Zie net dat deze naalden "wel" worden gebruikt bij inenten van de kinderen. Was op RTL nieuws 4 uur Hier op het cb worden de spuiten zelf gevuld. Geen kant en klare spuiten dus.
sorry hoor dat ik het nog steeds niet helemaal helder heb maar voor de dktp werd dus wel deze injectienaalden gebruikt of juist niet? Dat kan ik hier niet helemaal uit opmaken..
Jeetje, wat een gedoe. Ik denk wel dat het erg weinig zin heeft om nu in paniekstand te schieten. Wat tupp zegt, er zijn geen bosjes kinderen dood neergevallen. En ja, ik ben ook erg voorzichtig als het om BPA e.d. gaat, maar ik wil eerst even afwachten of er een onderzoek komt en zo ja, wat de uitkomsten zijn. Als Eva onverhoopt een verkeerde spuit heeft gekregen kan ik er op dit moment vrij weinig mee (ik kan haar niet even opensnijden en het uit haar bloed halen ofzo), maar wacht even af wat er meer komt. Ik ga al helemaal niet medicatie geven als dat totaal niet nodig is.
Wij hebben hier alleen DTP op de praktijk en niet DKTP. Wij werken alleen met voorgevulde spuiten en de spuiten die wij hebben zijn niet van dit merk maar ze zijn wel in omloop. Ik weet ook niet wat er op het cb wordt gebruikt. Ik neem aan dat er wel bericht zal komen vanuit het cb als er duidelijkheid is. Terugdraaien kan toch niet meer.
Mijn dochter van 8 heeft vorige week BMR gehad, helaas had het van mij een weekje later mogen zijn Maar om nu meteen in paniek te raken en kinderen paracetamol willen geven, kom op zeg doe even normaal
Inderdaad erg zuur als het net vorige week was. Ik vind het ook niet nodig om in paniek te raken, maar het raakt me wel en maakt me ook wel bang. Natuurlijk, we kunnen nu niets doen, maar leuk is anders!
Vanmorgen op mijn werk geconstateerd dat wij ook naalden hebben van dit merk. Daar heb ik dus ook mee gespoten. Geen lekker idee.
Het raakt mij ook moet ik zeggen. Ik raak niet in paniek maar voel wel boosheid omdat het al veel langer bekend was. Mijn oudste 2 kinderen hebben ook de 9 jaars prik gehad maar daarvan weet ik vrijwel zeker dat die kant en klaar zijn. Dat is een mengsel van vloeistof met een poeder. Op mijn werk in de koelkast gekeken en niet van dat merk. De kant en klare betreffen vooral de Dtp en Hepatitis À maar ook die hebben wij niet van dat merk op het werk liggen.
Wij hebben ook de naalden maar zover ik weet betreft het de tweedelige spuiten en niet de naalden. Het is vrij onduidelijk moet ik zeggen.
Dit klinkt heel heftig. Hier ben ik dus wel bang voor. Dat er effecten op lange termijn komen. Ik wil paracetamol geven zodat bloed dun wordt en de lijm dus niet kan klonteren. Niet om iets anders.
Nou lekker dan, ik hoop maar dat het verder niet schadelijk is. De prikken zijn al gezet dus meer kan ik niet doen...
Hiervoor was ik ook bang voor met de Mexicaanse griep prik toendertijd, waarom weet ik niet. Mijn dochter was toen 3 en daarvoor kreeg ik een oproep, maar heb hem niet gehaald en daar ben ik nog steeds blij mee.
Ik zou het als het jou geruststeld gewoon geven. Ik gaf het ook altijd uit voorzorg. Mijj oudste heeft in NL alleen haar eerste inentingen gekregen 9 jaar geleden. Maar toen was dit probleem.er nog niet met die spuiten zover ik begrijp. Wat is DES ?
De kans is klein dat er een naald bij zit die dat heeft. Maar... ik las op de website van onze GGD dat er wel met deze naalden is gevaccineerd... Ik houd het dus wel in de gaten... Hoe lang zijn die slechte naalden dan al gebruikt? Ik kan dat nergens vinden
Even voor de duidelijkheid. Van paracetamol wordt je bloed niet dunner. Alleen van aspirine. Paracetamol geven heeft echt totaal geen zin.