collegas grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Discussie in 'De lounge' gestart door music4life, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. music4life

music4life Niet meer actief

bel je zomaar spontaan op naar je afd waar je werkt om es lekker bij te kletsen ,,nou moe lekker enthousiast zijn ze weer,,,heel kortaf enz ,,,,niet leuk ,,ik voel me er best klote door bah

2. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Oh herkenbaar...bij ons gaat t ook altijd zo. Niet leuk he!

3. music4life

bah echt,,,hoe zou dat toch komen
    jaloezie? omdat je thuis zit

4. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Belde je niet misschien op een heel druk moment? Of waren ze echt niet blij om je te spreken?

groetjes Setje

5. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Misschien hadden ze het druk?
    Wel vervelend hoor

6. music4life

nee het was 5 uur ,,,dan is de piek over ,,,en ik zou niet weten waarom ze me niet zouden willen spreken ,,,,ben immers alleen zwanger

7. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    nou misschien daarom omdat je zwanger bent... bij ons is dat ook zo, ik zat al een aantal weken voor mijn verlof thuis met bekkenklachten, nou niemand die belde hoor. Dus bel ik zelf even maar dan werd er heel kortaf gedaan, ik was dan ook al de 3e zwangere, niet leuk voor hun maar niet mijn probleem he... Nu is mn dochter 7 weekjes oud maar mn baas heb ik nog niks van gehoord/gezien/gesproken hoor.
    Als ik jou was zou ik de volgende keer gewoon niet meer bellen hoor als ze zo doen. Maar snap best wel dat het niet leuk is, ik kan me ook altijd best rot om zulke dingen voelen.

8. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Zoooo herkenbaar. Ik was zwanger en kreeg van 2 een felicitatie terwijl het hele team wist hoe lang we bezig waren geweest. Met 23 weken kreeg ik last van BI en moest stoppen met werken maar hoorde niks van collega's. Na de bevalling niemand gezien alleen 1 collega waar ik heeeeel goed mee omga, die is een soort oma van de kleine. Eenmaal weer aan het werk kwam er bijna niemand feliciteren en 1 collega heeft vanaf dat ik weer werk nog niks tegen me gezegd. Ik ben langer thuis gebleven door het verlies van onze Thijs*. Toen ik op controle kwam zei ze doodleuk dat zij moest werken voor haar geld in tegenstelling tot anderen :( . Om dan over het geroddel, geen goeiemorgen zeggen enzo maar te zwijgen :(

Ik ben ook heeeeeeel hard op zoek naar iets anders.

9. music4life

jakkes waarom moet dat nou he?! zo jammer altijd,, slaat echt nergens op,,

10. eko

eko Actief lid

22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    Bah, het is inderdaad niet leuk.

zijn ze altijd zo afstandelijk geweest?

als het wel zo is zou ik gewoon niet meer bellen hoor.

11. music4life

nee ik voelde me altijd zeer welkom ,en tging altijd erg goed! totdat ik minder ging werken ivm met mijn zwangerschap...vind het echt bleachelijk,,,ik was uitgenodigd voor een verjaardag,maar ben niet gegaan het was een etentje,ik zag het gewoon niet zitten,,vandaag belde ik die persoon om te feliciteren en ze zei ,,jah die was er wel (ook zwanger) en heeft heel de avond op een kruk gezeten ,ik denk jah dus,,jeetje waar hebben we het over

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hahah...
    Ja, als je zelf verlof hebt ... is je wereldje klein.
    De collega's die aan het werk zijn hebben daar niet zo'n last van.
    Ik denk niet dat het persoonlijk is hoor!
    Van beide kanten wel te begrijpen denk ik.
    Elmo

13. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Gatverdamme wat een misselijke collega.

14. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ja, valt vaak uit tegen anderen, vandaag tegen een nieuwe die op haar stoel zat. Zeg het dan normaal dacht ik nog maar nee, zij niet.

15. valhalla

valhalla Niet meer actief

@ Dees, nu ken ik ju en je collega niet persoonlijk en ook niet de setting waarin dat gezegd werd natuurlijk maar zelf zou ik ook zo'n lompe opmerking kunnen maken. Natuurlijk zou ik er rekening mee houden, maar misschien pas achteraf denken :confused: wft heb ik gezegd! En het uiteraard nooit zo bedoelen.... Uiteraard.

Wel vervelend dat zo wordt gereageerd. Maar ja, het was een regenachtige druilerige november maandagmiddag waarop je snel naar huis wil, misschien was het superdruk geweest, vervelende preken van de baas gehad... Wie weet was het totaal niet persoonlijk bedoeld. En inderdaad, wat Elmo zegt.

Verder vind ik als je verwacht dat je baas je gezellig opbelt, je ook tijdens je verlof wel eens naar je werk kan bellen om te vragen hoe het is. Net zoals dat het jouw probleem niet is dat je de zoveelste met bent die met verlof gaat, is het niet het probleem van je baas dat je zwanger bent.

Maar hopelijk was het gewoon een ongelukkig moment dat je belde en verder niets!

16. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Tja, als collega's die met verlof waren belden terwijl ik bijna naar huis mocht zat ik daar ook niet op te wachten. Wat heb je elkaar te melden dan?
    Klinkt misschien een beetje lullig, maar het zijn collega's, geen vrienden.
    Kletspraat vind ik leuk, maar niet met alle collega's.

Met 1 collega mail ik nu wel privé, zij is net bevallen, ik mag binnenkort, dat is wel erg leuk. Maar met de meeste anderen heb ik gewoon weinig gemeen.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik bel ook niet zomaar naar mn werk, met sommige collega's mail ik af en toe, maar tijdens werktijd opbellen voor een kletspraatje wordt echt niet gewaardeerd! Door mij trouwens ook niet als ik aan het werk ben of op het punt sta om naar huis te gaan..

18. music4life

ben ik het niet mee eens,,ik woon in een dorp namelijk en als er geroddeld kan worden ,doen ze dat met liefde,en word over mij nu ook gedaan zonder reden en vind ik belachelijk

19. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ook als is het een druilerige dag, of heb je net woorden gehad met je baas or what ever dan vind ik nog niet dat je het kan maken om zo lullig te reageren ... kom op zeg ... en waarom moet zij bellen ? zij zit toch thuis vanwege dr zwangerschap, jij hoeft toch niet iedereen te gaan bellen om te vertellen hoe het met je gaat :( ... volgens mij horen andere in zo'n geval belangstelling te tonen voor jou en niet andersom ...

Maar goed das mijn mening ;)

20. music4life

mee eens! jij werkt je uit de naad, en je staat voor je collegas klaar,en is er is wat met jou dan zijn ze niet huis,,,en dat is raar. je bent wel met mensen bezig,,vooral het feit dat het mischien wel 70% vrouwen zijn die ook kinderen hebben,dus die verdomd goed weten hoe het is om zwanger te zijn

Deel Deze Pagina