Weet je miss mac...dat is ook zo...er zijn wel 100den dingen die erg slecht zijn voor ons waar we ook al aan bloot staan. Wat dacht je vroeger aan rook... Als kinderen kwam je toen nog weleens bij mensen die rookten of soms in auto's. Alle E-nummers in eten Zure regen... Uitlaatgassen Stress Fastfood Zon
Dat klopt inderdaad, en als ik maar 1 of 2 injecties had gehad dacht ik ook zo, maar 72x ingespoten zijn met onveilige lijmnaalden vind ik toch geen fijn idee, niet dat ik er echt wakker van lig, maar met medicatie weet ik vooraf de risico's omdat die netjes in de bijsluiter staan maar nu ga ik er vanuit veilig geïnjecteerd te worden en hoor je jaren later dit.. Voelt een beetje als de schandalen van mensen die achteraf horen dat er bij een darmonderzoek een besmet instrument is gebruikt of een besmette naald, je gaat ervanuit dat de apparatuur gewoon veilig is
O absoluut... ik voel me ook slecht...vooral tegenover mijn zoon...die waarschijnlijk ook gevaccineerd is met die naalden.. We kunnen er alleen helaas nu niks meer aan doen. Mijn man heeft ook de nodige vaccinaties gehad laatst...
'Alleen Nederland raadt omstreden naalden af' | RTL Nieuws Nederland is het enige Europese land dat adviseert voorlopig geen in opspraak geraakte injectienaalden van het merk Terumo te gebruiken. Dat zegt het bedrijf Terumo Europe. Volgens het bedrijf worden de naalden, die lijm kunnen lekken, in alle andere landen nog gewoon gebruikt. "Voor zover wij geïnformeerd zijn, beperkt het advies zich tot Nederland. De productie en verkoop van de betreffende naalden gaat gewoon door", zegt Terumo Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) adviseerde GGD's en ziekenhuizen eerder deze week om de naalden voorlopig niet te gebruiken, nadat uit een reportage van het tv-programma EenVandaag was gebleken dat de naalden onbedoeld epoxylijm kunnen lekken. Maar volgens de fabrikant vormen de naalden geen gezondheidsrisico en voldoen ze 'ruimschoots' aan alle normen en wettelijke voorschriften. Terumo verkoopt jaarlijks 600 miljoen van de betreffende naalden, die zowel in Europa als de VS worden gebruikt. In Nederland gaat het om zo'n 45 miljoen naalden per jaar. Die worden gebruikt voor vaccinatieprogramma's, in ziekenhuizen, klinieken en tandartspraktijken.
En voor degene die antwoord willen op vragen: Veelgestelde vragen over de veiligheid van Terumo naalden - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
Oei terumo. Heb ik nog even bij gewerkt. In het magazijn. Ze zijn heel erg streng daar. Productiewerk weet ik niet maar zal ook heel erg streng zijn. Denk niet dat we ons zorgen moeten maken. Ze worden nog overal gebruikt, behalve in Nederland
Niet alleen vruchtbaarheidsproblemen, maar ook bijvoorbeeld verhoogde kans op kanker. Ik werk in een instelling voor blinden en slechtzienden waar een aantal des-kinderen zitten die door een retinoblastoom blind zijn geworden. Gaat niet alleen om vrouwen dus.
Vlgns mij is het een storm in een glas water. Ik vind het zoals ik al eerder vertelde schokkend dat ze dit al jaren wisten en niets deden maar ik geloof dat het allemaal wel zal meevallen met gezondheidsrisico's. Ik kan me wel voorstellen dat je je zorgen kan maken als je infusen heb gekregen en regelmatig injecties maar die paar prikken die ze op het cb ingespoten krijgen en niet in de bloedbaan worden gespoten zal denk ik weinig nadelige effecten hebben. Kan me er nu een aantal dagen later ook echt niet meer druk over maken.
maar als je kind opgenomen is geweest en infusen gehad heeft of een lange lijn, en hiermee medicatie is toegediend, dan wel.
Maar zit bij jou de naald dus op de spuit vastgelijmd en zit de B12 er dan al in? Ik heb gewoon flacons met vitamine, die ik er zelf uit moet trekken met een losse naald. Daarna een andere losse naald (beide van Terumo, trouwens) erop en in de spier.
volgens mijn apotheek waren de opzuignaalden niet slecht bevonden tot nu toe. Ik had dit gevraagd omdat mijn zoontje lange tijd synagis gekregen heeft. De opzuignaald was van Terumo, de inspuitnaald van een ander merk.
Over de lijnen. Daar worden in veel ziekenhuizen al jaren geen naalden meer voor gebruikt. Op de lijn zitten speciale dopjes die zonder naald gebruikt kunnen worden. Is/ was dit niet het geval dan werden hier altijd losse naalden voor gebruikt! Medicatie wordt namelijk Door apotheek of verpleegkundige zelf opgelost
Maar ik heb trouwens het nieuws niet gevolgd en werk ook al een paar weken niet meer. Dus ben er wel vanuit gegaan dat het alleen om de gelijmde naalden gaat omdat dit hier stond