Afgelopen 30 mei hebben we afscheid moeten nemen van ons zoontje Yannick* ivm trisomie 18. De uitgerekende datum was 22-10-12. Tot begin november heb ik eigenlijk helemaal geen last gehad van ontzwangerverschijnselen oid. Wel is mijn buik sinds de geboorte van Yannick* altijd flubberig en dik gebleven, maar ja het was ook mijn derde zwangerschap. Sinds 2 weken kan ik mijn eigen broeken weer aan, zonder dat ik een kilo ben afgevallen tov einde zwangerschap. ben nog altijd 10 kilo te zwaar Maar bijv ook valt mijn haar ineens uit, bij het haar afdrogen na het douchen valt het me op dat er gewoon echt veel haar achterblijft. Kom dit bij jullie ook bekend voor? Dus dat jullie na de uitgerekende datum ineens bepaalde ontzwangerverschijnselen ervaren???
Bij mij is dit na 6 weken al begonnen, tegelijk met mijn eerste menstruatie... Puistjes, haar uitvallen, scheurende nagels alle verschijnselen waar ik tijdens de zwangerschap vanaf was. Wel laat dat dat nu pas komt. Hoe is je cyclus? X
Ik ben na vijf weken "natuurlijk" ongesteld geworden en ben daarna direct aan de pil gegaan, welke ik een strip heb geslikt, stopweek gedaan en daarna steeds doorgeslikt zonder stopweek.... dus geen sprake van een "echte"cyclus. Wel ben ik net twee weken ongesteld geweest, zonder dat ik een stopweek in had gelast. Maar dat hebben we geweten aan stress (Zhopname van partner) en de omstelling van de ene op de andere pil (ben teruggegaan naar Microgynon30) Ook ik heb ik in de maanden na de bevalling veel last gehad van stemmingswisselingen, kort lontje naar kinderen toe, weinig energie, weinig libido... dit alles hebben we op de pil gegooid, want ik had in eerste instantie een ander merk pil... (ethyl/levohuppeldepup)
Mogelijk heeft de pil idd wel invloed, ik ben bewust niet meer aan de pil gegaan omdat ik ergens hoop snel weer zwanger te worden. Voor nu dus even andere AC... Heb je de huisarts al gevraagd?
Nee, heb het de HA nog niet gevraagd. Denk dat ik het eerst maar een aan zie en mocht het lang aanhouden dan kan ik altijd nog navraag doen. Ik ben wel weer aan de pil gegaan, mede omdat mn partner in april een hartinfarct heeft gehad en we al twee dochters hebben. Yannick* was al een "kadootje" Zelf zou ik denk ik nog voor een kindje willen gaan, maar ja daarin sta je natuurlijk niet alleen.... en mn vriend vind drie kinderen eigenlijk wel genoeg (hij heeft nog een dochter van 23)