ontzwangertopic?

Discussie in 'De lounge' gestart door amilah, 1 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    voorheen hoefde ik alleen mijn onderbenen te scheren nu zit ik te denken om ook mijn bovenbenen te doen, maar wacht nog even misschien wordt het wel minder.
     
  2. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    @Mandy1: ik heb het ook redelijk erg op mijn bovenbenen.... :( Ik durf het ook niet te scheren... Ik wacht er ook mee. Mocht het niet meer weggaan ga ik het wel scheren.
    Ook had ik haargroei op mijn buik (donkere donshaartjes) maar deze verdwijnen nu GELUKKIG weer :D
     
  3. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ja die had ik ook maar die zijn weg ja gelukkig.
     
  4. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat als je zwanger bent, je gelijk moet transformeren in een vent?! :confused: :)
    Ik ben er in ieder geval niet mooier op geworden hahahahaha
     
  5. Nynke31

    Nynke31 Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik heb na 9 maanden nog steeds last van stijve en pijnlijke enkels. Al wordt het wel steeds een beetje minder.
    Vergeetachtig ben ik ook nog steeds.
    Het lijkt ook moeilijker om af te vallen. Voorheen hoefde ik maar minder te eten, maar nu werkt dit al niet meer. Moet helaas nog een paar kilo's kwijt.
     
  6. mik2sept

    mik2sept Fanatiek lid

    19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    grappig dit topic, gisteren zei ik tegen iemand ik heb zo'n last van haaruitval elke keer kom ik haren tegen... zij zei gelijk dat komt door je zwangerschap. ik wist dat helemaal niet en dan lees ik nu dit... Dus ik heb last van haartuitval.
    Verder last van urineverlies tijdens sporten...
    En mijn conditie is nog ver te zoeken...
    Verder moet ik langer herstellen na een training of wedstrijd, maar ik verwacht dat dit allemaal in de loop van de tijd wel afneemt.

    Ik doe aan een teamsport, na hoeveel tijd zijn jullie weer begonnen met trainen/sporten?
     
  7. Manou25

    Manou25 Actief lid

    14 dec 2006
    176
    0
    0
    Eindhoven
    Wat een heerlijk Topic!

    Ik ben nog veel te zwaar en als ik naar m'n buik kijk heb ik nog steeds het idee dat ik zwanger ben.
    Ik heb veel last van m'n darmen en m'n stoelgang werkt ook niet meer als voorheen. M'n kleine aambeien lijken inmiddels wel verdwenen, maar helemaal zeker ben ik er nog niet van.
    Ja, ook hier last van urine verlies...
    Haaruitval gelukkig nog niet, maar dat zal nog wel komen :cry: .

    Maar het allerergste; die ontzettend vervelende pijn/druk op m'n botten/bekken bij het naar het toilet gaan, lang lopen, lang zitten, maakt eigenlijk niet uit waarbij. Zeker als ik een paar dagen niet naar het toilet kan dan voel ik daar gewoon de hele dag druk op. Echt niet prettig :x .
    Trouwens wel "fijn" om te lezen dat ik niet de enige ben met deze pijn. Er is dus nog hoop dat het goed komt :D .

    Maar goed, eigenlijk mag ik nog niet klagen, het is nog geen 4 weken geleden dat ik ben bevallen :) ! Kan over een paar weken goed een stuk beter gaan.

    Oh ja, heb vandaag regelmatig last gehad van m'n knip, terwijl ik daar al 3 weken geen last van heb gehad, vreemd hoor, maar zal er ook wel bij horen.

    Groetjes Manou
     
  8. Caecilia

    Caecilia Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Als je nu nog last hebt van urineverlies zou ik echt een bekkenbodem fysiotherapeut opzoeken. Die kan je super helpen! En echt het is op te lossen! Je kunt gewoon een afspraak maken je hoeft geen verwijsbrief oid te hebben. Let wel op dat het een bekken fysio betreft!
     
  9. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ow geweldig dit topic!

    Ik heb last van vergeetachtigheid, moeite met onthouden van tijden en cijfers (ik schrijf de voedingstijden van Elena standaard op omdat ik vergeet hoeveel uur geleden ze haar laatste flesje heeft gehad :() aambeien, hartkloppingen en mijn buik die maar niet wil slinken! :(
    Ook heb ik soms last van een raar tintelend gevoel in mijn handen, vooral als ik 's nachts opsta. IK heb er dan niet op gelegen, dat weet ik zeker, maar toch tintelen mijn handen.

    Verder ben ik ontzettend bang om te kijken of voelen "daar onder", ik durf bijvoorbeeld niet te ontharen enzo, echt erg. Het voelt nog steeds niet als "mijn eigen". Maar, heb wel weer sex gehad, hoezo raar? hahahahahha
     
  10. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik ben vanaf week 5 weer gaan sporten en mijn conditie begint nu pas weer iets te worden.
     
  11. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @ mik2sept.
    Ik doe ook aan teamsport en heb afgelopen week 3 kwartier mee getraind, gister de eerste wedstrijd gespeeld. ( handbal)
    Conditioneel ging het wel, aleen had ik helemaal geen kracht en had ik het gevoel of ik helemaal niet vooruit kwam.
    Ik ben erg traag!
    Tennissen doe ik alweer sinds Femke 6 weken is, maar echte wedstrijden heb ik nog niet gespeeld.
     
  12. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Zo! Dat ik niet de enige zou zijn wist ik wel hoor! Maar ik hoor niemand écht klagen over bekken! Ik word er werkelijk gek van! Na een vrijpartij kan deze dame amper lopen! Ik word er gek van... En 't enige advies wat de therapeute mij kan geven is: bekken stabiel houden (hoe doe je dat tijdens het vrijen?).
    Ook haaruitval, flubberbuik, hangers, haaroverlast, moeheid (zal 't chronisch zijn?), vergeetachtigheid (ook chronisch? :) ), uhmm... m'n ogen lijken achteruit te zijn gegaan en nog één ding: ik kan mijn ogen niet van m'n kereltje houden (maar dat zal zeker positief zijn :) )

    Heerlijk hoor, heb je net die hele zwangerschap gehad, de bevalling en dan moet je ook nog ontzwangeren! En ze zeggen dat 't 9 maanden duurt! Hoe het was met mijn dochter weet ik niet meer, volgens mij had ik alleen maar last van vergeetachtigheid, haaruitval en vermoeidheid!
     
  13. amilah

    amilah Fanatiek lid

    28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Dat heb ik ook het gevoel dat mijn ogen achteruit zijn gegaan. Ik wilde ze laten testen maar dat had geen zin zo vlak na de zwangerschap..
     
  14. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    idd die donkere haartjes, knap van jullie dat jullie het afwachten mandy en minyaweth.
    ik kan het niet laten vond het zo lelijk.

    groetjes
     
  15. Mirella28

    Mirella28 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Herkenbaar allemaal.

    Hier ook nog steeds haaruitval, ik had zo'n mooie bos voor en tijdens de zwangerschap; nu is daar weinig van over en heb ik al ruim 3 maanden een bad hairday! :cry:
    Ik heb een kuur van Kerastase en die zorgt er nu wel voor dat het vele uitvallen is gestopt, maar er is niet veel over en nu gaat het hopelijk langzaam herstellen.

    Verder zijn mijn borsten wat meer gaan hangen (joepie).
    Ik kan me moeilijker concentreren, ben soms nog wiebelig op mijn benen en moet echt 8 uur slapen anders ben ik niks waard.

    En dan heb je nog dat kleding probleem. Ik heb inmiddels 3 maten in de kast hangen: 38, 40 en 42. 38 kom ik voorlopig nog niet in en 40 met moeite. Heel fijn voor je zelfvertrouwen als op je werk allemaal maatjes 34 en 36 rondlopen... :oops:

    Maar ik wil niet teveel zeuren (al is dat wel lekker op dit topic), want ik ben dolgelukkig met mijn prachtige dochter en zou het er allemaal zo weer voor over hebben!

    Maarre, ik wist niet eens van tevoren over dat ontzwangeren. Daar zeggen ze niet zoveel over in de bladen of bij de vk.
     
  16. amilah

    amilah Fanatiek lid

    28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ja dat vind ik dus ook zo raar! Er wordt heel veel aandacht besteed aan de klachten tijdens de zwangerschap maar daarna mag je het zelf uitzoeken terwijl ik lichamelijk en psychisch nog echt niet in orde ben
     
  17. biancanr1

    biancanr1 Bekend lid

    29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Bij mij doet het vrijen ook nog pijn ondanks dat ik een ks heb gehad en het dus van onderen redelijk intact is gebleven. Voor mijn gevoel heeft wel iedereen met zijn vingers in me zitten wroeten om te kijken hoever ik ontsluiting had. (ks omdat Elia uiteindelijk te groot bleek te zijn)
    Nu lijkt het van binnen op 1 plek wel schuurpapier. Volgens de gyn is alles gaaf en is het spanning?
     
  18. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    goh vervelend, ik heb er geen lat van tijdens de sex.
    ik heb een hele tijd nog last gehad van mijn bekken dat gaat nu pas over.
     
  19. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    :rolleyes: hier ook nog even geen roze wolk in de kraamtijd.

    Ze vertellen inderdaad altijd maar weinig van de tijd na je bevalling.

    De wanhoop en onmacht die je kan voelen als je s'nachts loopt te zwoegen om je baby te voeden die net alles er weer uit gespuugd heeft en vervolgens met verschonen van mening is dat het tijd is om te gaan plassen, zodra je de luier wegtrekt....

    Zo heb ik de borstvoeding stopgezet, want onze kleine heeft in het ziekenhuis flesvoeding gekregen en maakte tijdens de borstvoeding teveel zuigbewegingen die bij een fles horen... het brak mijn hart te zien hoe woest en verdrietig tegelijkertijd ze hier van werd.
    Ik was alleen even vergeten dat je dit moet afbouwen en vannacht heb ik wakker gelegen van de pijn... STUWING!
    Vanmorgen maar een kolfapparaat gehuurd om af te bouwen...

    Uiteraard heb ik verder nog wat standaard erfenisjes van de zwangerschap, maar daar mag ik me na 2 weken nog niet boos over maken.

    Ik wens alle kraamvrouwen ontzettend veel sterkte en hoop echt dat we zeer binnenkort in ieder geval een roze olifantje mogen zien :)

    Gr.
    Danielle
     
  20. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Hier ook last van ontzwangeren.
    * vergeetachtig
    * als ik heel hard moet plassen moet ik rennen om wc te halen ;)

    @ dushi. die roze wolk heb ik in mijn kraamtijd ook niet gezien :( vond het een vreselijke tijd :cry:
     

Deel Deze Pagina