Onveilige injectienaalden (lijmlekken)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door GingerAle, 24 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    De lange lijn word alleen gebruikt voor voeding, medicatie en vocht. Haal ik van een site van de Neo. Zoals ik lees hoef je je daar geen zorgen over te maken.

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Je hebt 2 met een S, bedoel je die bij de huisartsen in zit of bij de politie?

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Oke ik die andere, zal ook even bellen. Dank je wel

5. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Net gebeld naar ggd brabant, hier gaf ze aan inderdaad met deze naalden gevaccineerd te hebben, nu niet meer.
    Ze achtte de kans klein dat het in de bloedbaan is gekomen omdat ze niet in aders spuiten.
    Ik maak me niet zo'n zorgen maar het is voor de toekomst wel handig om te weten dat ze zijn ingeënt met deze naalden.

6. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Het verbaast me zo langzaamaan niet meer wanneer er zulke praktijken boven water komen. Wel vind ik het een nare gedachte met alle vaccinaties voor mijn zoontje in gedachten. En waar wordt het nog meer voor gebruikt, ook voor b12 injecties?

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja de B12 ook, collega van mij krijgt die ook

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Heb ook gebeld met het consultatiebureau, ze zou het uitzoeken omdat het inmiddels ruim 6 jaar geleden is. Mijn zoontjes hebben alleen de dktp gehad en van die wist ze het niet zeker. De Bmr hebben mijn jongens niet gehad, daar worden ze wel standaard bij gebruikt

9. Ons Kleintje

ik heb ze ook gebeld en werd doorverwezen naar het RIVM die nu aan het uitzoeken zijn hoeveel naalden er zijn gebruikt van dit merk en de risico`s.

10. Ons Kleintje

Dank je! Maar in het programma van Eenvandaag lieten ze toch zien dat ook medicatie vaak met een injectienaald in de lijnen/infusen spoten. of soms meerdere naalden ervoor gebruikten om iets toe te dienen.

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

Op de site van het RIVM staat erg weinig hierover. En scheelt per consultatiebureau. Die vrouw zou het intern uitzoeken, en mij mailen. Ik stuur je de mail door als ik bericht heb gekregen, oke?

Apotheek nam de tel niet op... Wegens te weinig personeel :(

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Heb je het voor onze woonplaats gevraagd? Zou je mij ook een PB willen sturen als je bericht hebt?

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hmmm zou het per CB verschillen? Of is dit gemeentelijk/provinciaal geregeld...

14. wonder111

wonder111 Actief lid

17 feb 2012
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    En als alles is opgehelderd hoe kan je zeker weten dat het echt veilig is? Mij kinderen hebben over een maand hun laaste vaccinatie op de cb ik ga ze morgen bellen om het af te zeggen

15. Ik heb het planbureau van CJG Zuid-Holland West aan de telefoon gehad en daar konden ze in ieder geval zeggen dat de naalden niet bij de DKTP-prikken gebruikt zijn in deze regio.. Mij lijkt dan dat het inderdaad per gemeente / regio gaat?

16. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja voor onze woonplaats, die vrouw heeft me terug gebeld. En ze kon me niks vertellen, ze weet niet welke naalden er gebruikt zijn zo'n 5/6 jaar terug. En dat valt niet te achterhalen zei ze. Maar ze dacht dat het wel mee zou vallen want anders hadden ze wel meer klachten gehad. Ik zei dat ik niet zo'n hoge pet op heb bepaalde instanties omdat er veel af word geschoven dat het niet van vaccinaties kan komen. Dit begreep ze dat ik zo dacht. Vond het ook maar raar dat ze er nu al zulke uitspraken deed

17. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Terumo Europe reageert op uitzending EenVandaag
    Leuven, Belgium - March 23, 2015
    Injectienaalden vormen geen risico voor patiënt
    Het AVROTROS televisieprogramma EenVandaag besteedt vandaag aandacht aan mogelijke restdeeltjes van lijm in injectienaalden. Dit zou het gevolg zijn van de toepassing van epoxylijm om de metalen naald aan het kunststoffen aanzetstuk te bevestigen. Epoxylijm wordt veelvuldig gebruikt in de sector van medische hulpmiddelen.
    Terumo heeft in alle transparantie de redactie van EenVandaag te woord gestaan en relevante informatie omtrent het productieproces verstrekt. EenVandaag brengt vandaag in haar berichtgeving echter een tendentieuze voorstelling van de feiten, waardoor ten onrechte ongerustheid wordt gecreëerd bij patiënten.
    Epoxylijm is een lijm die vaak gebruikt wordt in de sector van medische hulpmiddelen om een metalen injectienaald aan het kunststof aanzetstuk te bevestigen. Het is een beproefde én wijdverspreide techniek die haar nut bewezen heeft. Net zoals het merendeel van de producenten van injectienaalden, past ook Terumo deze techniek toe.
    Terumo Europe heeft in 2012 op basis van eigen onderzoek, vastgesteld dat in een aantal gevallen minuscule vloeibare lijmdeeltjes niet uitharden waardoor er een kans bestaat dat sporen van vloeibare lijmdeeltjes via de injectienaald in het lichaam kunnen komen.
    Het gaat hierbij om BADGE (Bisphenol A dyglicidyl ether), dat door Europese regelgeving niet als een CMR (carcinogeen, mutageen of toxisch voor reproductie) wordt beschouwd. Nadat Terumo dit in 2012 heeft vastgesteld, heeft het bedrijf intern en extern onderzoek laten verrichten. Die onderzoeken wijzen uit dat de injectienaalden geen gezondheidsrisico vormen.
    Injectienaalden die geproduceerd worden met gebruik van epoxylijm, voldoen ruimschoots aan alle normen en wettelijke voorschriften. Ze brengen, in tegenstelling tot wat EenVandaag suggereert, dus geen gezondheidsrisico met zich mee.
    Terumo stelt patiëntveiligheid steeds centraal, en streeft daarbij de hoogste kwaliteitsnormen na. De onderneming heeft onmiddellijk de nodige stappen ondernomen om de Nederlandse en Belgische overheden verder in te lichten.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ja ok...heb je weinig aan. Bedankt. :)

Ik zie het bericht hierboven ook...hoop dat het zo is.

19. Ons Kleintje

ik hoop van harte dat het echt zo is.

@jada08;wat een opmerking van die vrouw, anders hadden we al klachten gehad! Het gaat over kanker en onvruchtbaarheid

20. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Net huisarts gebeld en blijkt dat ik al 6 jaar lang elke maand injecties met deze naalden krijg (B12)

Dat is dus ruim 72 injecties die ik heb gehad met lijmnaalden. Ze deden er erg laconiek over en of het geen kwaad kon, want ook bij reguliere medicijnen zaten risico's als je in de bijsluiter keek ;)

Deel Deze Pagina