Ze reageert op TS. Die het over het balkon heeft en wat opa heeft gedaan, en daarop vermeldt ze dat zij haar kindje dan niet meer alleen bij opa zou laten. Kan ik me wel goed voorstellen eigenlijk. Al is het misschien wat overdreven.
Ik zit met open mond te lezen!! mijn vader zou het zelfde "kunnen" doen. weet niet zeker of dit zijn grens zou zijn. maar als wij er dan wat van zeggen haalt hij hem er echt wel af! jeming mensen. je moet er niet aan denken wat er kan gebeuren. of wat hij de volgende keer doet als je er niet bij bent!! misschien dat je gewoon rustig kan uitleggen. dat je het jammer vind dat hij jullie wensen mbt je kind niet respecteert. dat als hij het nog een keer komt hij niet meer op het balkon mag komen. en misschien niet meer daar zonder toezicht. en dat je hoopt dat hij kan begrijpen dat het gevaarlijk is. niet alleen dat hij op dat moment kan vallen maar in een onbewaakt ogenblik er zelf op zou kunnen klimmen. Je kind ziet geen verschil. jemig nogmaals.. pfffff.
Je twijfels zeggen gewoon al genoeg. Kan je dit niet met je moeder bespreken om te horen hoe zij er over denkt? En ook vragen of zij je er op wil attenderen wanneer er weer iets dergelijks gebeurt wanneer jij er niet bij bent? @Jada: ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat opa niet luistert naar wat iedereen zegt, maar gewoon zijn eigen plan trekt. ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat TS het vertrouwen in hem heeft verloren dat hij verantwoorde keuzes voor HAAR kind kan maken. Dat heeft verder niets met de woonsituatie van de grootouders te maken, maar puur met de koppigheid van opa. Overal schuilen gevaren, maar je hoeft het niet uit te lokken!
@consequenties. ik zou eerst met hem gaan praten en kijken of je tot hem door kan dringen. zo niet. dan kan je idd de consequentie er aan hangen dat je zoon bijv niet op t balkon mag. (vragen of je moeder dat aankan) en anders idd niet meer daar als jullie er niet zijn.
het balkon is van mijn tante en oom. Mijn ouders wonen op een boerderij. Maar ja, met paarden en 3 grote honden. Je kunt je voorstellen dat ik ook geen vertrouwen meer heb in het feit dat hij daar verantwoord mee omgaat. Straks zet hij hem een keer op een paard, zegt mijn moeder er wat van en luistert hij niet, gaat het paard er vandoor. Nee, dit soort scenario's zie ik al voor me... Helaas zijn er in het verleden meer dingen voorgevallen waardoor ik de hoop op heb gegeven om tot hem door te dringen. Het is een kwestie van hem op zijn gedrag aanspreken om er zelf vanaf te zijn, maar er naar luisteren, dat zal hij nooit doen.
Als je al weet dat hij er niet naar zal luisteren, dan weet je eigenlijk wel genoeg Jammer eigenlijk, dat ie dat respect niet wil tonen voor jouw wensen.
Brrrr, krijg al de rillingen als ik eraan denk. Dat mensen zoiets doen...ik zie er het nut niet van in.
wat eng!!! nou ik vind jullie reactie erg normaal..... ik zou dat ook absoluut niet waarderen als iemand dat zou doen met ons zoontje... maar overigens zou ik dat ook niet willen dat iemand dat zou doen met andere kinderen! Levensgevaarlijk toch? wat rot dat hij niet luisterde naar je man.... zou het wel aankaarten hoor!
Ik vind je absoluut niet overdrijven!! Tis toch ontzettend gevaarlijk. Je kind hoeft maar een onverwachte beweging te maken..... Ik zit met het zelfde probleem, alleen gaat het dan om een vijver. M'n schoonouders hebben een vijver en wonen aan het water. Ze gaan met m'n zoontje op hun buik voor de vijver liggen of laten hem om z'n knietjes zitten om de visjes goed te bekijken. Ik sta doodsangsten uit als ik dat zie. Heb al meerdere malen gezegt dat ik dit doodeng vind en liever niet wil. Maar het dringt niet door. De reactie die ik krijg is dat ze er toch bij zijn. Dat kan wel zo zijn maar als ze een keer niet opletten en de schuifpui staat open, wil ik er niet over na denken wat er kan gebeuren. Ik laat m'n zoontje daar met mooi weer niet meer graag achter. Ik heb het gevoel dat ik niet serieus word genomen. Dus ik begrijp volkomen wat je voelt! Ik heb ook geen idee meer hoe ik door moet dringen. Wat als ik er niet ben doen ze het toch wel met m'n zoontje. Wat het gevolg kan hebben dat ik ze niet meer laat oppassen.
zou toch nog een keer gaan praten. en dan zeg je gewoon OF je respecteert het en zo niet dan is het jammer maar zie je mijn kind niet meer zonder ons. ik kan er niet op vertrouwen en zal er niet gerust op zijn. dan klaar. misschien dat dat genoeg reden is om er wel naar te luisteren HIJ moet snappen dat het JULLIE kind is. en hij heeft te luisteren. het gaat toch niet om een snoepje extra of zo. nee om echt risicovolle dingen.
wat jammer zeg.. het is juist hartstikke leuk voor een kind om 'op te groeien' op een boerderij bij opa en oma.. ik zou het zelf niet erg vinden als ze mijn dochtertje op een paard zetten,, MITS ze haar wel vasthouden en als het paard ervandoor zou gaan dat ze haar er zo vanaf kunnen halen. (zou ik zelf ook nog wel doen hoor als ik zeker wist dat het paard te vertrouwen is)... maarja als je denkt dat de opa je kindje zonder vast te houden op een paard zet, of iets anders gevaarlijks kan doen met hem.. tja ik hoop echt dat je dit opgelost krijgt want het zou erg jammer zijn als je hem met een slecht gevoel bij de opa en oma achterlaat
Ik zou ook erg geschrokken zijn en er iets van zeggen...behalve dat er op deze manier iets kan gebeuren, is het ook nog eens zo dat ze alles na doen en misschien een keer (in een onbewaakt ogenblik) er zelf op klimmen.. Je hebt dus helemaal gelijk, wat mij betreft!
Ik zou het ook niet leuk vinden en zeker geschrokken zijn. Maar weet je....het zou zo ook een actie van mijn pa kunnen zijn. Niet om het af te wimpelen ofzo...maar ik denk dat je stiefvader het gevaar er domweg niet in zag omdat hij je zoontje goed vast had. En waarschijnlijk zal hij er wel naar luisteren maar is het zijn eer te na om het meteen te laten zien. Ik hou mijn hart ook wel eens vast, maar dan zegt mijn vader: Hallo ik heb jou en je broer ook groot gebracht hoor! Zo heeft mijn vader mijn dochter geleerd om op de glijbaan te klimmen(op het glijgedeelte). Tja, dat doet ze dus steeds. Ik boos op mijn pa en die zegt gewoon: Maar ik heb het haar wel goed geleerd Ik snap je bezorgdheid echt heel goed, maar zou er geen consequenties aan hangen. Gewoon normaal zeggen waarom je het zo eng vindt. Zou toch zonde zijn om tussen de relatie kleinkind/opa te komen.. Succes
wat een fijne reacties allemaal! Mamavanjuul, zo sta ik er ook in hoor. Ik heb mijn moeder vandaag nog wel even op het hart gedrukt dat ze er bij moet blijven als opa en kleinkind samen zijn, maar ik ga hem niet weg houden daar. Het is zoals eerder gezegd werd ook wel een enorm leuke omgeving voor hem om te spelen en hij is ook gek op opa en oma... Daar ga ik om dit voorval niet tussen lopen stoken uiteraard . Ik spreek die eigenwijze oude bok er nog een keer op aan, verder is het gewoon een kwestie van opletten geblazen. Wel fijn dat er ook wat herkenning is, dat geeft me meer het gevoel dat het ook wel 'normaal' is dat vaders wat roekelozer gedrag hebben t.o.v. hun kleinkinderen. Al is het balkon wel een extreem geval, dat vergeet ik eventjes niet meer.
Nou gelukkig dat het min of meer is opgelost Ach...denk dat het ook een beetje man-eigen is. Die zijn ook over het algemeen wat ... (hoe zeg je dat..) wilder met de kids? Hier wil en dan hou ik mijn hart vast en dan wil ik er wat van zeggen, maar dan krijg ik al een : Je-laat-het-ik-ben-niet-achterlijk- blik van mijn vriend/vader. Och...dat arme hart van ons
Heel erg begrijpelijk hoor zou bij mijn kind ook niet moeten gebeuren. Ik zou er letterlijk nachtmerries van krijgen.
ik zou het zeker met hem er nog een keer over hebben, en hem dan uitleggen dat het kind nog geen gevaar ziet, en het de volgende keer misschien alleen op de rand gaat zitten met alle gevolgen van dien. Hij wil toch niet zijn kleinzoon kwijt? Lekker op zijn gevoel spelen.
je zoontje zal maar net even uit de armen van je stiefvader schieten door een schijnbeweging of iets, dan ligt ie wel mooi beneden met alle mogelijke gevolgen van dien! daar wil niemand aan denken nee hoor wat dat betreft stug op je strepen (blijven) staan meid!
ik heb niet alle antwoorden gelezen maar kan het zijn dat je schoonvader wat gedronken had? dan worden ze soms wat "te makkelijk" zo had ik i.i.g een discussie met mijn moeder omdat ze wat wijntjes op had op een verjaardag en ze opeens allemaal zogenaamd wilde grappige stuntjes ging doen met mn zoontje. mocht dat nou niet Zo zijn,opa was gewoon nuchter dan zou ik gewoon zeggen dat hij dat nooit meer mag doen onder het mom van een grapje "je lijkt micheal jackson wel" ofzo. luchtig maar toch duidelijk