onuitstaanbare peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door makey, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

18 jan 2008
    153
    0
    0
    Ja, pittige fase, die peuterpubertijd. Bij ons gaat het in de winkel wel goed, in de wagen was het vaak veel protest maar zelf met een wagentje vindt ze geweldig en ze heeft tot nu toe niet bedacht om zelf extra spullen in te laden. Maar verschonen en uitkleden voor het middagslaapje en 's avonds,poeh, wat een gesoebat en regelmatig enorme driftpartijen (ondanks dat ik alles probeer met verhaaltjes en liedjes om het leuk te houden) Pffffffff, hoe dwing je een kind om mee te werken met aan en uitkleden of op de commode te blijven liggen? tips zijn welkom.

2. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    de gang staat vol rommel nog en dan smijt hij straks vanalles door d edeur heen haha. maar idd dat is zo.

3. gezinnetje

gezinnetje Actief lid

11 dec 2008
    164
    0
    0
    gelderland
    pfffffff
    ik ken het precies.....
    echt alles uit proberen
    soms wordt je er echt indd gestoord van.......
    maar soms lach ik me ook echt helemaal dood
    wat voor boefjes zijn het allemaal toch he!

4. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    soms kun je het heel gemakkelijk ombuigen met een grapje, maar soms! wordt je er gillend gek van.
    Echt dat geprobeer wat nu wel en niet mag....álles pakken waar ie bij kan en dat is tegenwoordig erg veel. Lastig vind ik t maar gelukkig zijn er ook heel fijne tijden, en daar moet ik dan maar weer aan terug denken

5. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Als er visite komt of als we ergens heen gaan dan spreek ik haar vlak van te voren toe, 'mama wil dat jij vandaag lief bent, niet gaat gillen en niet slaan ( daar doet ze graag bij anderen). En meestal gaat dat goed!

6. mamaloew

mamaloew Actief lid

24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Yep heeeeeeeeeeel herkenbaar heb er 2 zo.
    De middelste is op het moment toch het ergst .In mei mag mevrouw eindelijk naar de psz nou de vlag gaat uit hoor ;).
    Mevrouw begint al te gillen als haar broer naar dr kijkt ik zet haar dan op de gang en als ze rustig is mag ze weer komen.
    Ik kan op het moment de jongste niet eens even rustig eten geven zonder dat er 1 staat te drammen gillen zeuren.Ze noemen het wel tropenjaren maar daar gaat toch alles relaxed :)

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Nou hier nog zo'n klein terroristje. Ik dacht al dat ik een onhandelbaar kind had, maar blijkbaar is dit algemeen. Af en toe word ik er echt hartstikke gek van. Ik ben blij dat papa nu thuis is, want ik heb het echt weer helemaal gehad vandaag.

Ben even naar de stad geweest, heeft ze de volle anderhalf uur dat we er waren gekrijst (toen ben ik van ellende maar zonder boodschappen naar huis gegaan). De hele terugweg a 20 km gekrijst. Eindelijk thuis, direct naar bed.... even rust. 2 uur later, mevrouw wordt gillend wakker. Ik besluit er mee te gaan wandelen met ons zoontje in de kinderwagen. Ze is wel 20 keer op straat gaan liggen schreeuwen onderweg. Ik loop door, maar ze blijft liggen. Ik sleur haar mee (nog best wel zachtzinnig) Onderweg kijkt iedereen naar me.

Thuis doet ze, als ik borstvoeding zit te geven, haar pamper uit (zag ik niet) en vervolgens schijt ze de vloer onder..... zucht... Onder het eten smeert ze het eten tot in haar haar (net gedoucht van de poep die langs haar benen liep). Weer douchen. Gelukkig is papa eindelijk thuis, die doet haar nu naar bed, terwijl ik me in kantoor heb opgesloten. Een dag werken kost me minder energie dan mijn vrije dag...

Zo, dat was weer een leuke dag met ons tweejarig meisje...

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Trouwens, die Etos mevrouw heeft vast zelf geen kinderen. Die had van mij de wind van voren gekregen hoor.... En ik had een klacht ingediend dat je daar niet welkom bent.

9. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Als jullie nog een stukje behang over hebben, hou ik me aanbevolen :D

Hebben jullie ook problemen met savonds naar bed gaan, hier wil hij niet meer naar bed toe, en verdomd het om te gaan slapen :(

10. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Hier helaas hetzelfde. Komt 10 keer haar bed uit, haalt de hele bovenverdieping overhoop en schreeuwt alles bij elkaar... Maar uiteindelijk gaat ze dan om een uur of 9 toch slapen, na veschillende keren toespreken door zowel papa als ik....

11. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    wat een "leuke" verhalen, er staat ons nog wat te wachten dus...
    vanochtend in de ah, het was druk en hadden niet veel tijd dus ik op zoek naar de boodschappen en vriend met sophie in de winkelwagen lekker rondlopen. gaat ze voor de lol heeeeeel hard JAAAAAAAA roepen met een grote grijns. en een lol dat ze had, vriend liep er met een rode boei achter.

12. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Haha wat zijn peuters toch heerlijk!
    Sinds 2 weken schud die van ons alleen maar nee. Ze praat niet goed dus ze schud nee, das al een geluk denk ik haha.
    Mama: heb je lekker buiten gespeeld?
    T: schud nee.
    Mama: Dan gaan we zo even boodschappen doen
    T. schud boos nee.
    Mama: we gaan eerst een koekje eten en limonade drinken.
    T: schud hard nee.
    Mama: okej mama neemt wel een koekje en wat drinken.
    T: heel hard huilen omdat ze liever ja had gezegd.

ohohoh.
    En met eten! ze eet haast niks meer! ALles is NEE!
    vanavond ligt ze weer zonder eten in bed. Ik maak er maar geen strijd van.
    Hoe doen jullie dat? Eigenlijk wil ik dat ze toch haar bord leeg eet omdat dat een regel is aan tafel.
    Maar aan de andere kant heb ik ook geen zin in die strijd.
    Hoe doen jullie dat?

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    *proest*
    Ik kwam even stiekum lezen, maar herken ook al dingetjes in mijn dochter hoor! Vooral dat ze geen koekje en drinken wil, maar dan toch snel spijt krijgt.
    En winkelen wordt ook al steeds minder leuk...

Deel Deze Pagina