Weet je wat ik niu zo schandalig vind, dat dat bedrijf die de naalden maakt zegt: wij vinden dat er geen risico is dus daarom hebben we niks gezegd. En wie ben jij om voor ons te bepalen of het goed of slecht is? Eigenlijk hoop ik gewoon dat dat merk nooit meer op de markt komt. Ik vind het echt schandalig. Op eten moet er steeds meer komen te staan om te weten wat er in staat, maar dit soort dingen mogen verzwegen worden?:x
Dit stond op de site van de ggd friesland. Geen signalen over mogelijke gezondheidsproblemen De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) geeft in haar berichtgeving aan dat er tot nu toe geen signalen of meldingen binnengekomen zijn over mogelijke gezondheidsproblemen met de injectienaalden. Bovendien is er geen kans op trombose (door losschietende lijm zoals EenVandaag meldde) omdat we niet in het bloedvat vaccineren. Meer hierover vindt u op de website van IGZ.
Volgens onze GGD is dit bericht gebaseerd op bijwerkingenregistratie van RIVM. Want ze kunnen binnen 1 dag helemaal niks onderzocht hebben natuurlijk.
Ik heb het RIVM vandaag gemaild omdat ik erachter kwam dat ik de naalden zelf jarenlang gebruikt heb. Zij gaven inderdaad aan dat er momenteel niks gezegd kan worden over mogelijke gevolgen en dat de IGZ daar nog onderzoek naar doet.. Ik vraag me dan weer af of er alleen bij vaccinaties geen sprake is van 'in het bloedvat', of dat dat altijd zo is. Ik weet wel dat als ik moest spuiten, het overduidelijk was of je een bloedvat raakte of er netjes langsging. In het laatste geval voelde je van het prikken eigenlijk niets, maar in het eerste geval.. Ouch! Ik weet alleen niet of je dan alleen 'iets raakte' of er ook per ongeluk in injecteerde..
DES werd gegeven aan zwangere vrouwen om een vroeggeboorte of miskraam te voorkomen, de desdochters zijn de dochters van deze moeders en die bleken een misvormde baarmoeder te hebben gekregen door dit medicijn en daardoor problemen met zwanger raken en blijven.Des Fonds - Wat is DES
oh men ik wordt nu echt wel zenuwachtig eigenlijk, mijn kinderen zijn als baby volledig lekgeprikt en gespoten (zie onderschrift). zeg maar dagelijks 50 naalden oid dan wel via lange lijn, dus rechtstreeks in de aders bij het hart. iets in mij zegt Ik wil het niet weten, maar een ander deel wil het wel weten. ik vind het eng. ik heb een eeneiige tweeling waarvan de een een opvallend groter geslachtsdeel heeft als de ander. wellicht te verklaren door deze reden, de ene heeft 10 maanden in het ziekenhuis gelegen en nogal veel injecties, prikken gehad. al heb ik zelf tijdens de zwangerschap ook wekelijks veel hormonen ingespoten gekregen wat er ook mee te maken kan hebben natuurlijk.
Is dat ook die lange lijn geweest dan OK? Of bedoel je via de lange lijn injecties gekregen? Ik vraag me ook of ze dan RS vaccinaties met de deze naalden hebben gehad... Misschien toch beide ziekenhuizen bellen.
Mijn jongens kregen ze eerst gewoon in het ziekenhuis en toen thuis, en ik weet dat de verpleegkundige die bij ons thuis kwam altijd eerst langs de apotheker moest. Dus dit was niet op het cb
Ik heb mijn CB gewoon gebeld en helaas zijn deze naalden in de regio Dordrecht door alle CB's gebruikt. Ze kon er verder niks zinnigs over zeggen maar snapte mijn zorgen. Meer dan internet in de gaten houden kunnen we niet doen volgens haar.
Ikheb met beide ziekenhuizen al contact opgenomen, het grote ziekenhuis daarvan wordt ik teruggebeld en t kleine daar gebruiken ze een ander merk godzijdank. Volgens mij kregen ze via de lange lijn injecties / medicatie maar zeker weten doe ik dat niet. Weet jij al meer van de synagis injecties? Volgens mij gebruikten die naalden van de apotheek. Mijn apotheek gebruikt andere injectie naalden, maar wel de opzuignaalden om het uit het potje te halen.
Ja dat klopt, althans zoals ik me kan herinneren alleen medicijnen. Dus het kleine ziekenhuis niet, en heb je ook gevraagd dan voor de vaccinaties van het RS virus?
Oh sorry je vraagt het aan mij, nee ik heb niet gebeld. Zou ik de apotheek moeten bellen dan of de afdeling...