Onverantwoord?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bibi82, 21 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ts misschien bij de kruidvat oid een stoelverhoger halen en die standaard bij jezelf in de auto leggen zodat zodra je je zoon daar afzet je die stoelverhoger maar achter uit de auto hoeft te pakken?

2. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou het zeker even bespreken en ik zou er ook niet blij mee zijn. Ik weet niet hoe die regel precies is, maar als het echt om kinderen vanaf 3 jaar gaat, dan is het echt een domme regel. Mijn dochter is net zo groot als een net 2 jarige, dus dat zou veel te gevaarlijk zijn. Daarbij vervoert niemand mijn dochter zonder autostoel.

mamamarije, hier ook dat probleem. Mijn schoonouders hebben zo'n stoel voor mn nichtje van 5. Onze dochter is 2 en ook klein, elke keer als het dan over ergens heen rijden gaat, komen ze weer: ja, maar wij hebben al een stoeltje in de auto. En dan ik weer: ja, maar daar is ze nog veel te klein voor, moe wordt je ervan.

Tussen auto's onderling maak ik geen verschil hoor, als het gewoon een fatsoenlijke auto is, mag ze erin in haar autostoel.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ tulip: ja idd vermoeiend...
    Vandaag was zoonlief bij schoonmoeder, incl. autostoel. Heenweg ging prima. Bracht ze hem terug, zegt ze: ja, ik heb hem maar in mijn eigen stoel gezet, want ik kreeg de gordels van die andere niet losser en anders zat ie te strak :(;)..
    Dus maar weer nog een keer voorgedaan... Bel me dan even ofzo als je het niet weet...

4. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Wat een lieve tante heb jij! Lijkt me zo te horen een heerlijk mens. Ik kan me je gevoel voorstellen, je zou kunnen bedenken dat je de volgende keer misschien toch een autostoel in haar auto zet als je hem brengt.

Mamamarije: Begrijp ik nou goed dat ze je zoontje zelfs komt brengen? Wat lief! Service tot aan huis zo te horen!

Saskia: Haha ik moest ook even twee keer lezen toen ik zag dat je dochter niet met de mini mee mag lol

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ja, dat klopt! Ze haalt hem hier op en brengt hem weer thuis. Idd hartstikke lief hoor, zeker weten. Al was het dit maal op haar verzoek, hahaha. Ze belde gisteravond of hij een ochtendje mocht komen :D. Tuurlijk mag dat, maar ik heb geen auto, dus kan hem niet brengen!

6. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Leuk dat ze zo betrokken is. Lijkt me heerlijk. Jammer van dat stoeltje...

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Misschien een beetje laat maar waarom zou dat belachelijk zijn?
    Heb je al eens naar die autootjes gekeken?
    Die rij je met je fiets nog Total loss...
    Oh en laten we niet vergeten dat er geen autostoeltje in kan.
    Ik bedoel niet die hele hippe van BMW maar die van 20 jaar oud.

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    vind ik niet raar hoor.
    Mijn ouders hadden een opel cabriolette met een heel smal achterbankje (vond ik), wij vonden het ook niet verantwoord als Mr K daar in vervoerd worden.
    Dus toen hij 3 was hebben ze een andere auto gekocht en sindsdien mag hij gewoon mee in de auto (met betreffende autostoel.)

Als wij ons er niet prettig bij voelen gebeurt het gewoon niet klaar.

9. Saskia78

@pluk: tja ik vertrouw oma ook heus wel dat ze voorzichtig doet.
    Andere weggebruikers wat minder en zo'n mini is echt een blikje :)

10. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Wil niemand bang maken, maar een auto welk merk dan ook is vooral veel plaatwerk voor de sier. Als een volgeladen vrachtwagen met 80 km de station van papa raakt ben je net zo kansloos als in de boodschappenauto van mama. Of mama moet in een pc trekker rijden;)

11. Saskia78

@mystify: toch hebben hedendaagse auto's in ieder geval een kooiconstructie die iets opvangt
    dat is bij die oude auto's totaal niet van toepassing.

en ja tegen een vrachtwagen kunnen weinig auto's op.. maar de verhoudingen liggen al een stuk beter als je niet met 120km op elkaar in rijdt.

Deel Deze Pagina