Net er even over gehad met een andere moeder waarvan haar dochter ook mee was op het kinderfeestje. Blijkt dus dat, voor zover wij na kunnen gaan en wat de meiden vertellen (wel alle drie hetzelfde verhaal) dat hun drieën sowieso zonder gordel in de auto hebben gezeten. De andere twee wel op een verhoger maar de gordels zouden volgens de meiden niet dicht hebben gewild. Ze moesten de gordel daarom heel stevig vast houden van de moeder. Het begint een beetje als overmacht te klinken, eerst overvallen worden door het feit dat er geen 3 stoeltjes naast elkaar blijken te passen om vervolgens sommige gordels niet dicht te krijgen, de tijdsdruk (op tijd komen op de afspraak) etc.
Ik zou het gewoon eens met de moeder bespreken voordat het hele verhaal geheel uit zijn verband wordt gerukt want daar kan ik namelijk heel slecht tegen.
Dat je kind zonder gordel vervoerd is dat vind ik al een reden om er wel als een dolle stier op af te gaan. Ik snap niet dat daar zo makkelijk over gedacht wordt....er moest eens wat gebeuren... En dan navragen hoe het zit met het verhaal over mama bellen. Want ik vind het heel kwalijk als dat ingezet wordt onder het mom van: dan kun je niet meer mee. En als je ineens merkt dat het niet past in de auto moet je je plan aanpassen of als de wiederweerga 1 van de ouders bellen of die eventueel mee kunnen rijden.
Maar dan had ze toch iedereen zonder verhoger maar wel in de gordel kunnen vervoeren.. Hoe kom je er op om kinderen zonder gordel in de auto te vervoeren
Ik zou het niet eens met een andere moeder bespreken, maar met desbetreffende moeder zelf. Kinderen kunnen zoveel zeggen. Onze oudste kwam eens thuis met het verhaal dat de juf hem geslagen had. Bleek dat een kindje hem sloeg en op de bank moest van de juf. Compleet stuk overgeslagen dus. Hij liegt niet snel, maar dit was in zijn beleving zo gegaan. Gewoon vragen dus. Het verhaal is nu al iets anders dan in eerste instantie gedacht.
Poeh! Ook bij mij komt hier stoom uit mijn oren. En het gaat niet eens om mijn dochter. Ik denk inderdaad dat je er verstandig aan doet om je emoties eerst even een dagje te laten rusten en daarna zou ik zeker met moeder het gesprek aan gaan. Ik vind het zo vreemd dat sommige ouders juist een andermans kind voorin de auto/zonder autostoel vervoeren. Ik heb zelf twee zitverhogers, waarvan 1 met rugleuning. Vriendjes/vriendinnetjes van mijn dochter gaan in de verhoger met leuning. Als ik er maar eentje in de auto heb, gaat mijn dochter zonder stoeltje in de gordel. Maar goed....dat ben ik. Ik zou woest zijn, Pluk!
Precies! Ik had direct naar haar toe gegaan en even verhaal gehaald. Is ze van de pot gerukt! (zonder zitje ok, maar zonder gordel!! Not done)
Ik vind dit een heeeel gevaarlijke uitspraak... Zeker als een kind op een gegeven moment weet dat alles gelooft wordt. Maar misschien heb ik als juf wel iets te vaak te maken gehad met "mijn kind liegt nooit ouders" om deze uitspraak nog serieus te kunnen nemen.
wow, ik weet gewoon niet wat te zeggen. Ik zou er zeker met de moeder over praten, is ze gek geworden om een kind zonder gordel mee te nemen in de auto?? had ze met dr eigen kind moeten doen, en niet de jouwe!! Ik ben heeeel benieuwd naar haar reactie!
Ik ind het wel heel raar dat de gordels niet vast gingen. Blijkbaar waren ze heel gehaasd. Hoeveel tijd kost het nou om een gordel vast te maken? Als je dat rustig doet ben je in een paar seconde klaar, als je gespannen bent dan duurt het misschien een halve minuut per gordel. Klinkt als een erg gestressed kinderfeestje. Niet goed zou ik zeggen. Ga gewoon eens met die moeder praten. Zeg: zo ik hoorde dat het nogal gedoe was om weg te komen? Hopelijk hoor je dan wat er precies gebeurd is. Kan je altijd nog boos worden, maar dan heb je in elk geval ook haar kant gehoord. Ik vind het niet normal als ouders gaan dreigen dat een kind niet mee mag. Ik vind het ook niet normal dat ze een kind vervoeren zonder gordels. Ik vind het wel heel knap van jou dochter dat ze aangaf dat ze niet zo mee wilde en dat ze haar ouders wilde bellen!
Dat kan wel zo zijn...ik heb mijn nodige ervaring met kinderen dus weet hoe het soms werkt. Ik kan wel helemaal uitleggennwaarom mijn kind niet liegt maar dat is nogal off topic. Het komt erop neer dat zij alles feitelijk ziet en dat letterlijk van minuut tot minuut zo na verteld.
Deze ouders hebben een hele domme en gevaarlijke keuze gemaakt. Ik zou zeker hierover in gesprek gaan. Dan zou ik vooral willen weten waarom ze jou niet gebeld hebben toen je dochter dat vroeg. Hebben ze gedacht "wat niet weet, wat niet deert"? Of moesten ze op een bepaalde tijd ergens zijn en waren ze bang dat het feestje in het water zou vallen als ze moesten wachten tot 'de hulptroepen' arriveerden? In beide gevallen vind ik de keuze om kinderen te vervoeren zonder gordel heel erg kwalijk. En àls je dan al vindt dat het zo moet, dan zet je je eigen kind maar in het midden. Maar als het niet willen bellen vooral ging om de tijd, dan was het in ieder geval niet bedoeld als 'dreigement'. Want dat zou ik nog extra erg vinden. Dat zou voor mij zeker reden zijn om mijn kind daar nooit meer te laten spelen. Dan doe je dus bewust iets fout en zet je een kind onder druk om dat te verbergen. Als het uit tijdsdruk was, vind ik de keuze nog steeds verkeerd maar dan vooral dom. Dat voelt voor mij net even anders in de manier waarop ik verder met deze ouders om zou gaan.
ojee, vanmiddag zou het meisje hier komen spelen. Dacht dat is mooi kan ik meteen even met de moeder praten om te kijken hoe het nu allemaal zit. Om 2 uur zouden ze komen maar er kwam dus niets, net maar even gebeld blijkt dat haar vriendinnetje dus niets tegen mama had gezegd en ze is dus al ergens anders naar toe. Jammer buiten het feit dat we dan nog niet hebben kunnen praten hierover zit ik ook nog eens met een heel verdrietig meisje.
Dubbel vervelend zeg: dat je dochter -terecht- verdriet heeft èn dat je die moeder nog niet hebt gesproken. Ik zou het niet te lang uitstellen als ik jou was.
Ze is helaas erg moeilijk aan de veren te komen, moet veel werken. Dochter komt ook zelfstandig naar school en gaat zelfstandig naar huis. En over de telefoon of via Facebook wil ik het eigenlijk niet doen
kun je haar niet een bericht sturen van goh kan ik een keer langskomen ik wil graag iets met je bespreken? En was het een lange autorit? Want dit was echt onverantwoord helemaal als je denkt dat je je dochter veilig weg laat gaan.
TS, bij dit soort dingen kun je beter zo snel mogelijk zijn, om de ernst ervan te benadrukken. Je bent nu n week verder en hebt er nog steeds niet over gesproken
Los van het feit dat dit gewoon niet kan, vind ik dat je het nu wel erg op zijn beloop laat. Bespreken met andere moeder: nutteloos, het verhaal wordt alleen maar vager, want wat is er nu echt gebeurd? Bel haar gewoon op en als je het dan niet wilt bespreken maak je een afspraak.. keep it simple.