Me kleine sliep sinds dat ze 8weken was de nachten door. Uitgezonderd toen ze ziek was of last had van tandjes. Maar sinds ze 1 jaar is geworden is het slapen een drama. Ze is toen overgrgaan op 1 dutje overdag. die duurt 1 a 2 uur. Verder slaapt ze vanaf 9u en standaard wordt ze zo 2uur later wakker,vervolgens slaapt ze weer paar uur en weer wakker. En soms slaapt ze pas weer door na wat melk. Snap er even niks van. Iemand ideetjes waar dit aan kan liggen? Ze sliep tot ze 11m was bij ons op de kamer in haar eigen bed. en terug bij ons op de kamer maakt geen verschil uit. Verder woon ik gelijkvloers en iklaat de deuren open die staan op 2 meter afstand. Dacht namelijk misschien is ze ons slaapgeluiden / ademhaling gewend. Maar dat maakt dus ook geen verschil. En deur dicht lost ook niks op.
Hier werd zoon rond 14 maanden elke nacht zo'n 3 keer wakker en was ik blij dat hij eindelijk wat beter sliep. Met 10 maand was het nog steed elke anderhalf uur namelijk. Nooit een probleem gevonden trouwens, ik ging erheen, legde hem aan en hij sliep weer verder. 10 minuten laten sliep ik zelf ook weer. Sinds een maand slaapt hij klokje rond, nooit wat voor gedaan, nooit getraind, helemaal uit zichzelf (nou ja, misschien door het gebrek aan melk door nieuwe zwangerschap). Geen tips, wel herkenning. Niet te druk om maken, niet te lang klooien, als je iets hebt wat werkt, gewoon doen, dan slaap je allemaal het snelst weer. En het gaat vanzelf wel over.
De enige hint die je geeft is dat ze soms doorslaapt na wat melk. Misschien zit er een groei speurt aan te komen en heeft ze wat meer voeding nodig. Maar het kan echt van alles zijn.
Heel herkenbaar. Hier ook een vreselijke nacht achter de rug. Ook niet echt tips. Enige dat bij ons helpt is er even naast zitten.