Ik ben hier vrij laconiek onder. Dit speelt al minimaal vier jaar. Dus zowel onze oudste als onze jongste zoon zijn met deze naalden ingeënt. Geen fijn idee, maar het is ook niet zo dat er nu ineens kinderen dood neervallen. BAGDGE en BPA zijn gelukkig al in veel (baby-)producten verboden, maar er zijn ongetwijfeld ook nog andere manieren waarop kinderen ermee in aanraking komen. Het is goed om alert en voorzichtig te zijn. Maar je kunt helaas niet alles voorkomen. En zeker als 'voorkomen' al te laat is (het is immers al gebeurd) heeft panikeren geen zin. Dat verandert er niks meer aan. En nogmaals: er zijn geen hordes kinderen om het leven gekomen door deze naalden. Je hoeft dus echt niet ineens 24/7 naar je kind te gaan staren of er wat gebeurt of je kind vol te gooien met medicijnen (altijd onverstandig om dat te doen zonder eerst medisch advies in te winnen.)
Maar penseel, mijn kind is gisteren ermee geeent. Ik maak me wel gek, juist omdat het gaat om evt lijmresten. Ik ben al geen fan van dingen met plastic en weekmakers en ik ben juist heel erg in de bmr-prik gedoken en de mogelijke bijwerkingen. Ik vind het heel erg dat mijn kind net gisteren is geeent anders had ik ook keuze kunnen maken dat hij niet geeent zou worden.
Knap dat jij het zo kunt oppakken. Ik niet. Vind t heel erg want ben heel bewuste moeder tav plastic en alles.
Tupp, zo denk ik er ook over maar mijn kind is bijna 4 en dus al een hele tijd geleden ingeënt. Als hij gister ingeënt zou zijn zou ik er echt wel wat minder rustig in staan denk ik. Ik zou idd niet preventief maar paracetamol gaan geven, maar wel m'n kind goed (extra) in de gaten houden.
Snap je wel. Wat tupp ook zegt. Daarbij blijf ik er bij dat je eigen nu gek gaan zitten maken niet helpt. Je moet toch proberen van het ( goede uit te gaan). Anders heb je geen leven meer. En daar bij wil ik ook een opmerking maken draaf niet door. Heb daar zelf ook een handje van. zo als nu dat ik op je reageren. Reageren en wederom weer reageren. Ect Ect.
Ik vind het ook vrij beangstigend dit. Mijn dochtertje is een week geleden ingeënt. Ik zou ook wel willen weten hoe lang die lijm in het bloed aanwezig blijft. Ik lees nu net op de telegraaf dat het vooral gaat om de naalden en prikken voor de BMR vaccinatie. Ook is er nog helemaal niks bekend of de lijm gevaarlijk is en als het gevaarlijk is wat de gevolgen zijn en hoe en wat. Is nog allemaal vrij onduidelijk. Hoop wel dat er snel meer duidelijkheid over is, want zo laat je wel miljoenen ouders in de stress zitten. Het is wel schandalig dat ze hier pas na jaren mee voor de dag komen. Ben zeer benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Daar hebben jullie ook gelijk in, penseel en tupp. Het is gewoon erg schrikken nu, vooral omdat er zoveel onduidelijkheid over is. Ik vind het ook heel raar om te lezen dat dit in december al bekend was. In december is mijn dochter geboren. Het had haar dus geheel bespaard kunnen blijven!
bij mijn zoontje is toen hij baby was iets fout gegaan met inenten. het was een prik voor de bmr. de naald explodeerde letterlijk en overal zat het spul. armpje was gewoon blauw. we schrokken hier erg van. Heb der toen wel werk van gemaakt maar ze konden er niks mee. hij moest 4 weken later terug komen omdat ze niet wisten wat hij binnen had gekregen en anders kon hij overdosis krijgen. na 4 wk met veel pijn en moeite door iemand anders opnieuw laten zetten. volgens hun was dit nooit eerder gebeurd nu ik lees dat er meer naalden van zeer slechte kwaliteit zijn vraag ik me dat af. mijn zoon wordt nu bijna 6 dus heb het over 5 jaar geleden ongeveer
Daar zit mijn woede dus ook. Dan denk ik zo'n Eenvandaag moet zich toch schamen? Kijkcijfers boven veiligheid!!!
Ik ben hier zo van geschrokken!! Het gaat vooral om de lange termijn zoals ontwikkelen van kanker enzo.. Ik zit steeds te janken hier.. bah!
Let wel dames: het zijn de spuiten en niet de naalden. Op het CB wordt vrnl geent met voorgevulde wegwerpspuiten en die zijn niet van het merk Terumo. Zelf vaccineer ik ook veelvuldig ivm reizen naarhet buitenland,BMR,DTP,etc en deze zijn allen voorgevuld.
Dat is ook verschillend per CB maar ik hoorde zojuist van één van onze artsen hier dat het ook om een reeks voorgevulde DTP spuiten gaat van dit merk. Die hebben wij overigens niet in onze praktijk. Ik vind het ook een rot idee maar helaas is het niet terug te draaien en heeft in paniek raken geen zin.
Ook de losse HepB wordt met deze naalden gezet.. Heb ik 2 jaar geleden nog gehad.... Alles wordt maar in de doofpot gehouden, bah!
Kun je dit iets duidelijker uitleggen? Wie is 'een van onze artsen'? En een reeks? Dus een korte periode?
Dit is echt schandalig! :x En dan ook nog in de doofpot houden. Spelen met de gezondheid van baby's en kinderen. :x Ik ben pro-vaccinatie, maar hierdoor verlies ik ook wat vertrouwen in vaccineren. Aiden krijgt binnenkort een oproep voor de laatste vaccinatie. Maar ik wacht nu eerst af tot dit is opgehelderd.
Ik werk in een gezondheidscentrum en wij hebben deze spuiten ook liggen. Er is nu een terugroep actie.Wij gebruiken deze spuiten voor het zetten van vitamine B12 prikken etc. Dit vertelde één van de huisartsen omtrent de DTP vaccins maar dit is geen DKTP zoals op het CB wordt gegeven. Dit zijn spuiten met daarop een versmolten naald die eraan vast zit en er ook niet af kan.Dit is ook bij de griepprik.