"onverklaarbaar" en toch zwanger geraakt?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door framboos, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Hey meiden, heb even nood aan wat opbeurend nieuws.. dus ik hoop dat ik wat reacties krijg :)

Na bijna 2 jaar proberen met ook al 5 iui's, is het ons nog niet gelukt om zwanger te worden. Alles is echter prima in orde bij ons beiden, dus er is eigenlijk geen oorzaak gevonden waarom het niet lukt.
    Nu lees ik tegenwoordig steeds meer verhalen van vrouwen waarbij ook geen oorzaak ik gevonden, waarbij alle iui's, ivf's en icsi's mislukken. Om zich erbij neer te leggen dat ze kinderloos zullen blijven.
    Ik ben dus op zoek naar enkele positieve verhalen over meiden in hetzelfde schuitje die wél positief nieuws hebben! En als extra vraagje: ben je op even onverklaarbare wijze dan plots zwanger geworden, of hebben ze alsnog de oorzaak achterhaald?

Ik ben zo bang dat er iets verkeerd is waar momenteel nog geen onderzoek naar wordt gedaan, iets dat dus niet met iui of ivf op te lossen valt. Misschien een combinatie man-vrouw die niet lukt? En met een andere partner wel? Dit hoor ik toch ook vaak..

2. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Ze hebben mij ooit ook verteld dat het moeilijk voor ons zou worden om spontaan zwanger te raken. Toen had ik o.a. geen eisprong. Wij zijn vroeg begonnen met het weg doen van de anti-conceptie destijds en waagden het er op.

Echter ik bleek toch spontaan zwanger! Na de bevalling kwam mijn cyclus wel weer op gang gek genoeg. Daar voor jaren ellende. Onze dochter is nu 5 jaar.

We gaan nu voor een 2e.

Veel succes en ik hoop zo dat het toch ineens raak is.

3. Mayon

Mayon Niet meer actief

wij waren meer als twee jaar getrouwd toen ik zwanger raakte maar er nooit onderzoek naar laten doen. Wat waren we blij! En de tweede (MK) was al na een maand of 4, zelfs van 1x doen die maand..

4. velvet

velvet Lid

22 jan 2011
    84
    0
    0
    wij waren 2 jr bezig lukte niet omdat ze ondekte dat ik 2 grote vleesbomen had. Vorig jaar juni weggehaald met succes ........ allerlei test gedaan zoals bij mij en bij hem alles in orde toch wilde het niet echt lukken. Todat ik een afspraak had op een vrijdag met mijn gyn en toevallig had ik die dag zo zeurende buikpijn, nog nooit gevoeld. Hij kwam erop om ff te checken op een echo. Ik had een eisprong de tip dat ie gaf was ga naar huis sluit je hele weekend op en klussen om het maar zo netjes te zeggen. En 4 weken later ja hoor zwanger !!!!! wat blijkt nou mijn eisprong was 2 dagen eerder dat ik normaal bijhield terwijl ik een cyclus heb van 28 dagen. Dus dames mijn tip als je denkt dat je je eisprong hebt en je probeert zo lang zwanger te worden ga ff naar de gyn en laat ff een echo maken je weet maar nooit. Soms is die medische molen niet eens nodig.

5. ForeverYours

ForeverYours Niet meer actief

#5 ForeverYours, 16 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jun 2011
    als je toch aanhoudt om vanaf zeg 2 dagen na menstruatie elke 2 dagen te klussen dan kan je ei toch niet missen? of heb ik het dan fout?

begrijp me niet verkeerd... ik bedoel niet dat het dan een makkie is om zwanger te worden... maar om op het verhal van de echo terug te komen... dan voorkom je dit soort dingen toch? als je elke 2 dagen klust?

6. velvet

velvet Lid

22 jan 2011
    84
    0
    0
    Ja dat zou je denken ja en dat deden we ook maar een of ander manier zaten wij er toch naast. Weet ook niet waar het aan kon liggen dat het zo niet lukte.

7. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Helaas gaat dat bij ons niet op. Als wij 1 of 2 goede pogingen per maand hebben dan is dat veel:)

8. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Een collega van mijn overkwam hetvolgende: samenwonend met een man met wie het kinderen krijgen ook onverklaarbaar niet wilde lukken, ook een poging iui og ivf (weet niet precies wat maar ze heeft het hele hormooncircus gehad). Daardoor strandde uiteindelijk ook haar relatie. Op haar 39 een leuke fling en toen: zwanger? Ze was al die tijd voorgehouden dat ze onvruchtbaar was en is nu enorm blij met dit kado, een dochter.

9. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Aan het klussen zal het niet liggen, rond de eisprong zorgen we ervoor dat we zeker elke 2 dagen klussen, bovendien voel ik mijn eisprong. En met 5 iui's achter de rug met telkens de 25 miljoen beste zaadjes in de aanslag zullen ze zich van tijdstip niet gemist hebben.

@Betties: hier vrees ik dus ook voor, he. Ik wil dolgraag kinderen, ik kan me niet voorstellen dat ik kinderloos oud word. Hoe erg het ook is, soms denk ik dat ik niet vanaf de zijlijn wil toekijken hoe ik de menopauze inga, terwijl ik met een andere partner misschien wél kinderen had kunnen hebben. Hetzelfde geldt natuurlijk voor mijn man ook. Het is zo raar om aan het einde van de rit, als alle iui's en ivf's mislukt zijn, en bij beiden is alles prima, te moeten denken aan zaad- of eiceldonatie, gewoon om de kans eens te wagen. Hopelijk staan we nooit in dat schuitje..

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Hier eigenlijk ook het zelfde verhaal.

Al bijna 3 jaar aan het klussen voor een wondertje.
    In 2009 een miskraam en in juni 2010 het MMM traject gestart. Ook bij ons kon er geen oorzaak gevonden worden. Alles was prima!
    Zaad van manlief, mijn eitjes, samenlevingtest, HSG onderzoek!
    In aug 2010 weer zwanger, maar weer een MK

We begrepen er niets van! Het zwanger worden lukte wel, maar het blijven niet.

In maart 2011 teste ik weer positief, en dit is wel een plakker! Het is ons dus toch zelf gelukt om zwanger te raken!

11. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    @G89,

Wauw wat ontzettend fijn om te lezen. Geniet ervan.

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    bij ons is het niet helemaal dat er niks gevonden was. Ik heb endometriose en hierdoor hebben ze een eilijder moeten verweideren.
    Maar verder zag het ziekenhuis geen reden dat ik niet zwanger zou kunnen worden.

Helaas hebben de IUI's niks uitgehaald maar nu 2keer zwanger van onze eerste IVF poging......
    Het kan dus echt wel hoor!!
    Succes en ik hoop dat het snel raak is bij jullie hoor!

13. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @sloppyslayer: ik teken er direct voor als ik moest weten dat de eerste ivf duidelijk zijn vruchten zal afwerpen! :) Dat is heel hoopgevend om te lezen.. ik zal nog maar niet té veel stressen in afwachting. Heb ik eigenlijk later ook nog voldoende tijd voor! Ik voel wel wat hormonen met mij doen, bepaalde tijdstippen in de maand moet ik echt moeite doen om niet neerslachtig en huilerig te zijn.. en dan is de rede ver weg natuurlijk. Had ik maar een glazen bol.

iui doet naar mijn mening toch ook niet veel, da's misschien geschikt als er aangetoond is dat er vijandig slijmvlies is, maar met prima zaad zie ik niet echt meerwaarde.

Deel Deze Pagina