onuitstaanbare peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door makey, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    hij is net 2 maar soms echt niet te harden , zeurt de hele dag om eten niet alleen snoep.
    probeert van alles af te dwingen, gaat anders gewoon krijzen en noem maar op.maar echt om alles omdat hij ala minute drinken wil of omdat hij in zn eetstoel wil zitten of iets anders noem maart op.
    Zit ivm zwangerschap de hele dag thuis (winkelen is ook een drama wane t hij wil lopen maar luisterd voor geen meter en geen zin om er steeds achteraan te rennen.)

iemand tips?
    Ik word er gestoord van!

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Zullen we de kosten van een rol behang delen, dan plakken we die van mij erbij ;) :)

Ben bang dat het gewoon uitzitten wordt.

Groetjes Anita

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Mag die van mij er ook bij. pffff ging net boodschappen doen met hem, rent de hele winkel door loopt tegen iedereen aan en wil wijnflessen pakken. als ik hem dan bij zijn handje pak gaat hij zijn lichaampje slap maken en ligt dan bijna op de grond. ik ben niet gek dus laat hem dan liggen. dan staat ie weer op en rent weg.

Had geen muntje voor een karretje en buggy lag ook nog thuis want ik had even snel de auto van mams mee.

dus toen ruim 15 kilo maar opgetild..

4. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    jep herkenbaar!
    ik ben de koning en jij bent mijn bediende (toch?!)
    Hij weet niet beter dan alles om hem draait en wij reageren als hij kikt.

Hier helpt soms om te negeren, net wat al gezegd werd met het neervallen in de winkel, doet ie van mij ook. : (
    Ik liet hem vaak ook even wachten (met een gebaar van "rustig aan") en dat pakt ie nu goed op. Als hij NU drinken wil en ik wil hem niet gelijk bedienen : ) dan moet ie even wachten....en nu maakt hij dat gebaar en gaat ie verder met spelen.
    Duidelijk zijn en veeeeeeeeeeeeel herhalen, dat hielp hier hopelijk heb jij daar ook iets aan

5. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    hier werkt de term als lars niet naar mama luistert luistert mama niet naar lars heeeel goed. al hij iets NU wil en ik zeg dat hij even moet wachten kan hij een strot opzetten, maar dan moet hij nog veeeeel langer wachten..... en dat weet hij heel goed.

6. Telrunya

Telrunya Lid

19 feb 2008
    32
    0
    0
    Moeder =]
    Uitdagen doen ze , Grenzen verkennen! aandacht vragen zelfs in de supermarkt! Ik loop wel eens door de stad geen Buggy mee niks, En in het begin in het gezellig maar daarna is hij moe, of heeft hij gewoon simpel weg geen zin meer! en geeft hij geen handje meer met oversteken, of begint hij tegillen! Wat ik doe is consequest blijven, en op dat moment maar even negeren..

7. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    oooh dat ken ik

youame deed dat laatst bij de etos
    volle winkel want er was markt mevrouw wou getilt worden dus ik zeg nee mama kan je niet tillen gaat op de grond liggen en huilen ik heb 1x gezegt sta op we gaan
    zegt ze nee en nog harder huilen
    heb der gewoon laten liggen en dag gezegt

bij de ingang gestaan zodat ze me niet zag maar mevrouw bleef gewoon liggen
    zag ik die dame van de etos naar haar toe lopen van oooh meisje laat mama je zomaar achter wil je een snoepje :confused:
    ik loop naar die mevrouw toe en zeg zo leert ze natuurlijk niks he
    ach zegt ze doe niet zo moeilijk het is een kind laat haar toch til haar gewoon
    werd daar zo boos om en begonnen die anderen ook nog zegt die vrouw je hoeft hier niet weer te komen
    :confused:

maar goed toen kwam youame dus nog niet mee tillen zegt ze
    pfff wordt er soms moedeloos van

8. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hier ook eentje allen van 2,5 ik ga nergens heen zonder buggy hij luisterdniet als ie "los"mag lopen dus in de buggy.

@marline had een goeie voor mij geweest waar haalt ze het lef vandaan omdat te doen en zeggen.

9. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    OO gelukig dacht al dat ik wat verkeerd deed.
    Zelfs thuis word ik nu af en toe gek, hoop nade tweede snel weer mn hobby weer op te pakken paardrjden weer wat voor mezelf! ik kan echt niet eewig thuis zitten vreselijk!

zullen met ze alleen grote inkopen doen van behang is goedkoper hahahahahahaha.

10. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    hier word ook regelmatig gelet op de aanbiedingen van behang.
    het is gewoon de grenzen verkennen wat ze doen.
    herken het ook nog van toen mijn oudste 2 was, en ............het gaat over hoor.
    maar je moet duidelijke regels stellen, zolang ze die nog niet weten blijven ze uitproberen hoe ver ze kunnen gaan.
    en winkelen doe ik liever zonder de kids, mijn oudste van 5 loopt wat door de winkel, vernielt niks, komt nergens aan. maar als hij dus rondloopt wil Colin dat ook. maar die zit wel overal aan en trekt alles uit de schappen............
    als ik Colin alleenbij me heb, wil ie wel in het karretje zitten, maar met 2 kids is het zooooo vermoeiend.

11. Telrunya

Telrunya Lid

19 feb 2008
    32
    0
    0
    Moeder =]
    Ik ga wel altijd boodschappen doen met hun erbij juist omdat ik wil hun wil leren, dat boodschappen doen erbij hoort, Waardoor ze na afloop met mama lekker mogen buiten spelen! Ik ga dan met 2 kleine kinderen op pad! En soms gaat het goed en soms gaat het fout. Ik maak er in de stad wel een spelletje van afentoe, dan mogen hun lekker even wandelen of iets uitkiezen om te-eten of tedrinken, even achter ze aanrennen en kietelen vinden ze heerlijk!

12. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    ja hier ook hoor maar ik vertikt het om binnen te gaan zitten omdat mijn kids geen zin hebben.
    ik heb altijd de buggy bij me, anders vliegen ze alle kanten uit en ik kan er maar achter 1 tergelijk aan.
    als ze lief zijn mogen ze eruit maar zodra ze de kuierlatten nemen, geen discussie maar mag je fijn weer gaan zitten.

Ik heb 4 kids, en moet er niet aan denken dat ze als losgeslagen projectielen door de winkel vliegen hahahah.
    nee hoor, lief gedrag wordt beloont en luisterd je niet dan wordt je niet op je wenken bediend, werkt tot nu toe nog steeds.

13. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    gossie zeg, dat ze bij de etos ook al het lef hebben om je te helpen met de opvoeding (ahum!). Dat zou de laatste keer etos voor mij zijn.
    Hier zou ik precies hetzelfde reageren hoor, geen discussie mogelijk, gewoon laten liggen, dan leren ze het snel genoeg!

14. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    heej

sjemig hier begint er net 1 sinds een paar weken!
    menn waar halen ze het allemaal vandaan!
    NEE NEE en nog eens NEE aaargh gek word ik ervan!

ik zit ook gebonden thuis ivm BI en dadelijk nog eens na de KS...
    hoe doen jullie dit met visite,
    want als ik het goed begrijp worden jullie ''schatjes'' alleen duivels als ze in een andere omgeving zijn en thuis bijna nooit?! dat is hier precies zo behalve met visite...schaam me dood!

tips please! :D

15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier nog zo eentje hoor. Vanwege mijn zwangerschap kan ik hem echt niet meer dragen, dus ik neem sinds kort de buggy weer mee als ik ergens heen ga. En als hij vervelend is, gaat ie erin ook. DAt weet hij nu wel, dus dat werkt hier wel. Soms is hij ook gewoon moe en dan wil hij er zelf graag in. Prima, als ik je maar niet hoef te dragen.

Normaal gesproken negeer ik het gekrijs, gegil en het op de grond gooien. Ik neem hem dan meestal gewoon in de houdgreep onder m'n arm mee, al spartelend en gillend. Maar nu dat even niet meer gaat, werkt het met die buggy ook wel aardig.

Thuis valt het hier idd wel mee. Hoewel hij sinds een paar dagen soms keihard door mijn gesprekken heen gilt: "Mama hoeffe niette praten!" Dat negeer ik meestal ook. Soms zeg ik ook wel eens streng: "En jij hoeft niet te gillen". Negeren heeft meer effect, trouwens, maar het duurt soms wel even. Erg irritant als je met iemand in gesprek bent...

16. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ja dat was idd de laatste keer etos hahah
    vond kruitvat toch altijd al beter ;)

ja dat ken ik hier ook ben je met ieand aan het praten
    komt youame bij me mama mamam mamam halloooo joehoe mamama mamama
    pfff ik probeer het zolang mogelijk te negeren maar ze blijft door gaan en als ik dan rustig zeg wacht even mama is aan het praten
    loopt ze weg en gaat ze diep zuchten
    dan is papa aan de beurt papa papa papa haloooo joehoew
    en als hij dan ja zegt zegt ze mama stout

17. Eef123

Eef123 Lid

16 mrt 2009
    37
    0
    0
    Venlo
    Hier heeft bij beiden gewerkt; mama hoort je niet als je zeurt. En als je dat een x of 20.000 gezegd hebt gaat het er uiteindelijk wel in. :D

18. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Kan nu ook niet meer dragen ivm zwangerschap, dus neem ook overal de buggy mee naar toe. Hij kan kiezen tussen lopen of zitten, dragen is geen optie. En als hij niet luistert, dan gaat hij ook de buggy in, werkt heel goed.

Denk dat het belangrijk is dat ze weten waar de grenzen liggen.

19. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Ik heb nu geprobeerd 1 keer waarschuwen (thuis) niet luisteren is naar zn kamer in bed en dat is natuurlijk brullem als hij rustiger is haal im m naar beneden. Het werkte helemaal al 2 dagen!

Alleen nu nog dat niet luisteren buitenhuis met winkelen.

20. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Dat is een prima methode inderdaad. Ik zou alleen niet zijn slaapkamer gebruiken als strafplek als ik jou was. Dan luistert hij straks heel goed, maar dan heb je er een slaapprobleem voor in de plaats gekregen :(

Deel Deze Pagina