Gelukkig heeft je kindje geen pijn! Dan kun je inderdaad weer gluten geven maar het nadeel is wel dat als er sprake is van coeliakie je kindje nog minder groeit als er gluten gegeten worden want doordat de darmen dan beschadigen worden er onvoldoende voedingsstoffen opgenomen waardoor groei achterblijft. Dus als je kindje geen gluten meer binnenkrijgt moet het na 6 weken weer beter gaan groeien in geval van coeliakie. Onze zoon kreeg tot 9 maanden gluten, toen 2 weken niet en ging het veel beter! Niet meer 6x per nacht wakker van de buikpijn. Met 10 maanden moesten we weer gluten introduceren en na 1 dag gluten was het weer helemaal mis. Zijn groeicurve is toen echt gaan afbuigen. Nu eet hij al 9 weken weer glutenvrij en eindelijk gaat zijn curve weer omhoog! Als dat voor de kinderarts niet voldoende is laten we het zo, wij gaan voorlopig geen gluten meer geven totdat hij oud genoeg is (een jaar of 4) om zelf aan te geven of hij beroerd wordt van gluten. Maar in jullie geval is er geen pijn, hopelijk wordt er snel een oorzaak gevonden en is er een oplossing! Overigens groeide ons neefje ook niet goed, op alles getest maar niets gevonden. op 11 jarige leeftijd kwamen ze er eindelijk achter dat zijn hypofyse niet goed werkt en hij te weinig groeihormoon aanmaakt en zijn bijnieren en schildklier door die hypofyse ook niet goed werkten. Nu groeit hij gelukkig weer goed dankzij medicijnen
Maar ze is ook niet zo lang dus dan gaat het toch prima? Met 43 cm geboren worden op 37 weken is ook niet groot...begrijp me niet verkeerd ik snap echt je zorgen want mijne was met 19 maanden nog kleiner (maar ook met 42 cm geboren bij 36 weken). Hoe ziet haar groeilijn eruit? Verder kan het alsnog haar bouw zijn...je man is wel lang maar jij helemaal niet. Mijn dochter is dus ruim 2 en maar 80 cm en 9.5 kg terwijl ze ouders heeft van 1.78 en 1.88...van ons heeft ze het niet dat kleine maar ze is ook gewoon klein geboren. Ze zit op de -3 lijn. Mijn dochter is dus 7 maanden ouder en minder dan 1 kilo zwaarder en ook maar iets groter en ik maak me daar helemaal niet druk om.
Vind het altijd zo grappig dat ze jou dochter te licht vinden. Mijn dochter van 4 is 16 kilo bij een lengte van 1m10 en is prima op gewicht en mijn zoontje van 6 is 1m20 en weegt 18 kilo en is ook niet te licht volgens de dietiste....
Hier lopen ze niet onder de diëtiste maar onder de kinderarts. Daantje weegt nu 19 kilo en is nog steeds te licht bij haar 1m29. Moet rond de 23 kilo wegen. Maar ze komt nu wel goed aan dankzij de operatie. Mijn jongste doet hetzelfde als haar zus. Gaat de snel de lengte in en komt niet veel meer aan. Daar moeten ze ook op Letten. Ze word idd ook steeds dunner. Al het babyvet is weg. Ze is meer lang en slank. Ik vind haar zelf ook prima in verhouding alleen erg groot ook. Maar hebben ze van hun vader Ik ben zelf maar 1m63 kort En weegt 58,5 kilo. Ben als kind altijd erg klein en mager geweest.
Ik vind 19 kilo voor een 4 jarige niet weinig, mijn dochter is 8 en weegt 20 kilo, en nooit is er gezegd dat ze te licht is ofzo