is dat niet iets vervangends van nesteldrang omdat je moeder bent nu?

11. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ik hoop toch niet dat het iets blijvends is, af en toe "knapt" er iets bij mij en MOET ik alles schoonmaken/opruimen. en dan janken omdat het allemaal teveel word:( (niet dat het hier zon troep is, maar op dat moment vind ik dat wel)

mn vriend begrijpt er dan geen bal van;)

12. Alita

Alita Niet meer actief

haha leeuw die arme mannen ook he..

ach komt vast weer goed toch!?

13. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    daar ga ik wel vanuit:D

14. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ik had in het begin ook last van af en toe hartkloppingen. En snel benauwd.
    Nu ben ik 9 maand verder en ben soms nog snel moe.

15. pegster

pegster Lid

2 jul 2010
    26
    0
    0
    Nou dames! Ik weet het ook allemaal niet meer. Die hartkloppingen bleken een hartslag te zijn die iets te vroeg kwam en krijg nu 2 maanden betablokkers (o joepie). Ik hoop echt dat het nog weggaat, want van zo'n hartslag word ik echt niet rustiger...Geweldig om zwanger te zijn zonder klachten, maar dat ontzwangeren is not funny. Dan maar afwachten en verder genieten van mijn meiske!

16. Alita

Alita Niet meer actief

oei dat is minder ..... doe maar rustig aan hoor!

17. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.612
    1.065
    113
    Hier
    ik heb daar ook veel last van. fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. ik ben vaak duizelig, moe, hartkloppingen en een heftige blaasontseking gehad, super heet en zweten en dan weer ijskoud. ik ben zelfs een keertje flauwgevallen. ik heb toen me bloed en urine laten testen, maar kwam niks uit. ik zal dus wel de ziekte ontzwangeren hebben hihi. ik hoop dat het snel over is. tijdens de zwangerschap had ik zo goed als nergens last van maar nu haal ik alles in volgens mij.

Deel Deze Pagina